וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הלימודים בבתי הספר החרדיים החלה, עשרות נותרו בבית

30.8.2015 / 11:48

אלפי תלמידות חרדיות החלו את שנת הלימודים במוסדות החינוך לבנות ברחבי הארץ, אך קרוב למאה אחרות, רובן ספרדיות, נשארו בבית. הסיבה: אפליה על רקע עדתי או רוחני. "בתי מרגישה שהיא לא רצויה בשום מקום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהל הסמינר בירושלים טען כי אי השיבוץ מקורו בצפיפות בכיתות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלפי תלמידות מהמגזר החרדי ברחבי הארץ, החלו הבוקר (ראשון) את שנת הלימודים תשע"ו במוסדות החינוך החרדיים לבנות. נציגי המגזר גאים בכך שרוב הבנות החלו את שנת הלימודים כסדרה, אולם קרוב למאה בנות מרחבי הארץ, רובן ממוצא ספרדי, נותרו בבית. הסיבה: אפליה על רקע עדתי או רוחני.

בירושלים, לדוגמה, החלו יותר מ-2,500 תלמידות חרדיות את שנת הלימודים בסמינרים החרדים ברחבי העיר, אך 24 תלמידות, רובן ממוצא ספרדי, נשארו בבית. בעירייה שיבצו את חלקן בסמינר "הישן" בעיר, אך מנהלי הסמינר סירבו לקבל את השיבוץ. לטענתם, הסיבה לכך איננה אפליה אם כי חוסר מקום בשל צפיפות בכיתות הלימוד. במשרד החינוך יקיימו ביום חמישי שימוע לפני שלילת רישיון למנהל הסמינר הרב ישראל לוין, אולם לא בטוח שהדבר יביא לפתרון עבור התלמידות.

עוד בוואלה! NEWS:
שיעור בניצול: מדוע המורים קונים מכספם ציוד לבתי הספר?
שביתת פתע בנתב"ג: עמדות ביקורת הדרכונים לא יפעלו שעתיים
"ממשיכים קדימה": ארדן לא נרתע מהביקורת הציבורית נגד הירש

מתחם החרגול, רובע ז', אשדוד, מאי 2015. ניב אהרונסון
"הבת שלי מתביישת לצאת החוצה מהבית לרחוב"/ניב אהרונסון

גם באלעד לא כל הבנות מתחילות את שנת הלימודים. השנה הפכה העיר להיות סמל המאבק העדתי בקרב החרדים, לאחר שלבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה עתירה נגד שני סמינרים בעיר, שלכאורה הפלו בנות ספרדיות בגילאי 13-14. בית המשפט קיבל את הפשרה של משרד החינוך והעירייה, שלפיה התלמידות ישובצו ללא אפליה בפיקוח המשרד - אך הדבר לא עזר ל-18 תלמידות, חלקן ממוצא ספרדי, שנותרו בבית.

הרב שלמה מיהרא, אב לבת שטרם התקבלה למוסד חינוכי, אמר כי בתו "שוכבת במיטה ולא יוצאת". לדבריו, "היא מרגישה שהיא לא רצויה בשום מקום. מדובר פה בשפיכות דמים". בראיון לרדיו "קול ברמה" הוסיף: "שיפסיקו עם התירוצים שלהם". אב אחר הוסיף: "הבת שלי מתביישת לצאת החוצה מהבית לרחוב".

גם בביתר עילית נותרו היום בביתן 40 תלמידות שהיו אמורות לעלות לכיתה א'. בין היתר, בשל כך שחסידות סלונים בעיר פתחה מוסד חדש שאליו התקבלו רק בנות החסידות ולא בנות אחרות. כך, נוצר חלל שהותיר עשרות בנות בבית. בערים חרדיות נוספות יש מקרים בודדים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully