וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הירי התחדש, ההפוגה ההומניטרית במערב המדינה קרסה

אחרי שהמשטר הגיע להבנות עם המורדים על הפסקת אש בזבדאני ובשני כפרים שיעיים, הבוקר חודשו הקרבות. במקביל, ג'בהת א-נוסרה מתקרב לכיבוש המאחז הצבאי האחרון של אסד במחוז אידליב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ההפוגה ההומניטרית בעיר זבדאני ובשני כפרים שיעיים בסוריה קרסה עם חידוש הלחימה בין המורדים לבין כוחות המשטר - כך דיווח הבוקר (שבת) הארגון הסורי לזכויות אדם. ההפוגה בעיר הסמוכה לגבול לבנון ובכפרים כפריא ואל-פועה שמבמחוז אידליב החלה ביום חמישי והוארכה אתמול, אולם היא קרסה הבוקר עם התחדשות הירי.

הצדדים נשאו ונתנו על פינוי פצועים ממוקדי הקרבות, אך השיחות לא הבשילו לכדי הסכמה. כמו כן, במהלך ההפוגה היו אמורים להיכנס לזבדאני ולכפרים ציוד רפואי ומזון, שהפכו שם למצרך נדיר. לפני כשלושה שבועות הייתה הפוגה נוספת באזורים הללו, אך היא קרסה כעבור ארבעה ימים.

עוד ידיעות מהעולם:
הרצח בווירג'יניה: מסע ההרג היומי שארה"ב לא מסוגלת לעצור
אובמה: "אנחנו לא בוטחים באיראן, אם תרמה - נעניש אותה"
לאחר 70 שנה: "רכבת האוצרות הנאצית" נמצאה בפולין

עשן מיתמר מהעיר זבדאני, שעל גבול סוריה-לבנון, יולי 2015. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מזבדאני, בחודש שעבר/צילום מסך, טוויטר

זבדאני הפכה למוקד של לחימה בעקבות מתקפה נרחבת של חיזבאללה ושל צבא סוריה נגד ארגוני המורדים השולטים בעיר. האזור חיוני להמשך שלטונו של הנשיא בשאר אסד משום שהוא סמוך לבירה דמשק ולגבול עם לבנון.

במקביל, ארגוני המורדים, ובהם ג'בהת א-נוסרה, מנהלים מתקפה נגד שני הכפרים במחוז אידליב שבצפון-מערב המדינה. האזור גובל עם טורקיה ורובו נכבש בידי מתנגדי אסד, שכוחותיו נחלו תבוסות מרות במחוז במהלך השנה האחרונה.

כמו כן, אתמול התקדמו לוחמי ג'בהת א-נוסרה ולוחמים של ארגונים נוספים לקראת כיבוש שדה תעופה צבאי באדיליב, שהוא המאחז האחרון של משטר אסד במחוז. לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, קואליציית המורדים, שנקראת "צבא פתח", השתלטה על הכניסה לבסיס אבו זוהור אחרי שורת פיגועי התאבדות שביצעו מחבלים רכובים על אופנועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully