וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: שלוש שנות מאסר לשלושה עיתונאים של רשת אל-ג'זירה

במשפט החוזר שהתקיים בקהיר הורשעו השלושה ב"הפצת חדשות שקריות". אחד מהשלושה, הכתב האוסטרלי פטר גרסט, נשפט בהיעדרו. עוד נטען כי הם סייעו לתנועת "האחים המוסלמים", אך הם הכחישו זאת

עיתונאי רשת אל-ג'זירה מוחמד פהמי בדיון בבית המשפט בקהיר, 29 באוגוסט 2015. AP
מוחמד פהמי בבית המשפט, היום/AP

שלושה עיתונאים של רשת אל-ג'זירה הורשעו היום (שבת) בבית משפט במצרים בעבירות של "הפצת חדשות שקריות". במשפט החוזר שהתקיים בקהיר נגזר על השלושה – שאחד מהם לא נכח בדיון – שלוש שנות מאסר. הם הודיעו כי יערערו על עונשם.

העיתונאי מוחמד פהמי, שמוצאו מקנדה, והעיתונאי המצרי בהר מוחמד שמעו את גזר הדין ואילו הכתב האוסטרלי פטר גרסט גורש לארצו מוקדם יותר השנה ונשפט בהיעדרו. הם הורשעו בסיוע לתנועת "האחים המוסלמים" שמוגדרת במצרים ארגון טרור, אולם הם הכחישו את הטענות הללו. הרשת הקטארית, המזוהה עם "האחים המוסלמים", פרסמה הודעת גינוי שהוקראה על ידי המנהל הכללי מוסטפא סוואק.

"גזר הדין הוא מתקפה חדשה על חופש העיתונות וזהו יום שחור בהיסטוריה של מערכת המשפט של מצרים", אמר. גם ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי פרסם הודעת גינוי וכינה את ההחלטה "פארסה". מדינות המערב הביעו לא אחת ביקורת על דיכוי זכויות האדם הנרחב שעושו משטרו של עבד אל-פתאח א-סיסי, שמצדו מנמק זאת כהכרח ביטחוני.

עוד בוואלה! NEWS:
הרצח בווירג'יניה: מסע ההרג היומי שארה"ב לא מסוגלת לעצור
סוריה: הירי התחדש, ההפוגה ההומניטרית במערב המדינה קרסה
סיוט בלב ים: לנוסע אזל משכך הכאבים - והוא הורד מהספינה

השלושה נידונו ביולי אשתקד לשבע עד עשר שנות מאסר, אך גזר הדין בוטל בינואר השנה והם שוחררו בפברואר עד לפסיקה החדשה בעניינם. גרסט מסר בריאיון לאל-ג'זירה כי הוא "זועם" ו"המום" מגזר הדין, שאותו תיאר כ"רע מאוד". פהמי ומוחמד נלקחו לאחר גזר הדין למעצר מחודש.

"נערער על גזר הדין ואנחנו מקווים שהוא ייהפך", מסר עורכת דינו של פהמי, אמל קלוני. "אנחנו הולכים לקיים סדרת פגישות עם גורמי ממשל ונבקש את גירושו המידי לקנדה". לדבריה, "עמיתו פטר גרסט נשלח בחזרה לאוסטרליה. אין סיבה לכך שאותו הדבר לא יקרה בתיק הזה".

השופט חסין פריד אמר כי הנאשמים, שמכונים "תא מריוט" על ידי התקשורת המקומית בשל עבודתם מחוץ למלון של הרשת, "הם לא עיתונאים ולא חברים ברשת התקשורת" וכי הם שידרו ללא ציוד מורשה. ארגוני זכויות אדם טוענים כי מעצרם הוא חלק מהמתקפה הנרחבת א-סיסי נגד תומכי הנשיא לשעבר מוחמד מורסי, שהודח בהפיכה צבאית ב-2013 ונידון השנה לעונש מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully