וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אנחנו לא בוטחים באיראן, אם תרמה - נעניש אותה"

נשיא ארה"ב נשא דברים בפני חברי ארגונים יהודיים-אמריקניים במטרה להפיג את החשש בנוגע להסכם הגרעין, לקראת ההצבעה בקונגרס. "החיבור בין ארה"ב לישראל אינו פוליטי - הוא משפחתי", הדגיש

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נשא הערב (שישי) דברים בשידור וידיאו ביוטיוב שיועד לחברי ארגונים יהודיים-אמריקניים, והתייחס לחששותיהם בנוגע להסכם הגרעין. "אנשים אמרו שאיראן תרמה. אני מדגיש - אנחנו לא בוטחים באיראן. היא אנטישמית, היא קוראת להשמדת ישראל", אמר. "אבל ההסכם הזה מאפשר לתפוס אותם כשהם מרמים. והם ישלמו אם הם יעשו זאת".

אובמה הוסיף כי ארצות הברית מנהלת זה חודשים מגעים עם ישראל כדי להגביר את שיתוף הפעולה הביטחוני על רקע ההסכם. "אנחנו נמצאים בדיונים עם ממשלת ישראל במשך חודשים לגבי החשיבות של עבודה משותפת כדי להגביר את שיתוף הפעולה הביטחוני", אמר.

עוד בנושא:
סבא"א חושדת: איראן הרחיבה חלק ממתקן פרצ'ין
בעקבות הסכם הגרעין: אקטיביסטים איראניים מקווים לרפורמות חברתיות
סבא"א: קיבלנו מאיראן מידע רב על פעילות הגרעין שלה

נשיא איראן חסן רוחאני בביקור בתחנת הכוח הגרעינית בבושהר, ינואר 2015. AP
"ההסכם הזה מאפשר לתפוס אותם כשהם מרמים". זריף ורוחאני בביקור בבושהר/AP

"החיבור בין ארצות הברית לישראל אינו פוליטי", הדגיש אובמה. "הוא משפחתי. מדובר עם קשרים שנמשכים במשך שנים ומבוססים על ערכים משותפים. כמו כל המשפחות יש חילוקי דעות, אבל הם לא משפיעים על ההתחייבויות הבסיסיות שיש לנו האחד כלפי השני. עדיין יש לנו שיתוף פעולה צבאי חסר תקדים. למעשה הגדלנו את הסיוע הצבאי".

"כשהוויכוח הזה ייגמר אני מקווה שישראל תרצה לחזור לשיחות שהתחלנו כבר בעבר, שיעסקו באופן שבו ניתן לשפר את מצבה של ישראל בשכונה הבעייתית הזו. אנחנו כולנו פרו-ישראלים", הוסיף.

"כשרצתי לנשיאות, התחייבתי כמה התחייבויות, אחת מהן הייתה שאיראן לא תקבל נשק גרעיני, השנייה היא שאעשה כל שביכולתי כדי להבטיח את ביטחון ישראל", פתח אובמה את דבריו. "השלישית היא שלא אהסס להשתמש בכוח צבאי כדי להגן על ארצות הברית וחברותיה, אך תמיד אנסה קודם את הדרך הדיפלומטית. לפעמים היא אפקטיבית יותר".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נואם באוניברסיטה האמריקנית בוושינגטון. אוגוסט 2015. רויטרס
זקוק לעוד ארבעה קולות. ברק אובמה/רויטרס

היום הודיע סנאטור דמוקרטי נוסף כי יתמוך בהסכם הגרעין בהצבעה בקונגרס. "מדובר בעסקה טובה לארצות הברית ולבנות בריתנו, בהן ישראל, אחת מבנות בריתנו הקרובה ביותר", כתב טום קרפר ממדינת דלאוור במאמר דעה שפורסם בעיתון מקומי, "וכן, היא מביסה את האלטרנטיבה הסבירה - מלחמה עם איראן - בידיים קשורות".

בכך עלה מספר הסנאטורים התומכים בעסקה ל-30 דמוקרטים ועצמאים, ולאובמה נדרשים עוד ארבעה קולות בלבד כדי להבטיח שהרפובליקנים לא יוכלו להפיל את העסקה בסנאט.

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, הביע הערב אופטימיות באשר ליכולתו של אובמה להשיג תמיכה של 34 סנאטורים כדי למנוע את הפלת הווטו הנשיאותי. "יש לנו מומנטום שנבנה בצד שלנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully