וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נעבוד עם אמן מהמשטר הציוני": המנצח בארנבוים לא יופיע בטהראן

משרד התרבות האיראני הודיע שלא יאפשר למאסטרו לנצח על קונצרט חגיגי בטהראן לציון חידוש יחסי גרמניה ואיראן. שרת התרבות מירי רגב תדרוש ממקבילתה הגרמניה לבטל את הקונצרט המתוכנן

המנצח דניאל בארנבוים, 30 באוגוסט 2015. AP
"לא נעבוד עם אמן מהמשטר הציוני". בארנבוים לא יגיע לטהראן/AP

דובר משרד התרבות של איראן הודיע בסוף השבוע כי המנצח הישראלי דניאל בארנבוים לא יוזמן לקונצרט בטהראן בשל היותו ישראלי. הדובר, חוסיין נושאבאדי, אמר לסוכנות הידיעות "פארס" כי "איראן לא מכירה במשטר הציוני, ולכן לא תעבוד ביחד עם אמנים מהמשטר הזה".

בארנבוים והתזמורת שהוא עומד בראשה ב-23 השנים האחרונות, השטאטסקאפלה של ברלין, נחשבו למועמדים להופיע בקונצרט בבירת איראן, שייערך במסגרת חידוש היחסים בין גרמניה לאיראן אחרי הסכם הגרעין. לפי התכנית, שטרם אושרה, הקונצרט ייערך במקביל לביקורה של הקנצלרית אנגלה מרקל בטהראן, אם כי הגעתה לשם עדיין איננה מובטחת. אולם מרגע שנודעה אזרחותו הישראלית של בארנבוים, הוא נפסל על ידי שר התרבות האיראני.


עוד בוואלה!NEWS:
התכנית לחיזוק המתמטיקה: "שוויון הזדמנויות הופך מסיסמא למציאות"
שביתת פתע בנתב"ג: עמדות ביקורת הדרכונים לא עובדות לסירוגין
זה עובד! כך תשלטו על הטלוויזיה והסטריאו עם הסמארטפון

מירי רגב שרת התרבות והספורט בפגישה עם אוהדי כדורגל. קובי אליהו
כמו עמיתיה באיראן, גם רגב התנגדה להופעתו של בארנבוים בטהראן. רגב/קובי אליהו

שרת התרבות, מירי רגב, הביעה את התנגדותה לקיום הקונצרט ולהסכמה של בארנבוים להשתתף בו, צעד שהיא כינתה "אנטי ישראלי" - ותפנה למקבילתה הגרמנית על מנת לבטל את הקונצרט. עתה מתברר שלעמדתה נגד ההופעה של המאסטרו בן ה-72 שותפים גם עמיתיה באיראן.

בארנבוים בן ה-72, שנחשב לאחד מגדולי המוזיקאים הגדולים בעולם, נולד בארגנטינה ועלתה בילדותו לישראל. הוא מחזיק גם באזרחות פלסטינית והקים את תזמורת דיוואן, אנסמבל שמשלב מוזיקאים ישראלים וערבים, ופעל רבות למען השלום ונגד הדיכוי הפלסטיני. שר החוץ של גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר אמר שהוא "תומך במחויבות של בארנבוים להפוך את המוסיקה לנגישה לכולם בלי הבדל לאום, דת ושיוך אתני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully