וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוט בלב ים: לנוסע אזל משכך הכאבים - והוא הורד מהספינה

29.8.2015 / 11:00

יאיר צוברי יצא לשיט לכרתים עם בתו בת ה-14. במהלך ההפלגה נזקק לתרופה הקבועה שלו. רופא הספינה הורה לו לקנותה אותה בחוף או לחזור עצמאית לארץ. צוברי: "זה כמו לזרוק בנאדם למים בלי מצופים". מנו ספנות: "לא רצינו לסכן את הנוסע"

צילום מסך

ביום ראשון האחרון יצא יאיר צוברי, תושב ראשון לציון בן 47, לשיט של שישה ימים בספינה של "מנו ספנות" כדי לחגוג עם בתו את יום הולדתו. אלא שהטיול לא התנהל כפי שציפה לאחר שהחברה דרשה ממנו ומבתו לרדת בכרתים ולחזור לארץ באופן עצמאי בעקבות בעיה בריאותית שממנה הוא סובל.

לפני חמישה חודשים עבר צוברי ניתוח ברגל שבעקבותיו הוא נוטל תרופה לשיכוך כאבים. ביום רביעי גילה שנגמרה לו התרופה ופנה לרופא הספינה. "יש איזה ספריי שאני מקבל לכאבים בברך. הגעתי לרופא ואמרתי לו שיש לי כדורים אבל הם לא עובדים מיד, רק אחרי ארבע שעות, ושאלתי אם יש לו את אותה תרופה שעוזרת לי ברגל", סיפר צוברי. "הוא אמר שאין לו את התרופה והוא מחזיק רק מורפיום". לדברי צוברי, מכיוון שהיה בספינה רק עם בתו בת ה-14 לא היה מוכן לקחת מורפיום. "אני עם ילדה קטנה, לא יודע מה התוצאה של זה", אמר. לפי חברת "מנו ספנות", רופא הספינה לא הציע לנוסע מורפיום - אלא הציע תרופות חזקות לשיכוך כאבים, הנוסע סירב לקחת אותן בטענה שאלו לא יעזרו לו. כמו גם לא היו בידי הנוסע מסמך רפואי שמעיד על מצבו או מרשם לקבלת התרופה.

עוד בוואלה!NEWS:
אובמה: "אנחנו לא בוטחים באיראן, אבל אם תרמה - נעניש אותה"
בשר פועם ומחלות: ההשלכות החמורות של תעשיית "השחיטה השחורה"
לאחר 70 שנה: "רכבת האוצרות הנאצית" נמצאה בפולין

יאיר צוברי, הורד משייט של מנו ספנות בכרתים, אוגוסט 2015. באדיבות המצולמים
צוברי ובתו, אתמול/באדיבות המצולמים

כשהספינה עגנה בכרתים יצא נציג של הספינה לחפש את התרופה באחד מבתי המרקחת באי. בבית המרקחת אמרו שניתן להזמין את התרופה אך היא תגיע רק לאחר כמה שעות. "התרעתי בפניו, אמרתי לו שאם אין אז לא צריך. הוא (הרופא – ד"י) אמר לי שאני חייב את התרופה זאת. אמרתי לו שעוד מעט נגמר הטיול ואני אספוג את זה", אמר צוברי. "זה עלה משהו כמו 270 אירו, מה שעולה בארץ 20 שקל, הודיעו לנו שהיא תוכל להגיע רק בשבע בערב, אבל הספינה הייתה צריכה להפליג כבר קודם לכן. הסברתי להם שאני לא צריך את התרופה, אני לא רוצה אותה. וב-15:00 בצהריים, כשאני יושב לארוחת צהריים עם בתי, קראו לי במיקרופון להגיע בדחיפות למשרד של המנהל".

במשרדו של המנהל הודיעו לצוברי שעליו לרדת מהספינה מכיוון שהוא מסכן את חייו ללא התרופה וכי הם לא מוכנים לקחת אחריות בנושא. על פי "מנו ספנות", רופא הספינה הודיע לצוברי כי מאחר שמדובר בהפלגה של כ-48 שעות מכרתים לחיפה, אין הוא יכול לסכן את חייו ולקחת אותו בספינה מבלי שתהיה ברשותו התרופה. "כמובן שסירבתי, שילמתי הון של כסף על הטיול הזה, חסכתי לו הרבה זמן. הגענו למצב שאין עם מי לדבר, ואז הודיעו לי שיזמינו לי משטרה. ניסיתי ללחוץ עליהם, אמרתי להם: 'אני עם ילדה בת 14, אתם לא יכולים לזרוק אותי בלב הים'. הבת שלי לא הפסיקה לבכות כששמעה שאנחנו יורדים מהספינה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"התחלתי לבכות וכל זה ביום ההולדת שלי"

למרות סירובו, החברה ויתרה ודרשה מצוברי לרדת מהספינה כדי שיוכל לקחת את התרופה שלו מבית המרקחת. "ארזנו את הדברים, אמרו לנו להזדרז כי הספינה אמורה להפליג, משכו אותנו בכוח", הוסיף צוברי. לדבריו, ב"מנו ספנות" הבטיחו לו כי הם ידאגו לו עד שיגיע לארץ ושלחו איתו אדם שילווה אותו ואת בתו ויסייע לו בתרגום משום שאינו דובר אנגלית או יוונית. "הוא יווני ומדבר אנגלית ואני, האנגלית שלי עילגת. הוא אמר לי שהוא לוקח אותי לשדה התעופה ושם אני אקנה כרטיס ואסע, הסברתי לו שאין לי כבר מספיק כסף, נותרו לי 300 אירו, זה מה שהיה לי בכיס וזה לא מספיק לכרטיסי טיסה. הוא אמר שזה לא מעניין אותו ואלה הוראות המנהל".

לדברי צוברי, הנהלת החברה בארץ בקשה שבני משפחתו יזמינו עבורו ועבור בתו את כרטיסי הטיסה, משום שזו אחריותו. "דיברתי עם אחי הגדול, הסברתי לו שהורידו אותנו מהספינה ואין כרטיסים. התחלתי לבכות וכל זה ביום ההולדת שלי", סיפר. "בת דודה שלי התערבה ועשתה שמיניות באוויר כדי למצוא לנו כרטיסי טיסה שנוכל לחזור לארץ. אנחנו על הפנים, זה צער גדול שאי אפשר לתאר אותו. איך בנאדם עם לב יכול לעשות כזה דבר? לא יודע. איך חברה ששילמתי לה כל כך הרבה כסף עושה כזה דבר? זה כמו לזרוק בנאדם למים בלי מצופים ובלי סירה ועוד עם ילדה בת 14, זה מה שהפחיד אותי".

"מנו ספנות": "החברה נהגה בשיקול דעת ובאחריות"

מ"מנו ספנות" נמסר כי "בדאגה לשאר אלף נוסעי הספינה, בהם שומרי שבת רבים שהיו אמורים להגיע לחיפה לפני כניסת השבת, הודיעה החברה שלא ניתן לעכב את ההפלגה. ולכן, מסיבות רפואיות, על פי קביעת רופא בספינה ועל מנת שלא לסכן את חייו של הנוסע, היה עליו לרדת ולקבל את התרופה". הם הוסיפו כי נציג של החברה באי לקח עמו את הנוסע ובתו, דאג שיקבל את התרופה ודאג לו לבית מלון.

עוד נמסר כי "נוסע לחו"ל עושה ביטוח רפואי שאמור לכסות לו את כל העלויות הקשורות לבעיות הרפואיות האישיות שלו וכן עליו לנהוג באחריות וליטול עמו מלאי תרופות מספיק על פי מצבו. החברה נהגה במקרה זה בשיקול דעת ובאחריות על פי הוראת רופא הספינה, שאין להסתכן בהמשך ההפלגה של הנוסע ללא התרופה האישית שלו ונהגה לפנים משורת הדין, כאשר הסוכן המקומי עשה ככל יכולתו, לאתר את התרופה ולהביאה עד לידיו של הנוסע".

לפנות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully