וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון ממשיכה להתרסק בסקרים: רק 7% יתרון על סנדרס באייווה

הילרי קלינטון איבדה שליש מתומכיה תוך שלושה חודשים, ויתרון של 40% בסקרים על פני ברני סנדרס הצטמק ליתרון חד ספרתי. סגן הנשיא ג'ו ביידן צפוי להצטרף בקרוב למרוץ במפלגה הדמוקרטית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ברני סנדרס, המועמד הדמוקרטי שמגדיר את עצמו "סוציאליסט", ממשיך לסגור את הפער בסקרי המפלגה הדמוקרטית מול הילרי קלינטון. סקר חדש מטעם בלומברג פוליטיקס מראה שבמדינת אייווה, הראשונה מבין 50 מדינות ארצות הברית שבה תיערך הצבעה בפריימריז בתחילת פברואר, קלינטון מובילה רק בשבעה אחוזים על סנדרס - 37% תמיכה לעומת 30%. סגן הנשיא ג'ו ביידן, שעדיין לא הכריז על מועמדותו, עלה ל-14% ועשוי להיות המרוויח הגדול מהנפילה בסקרים של קלינטון, שאיבדה שליש מתומכיה מאז תחילת מאי.

קלינטון, שרת החוץ לשעבר, נפלה מתחת ל-50% תמיכה במפלגה הדמוקרטית בכל הסקרים האחרונים. למעשה, לפני שלושה חודשים בלבד היא הובילה ב-40% על פני סנדרס, ומאז הוא בנסיקה והיא בנסיגה חדה. "התחושה היא ש-2008 חוזרת בגדול", אמרה ג'. אן זלצר, סוקרת באייווה. בבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית לנשיאות ב-2008 הובילה קלינטון בשישה אחוזים על ג'ון אדוארס ובשבעה אחוזים על ברק אובמה באוקטובר, רק כדי להפסיד לאובמה שזכה לתנופה גדולה לאחר מכן – והמשיך כל הדרך לבית הלבן.

דומה לאובמה, גם סנדרס, המועמד היהודי בן ה-73 שמרכז רבבות בכנסים שלו, מושך קהל של צעירים, עצמאיים וכאלה שהולכים להצביע לראשונה. בקרב אלה, הוא מוביל בפער דו-ספרתי על פני קלינטון באייווה.

לקריאה נוספת:
כבר לא בכיס שלה: "מדברים על בחירות 2016 בלי הילרי קלינטון"
הסוציאליסט היהודי שקורא תיגר על הילרי קלינטון
"איך ללחוץ על נתניהו": מיילים של קלינטון נחשפו - וצונזרו

המועמד הדמוקרטי על הנשיאות, ברני סנדרס, בכניס תומכים באיווה. רויטרס
סוחף את ההמונים. סנדרס/רויטרס

עד לפני כמה חודשים, סנדרס עדיין היה אלמוני מחוץ למדינת ורמונט שהוא משמש סנאטור מטעמה. בסקר מ-30 בינואר באייווה סנדרס זכה לחמישה אחוזים בלבד, במאי התמיכה בו עמדה על כ-15% וכיום סקרי העומק מחמיאים לו מאוד. 96% מתומכיו טוענים כי הם אוהבים את רעיונותיו הסוציאל-דמוקרטיים, ורק שני אחוזים מהם אומרים שהם תומכים בו בגלל התנגדותם לקלינטון.

אשתו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון, שחולמת להפוך לאישה הראשונה ולהיבחר לנשיאות, סובלת מבעיית אמינות חמורה בעקבות "פרשת המיילים" וכן מאפרוריות, חוסר כריזמה וקמפיין מגמגמם. היא צנחה תוך חודשיים מ-56% תמיכה ל-37% בלבד. המספרים האלה הם אמנם רק במדינת אייווה, אבל משקפים את המגמה הכללית בסקרים הכלל-ארציים ובמדינות רבות נוספות.

"קלינטון בהחלט מסוגלת להפסיד", אמר סטיב מקמאהון, יועץ אסטרטגי ותיק לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, "נותרו עוד חמישה חודשים לפריימריז, והמגמה מדאיגה מאוד מבחינתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully