וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכים חושפים: משרד הביטחון פיקח על חברתו של הירש מ-2008

יוסי אלי ויהושע בריינר

29.8.2015 / 19:40

ממסמך שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי משרד הביטחון העניק לחברה שבבעלות המפכ"ל המיועד את הסיווג הגבוה ביותר. מסמך נוסף חושף כי החברה הייתה ספקית מורשית של המשרד. מקורבי הירש: "הסיכוי שנעשתה עבירה שנעלמה מעיני משרד הביטחון נמוך"

צילום: דוד קורן עריכה: מתן חדד

(הורים שכולים מחו נגד מינויו הצפוי של הירש)

חברת הייעוץ הביטחוני "דיפנסיב שילד אחזקות 2008", שאותה הקים מפכ"ל המשטרה המיועד גל הירש, קיבלה את רמת הסיווג הביטחוני הגבוהה ביותר בהתאם לדרישות הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (המלמ"ב) - כך עולה ממסמך מטעם "רפאל" שהגיע לידי וואלה! NEWS. מסמך אחר שהגיע לידי וואלה! NEWS מעניק אסמכתא נוספת לחברתו של הירש, שכן ממנו עולה כי בזמנו הייתה "דיפנסיב שילד" ספקית מורשית של משרד הביטחון.

לפי המסמך הראשון שנכתב בחודש ינואר, החברה שבבעלות הירש, "הינה ספק מאושר של רפאל... מאז שנת 2008, ופועלת בהנחיה של הנהלת החברה, אגף המו"פ והחטיבות השונות תחת הסכם רב שנתי".

"דיפנסיב שילד", כך נכתב במסמך, יוזמת ומגבשת תפיסות מבצעיות ופתרונות מבצעיים מתקדמים, הנשענים על טכנולוגיה מתקדמת. בהמשך המסמך מצוין כי "בהתאם לדרישות הקפדניות של רפאל ועל רקע העיסוק בנושאים רגישים, מונחית החברה על ידי מלמ"ב - משרד הביטחון, ואוחזת בסיווג ביטחוני גבוה כמתחייב".

לקריאה נוספת:
עו"ד עבריין ועסקים עם הקומנדו של קזחסטן: החברה של הירש
המינוי מתעכב: וינשטיין יבחן עסקאות נשק שביצעה חברתו של הירש
"כל הארגון מחכה": שבעה ניצבים בירכו על מינויו של הירש

מסמך רפאל שהגיע לידי וואלה! NEWS

החברה של גל הירש קיבלה את הסיווג הביטחוני הגבוה ביותר. גל הירש, צילום מסך
החברה של גל הירש קיבלה את הסיווג הביטחוני הגבוה ביותר/צילום מסך, גל הירש

מקורביו של הירש טוענים כי אם החברה הייתה עוברת על עבירה חמורה כלשהי, לרבות שוחד, המלמ"ב היה מזהה זאת מיד - ומעביר את המשך הטיפול לידי המשטרה. עם זאת, מאז 2008 לא זיהה המלמ"ב התנהלות בעייתית בחברה שעוררה את חשדו.

מסמך נוסף שהגיע לידי וואלה! NEWS מתאר התכתבות בין האגף לייצוא ביטחוני במשרד הביטחון עם גנרל של מדינה זרה. משרד הביטחון כתב לגנרל הזר כי חברת "דיפנסיב שילד" רשאית על פי המדיניות הישראלית ובעלת ההיתרים הדרושים לייצוא ציוד צבאי ושירותים שונים. המסמך, שנשלח ביולי האחרון, מאשר למעשה כי החברה של הירש קיבלה את כלל האישורים הנדרשים מהגורמים המוסמכים, קרי הממונה על הביטחון במשרד הביטחון, לקיים עסקים עם מדינות שונות. מקורביו של הירש טוענים כי יש במסמכים הללו הפרכת הדיווחים על מעשים פליליים שביצע לכאורה החברה.

"אנא היה מודע לכך ש'דיפנסיב שילד אחזקות' היא ספקית מורשית של משרד הביטחון הישראלי ויצואנית מורשית", נכתב במכתב לגנרל, "החברה מספקת למשרד הביטחון ולממשלות זרות שירותים לפי אישורים ספציפיים. 'דיפנסיב שילד' מורשית לקיים יחסי ייצוא אמצעי הגנה במדינתך לפי אישור האגף לייצוא ביטחוני".

מסמך האגף לייצוא ביטחוני במשרד הביטחון שמאשר לצבא זר לעבוד מול חברתו של הירש. גל הירש, משרד הביטחון, צילום מסך
מסמך האגף לייצוא ביטחוני במשרד הביטחון שמאשר לצבא זר לעבוד מול חברתו של הירש/צילום מסך, גל הירש, משרד הביטחון

חברת "דיפנסיב שילד אחזקות", שבראשה עומדים כיום הירש עצמו ואלוף-משנה (במיל') דרור שכנאי, לשעבר קצין בכיר בחיל המודיעין, מספקת, על פי אתר החברה, "פתרונות טקטיים ואסטרטגיים לענייני ביטחון פנים וביטחון כללי", כאשר מצוין כי אנשי החברה מביאים עמם את ניסיונם הרב בענייני ביטחון.

בתחילת דרכה של החברה, במשך כמה חודשים ב-2008, כיהן כדירקטור עו"ד גור פינקלשטיין. ב-2011 הוגש נגד פינקלשטיין כתב אישום חמור בגין עבירות של ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה בנסיבות מחמירות, הצתה ועבירות נוספות. בנוסף, מסמכים שהגיעו לידי וואלה! NEWS חשפו גם עסקאות של החברה עם סוכנות הביון הקזחית

גלעד ארדן, גל הירש. ראובן קסטרו, ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
ארדן והירש/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, ניב אהרונסון

בתוך כך, על אף הביקורת על מינויו הצפוי של הירש והבדיקה שמקיים בנושא היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, נראה כי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לא מתכוון לחזור בו מההחלטה למנותו למפכ"ל הבא. הירש עצמו גם כן לא נרתע מהביקורת הציבורית, ומבחינת השניים מדוברת בביקורת מטעם גורמים בעלי אינטרס. מחר צפוי ארדן להיפגש עם דורון אלמוג, מנסח הדוח על מלחמת לבנון השנייה, בניסיון להמתיק את הביקורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully