וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה למותו: עשרות באזכרה לרבש"צ שנהרג במבצע "צוק איתן"

28.8.2015 / 4:47

הרבש"צים של המועצה האזורית אשכול הגיעו אתמול בשיירת כלי רכב עטופים בדגל אל בית העלמין בקיבוץ נירים, כדי לחלוק כבוד לזאב עציון, שנהרג מפגיעת מרגמה לפני כניסת הפסקת האש לתוקף. "הפסדנו חבר יקר"

צילום: שי מכלוף עריכה: מתן חדד

ב-26 באוגוסט 2014, שעה קלה לפני כניסת הפסקת האש שתביא לסיום מבצע "צוק איתן" לתוקף, נורה מטח מרגמות לעבר קיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול. מפגיעת אחת מהן נהרג זאב (זאביק) עציון, רכז הביטחון (רבש"צ) של הקיבוץ, שהותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. בעיני רבים, עציון, שהיה גם נהג מתנדב במד"א במשך 30 שנה, היה הרוח החיה של הקיבוץ.

שנה אחרי האירוע הקשה ויום אחרי שרקטה התפוצצה במועצת אשכול, עשרות הרבש"צים של אשכול עדיין מתקשים להתאושש. אתמול (חמישי) הם עלו לכלי רכבם הממוגנים שנעטפו בדגל ישראל, ונסעו בשיירה שיצאה מקיבוץ נחל עוז הסמוך, לחלוק לו כבוד בהחלט לא אחרון בבית העלמין בקיבוץ נירים.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד ראשון מהשבי: גלעד שליט עם בכיר חמאס שחוסל ב"צוק איתן"
בפעם השנייה בחודשיים: הושחתה פינת הנצחה לזכר חלל "צוק איתן"
פלסטינים שקרוביהם נהרגו ב"צוק איתן" הפגינו: "מתכחשים אלינו"

שנה למות זאביק עציון, בית העלמין בנירים, 27 באוגוסט 2015. שי מכלוף
האזכרה לזכרו של עציון, אתמול בנירים/שי מכלוף

"התחושה היא של פספוס. הפסדנו חבר יקר ואנחנו עושים את המסע הזה כדי לסגור מעגל. אנחנו כל הזמן משתפרים ומתאמנים לסבב הבא של הלחימה שאני בטוח שיהיה. זאביק היה רוח ההתנדבות שלנו, וזה היה הכי חשוב", אמר אילן איזקסון, רבש"צ פתחת שלום.

גם נציג פיקוד העורף נכח באירוע, והוסיף: "שנה מאז שהוא הלך מאיתנו. זאביק, הכול לזכרך". את דבריו חתם במילים: "לפעמים עדיף לשתוק ולא להגיד יותר מדי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זאביק היה רוח ההתנדבות שלנו". זאב עציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

באירוע שבו נהרג עציון נהרג גם שחר מלמד, בן 43, בנם של ותיקי הקיבוץ, ששימש רכז ההשקיה בענף גידולי השדה וכן מנהל המוסך המקומי. ארבעה בני אדם נוספים נפצעו ופונו לבית החולים: אחד מהם פונה במצב קשה מאוד, אחד במצב בינוני ושניים נוספים פונו במצב קל. בעת פינוים נמשך הירי הכבד מרצועת עזה.

ראש המועצה האזורית אשכול דאז, חיים ילין - כיום ח"כ במפלגת "ייש עתיד" - אמר אז על מותו של עציון כי מדובר ב"אחד האירועים הקשים ביותר בעוטף עזה ובאשכול. אנחנו במלחמת התשה. בלתי-נסבל שהממשלה גררה אותנו למלחמה של חודשיים עם הפסקות אש באמצע".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully