וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בטורקיה: אישה חובשת חיג'אב מונתה לשרה

אייסן גורצ'ן, אשת אקדמיה בת 52, מונתה לשרת המשפחה בממשלת המעבר. לפני שנתיים בוטל החוק האוסר ללבוש את כיסוי הראש בבתי הספר ובמוסדות הרפובליקה, שבעבר קידשה את הפרדת הדת ממדינה

פרופ' אייסן גורצ'ן, שרת משפחה ומדיניות חברתית בממשלת המעבר בטורקיה. טוויטר, צילום מסך
מקורבת לבנו של ארדואן. אייסן גורצ'ן/צילום מסך, טוויטר

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו, מינה אתמול (שישי) לשרת המשפחה והמדיניות החברתית את אייסן גורצ'ן, אקדמאית בת 52, שתהיה השרה הראשונה ברפובליקה הטורקית שחובשת לראשה חיג'אב.

האם לשלושה נולדה בעיר בורדור שבדרום-מערב טורקיה, היא מחזיקה בדוקטורט בחינוך וטכנולוגיה ומכהנת כחברת סגל באוניברסיטת המסחר באיסטנבול. כמו כן, גורצ'ן חברה ב"קרן הנוער והחינוך" שבראשה עומד בנו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, בילאל ארדואן, הזכור מפרשת "האי היווני". הקרן עמדה בעבר במרכז פרשת שחיתות נוספת שבה היה מעורב לכאורה בילאל כאשר אביו כיהן כראש ממשלה.

עוד ידיעות על טורקיה:
הבחירות בטורקיה מאיימות לעכב את הפיוס עם ישראל
ארדואן הודיע: "נכשלה הרכבת הקואליציה, בחירות בזק בנובמבר"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, יולי 2015. רויטרס
נתן לארדואן את המנדט להקים ממשלת מעבר/רויטרס

מינויה לא היה מתאפשר לולא הסירה ממשלת טורקיה לפני שנתיים את האיסור על נשים וילדות ללבוש חיג'אב בבתי הספר ובמוסדות המדינה - צעד שגונה על ידי מתנגדי הממשל וערער על אופיה החילוני של המדינה.

אתמול אישר ארדואן את הקמת ממשלת המעבר של דאווטאולו, שתכהן עד הבחירות החוזרות לפרלמנט אשר יתקיימו ב-1 בנובמבר. בשלישי האחרון אישר ארדואן לדאוווטאולו להקים ממשלת מעבר, לאחר שהאחרון נכשל במשימתו להרכיב ממשלה לאחר הבחירות שנערכו ב-7 ביוני. בממשלה הזמנית יכהנו שרים ממפלגות האופוזיציה של הלאומנים ושל הכורדים. שרי הכלכלה והאוצר נשארו בתפקידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully