וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שכולים בתום פגישה עם ארדן: "אמר שישקול מינוי הירש"

השר נפגש עם המשפחות שהפגינו מול ביתו ומתנגדות למינויו של הירש למפכ"ל. למרות שבני המשפחות סיפרו כי יוועד עם האלופים שהתנגדו למינוי, ממשרדו של ארדן נמסר כי "יבחן הנושא לעומק". כמו כן, וינשטיין בודק מידע על עסקיו של הירש

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

משפחות שכולות נפגשו היום (שישי) עם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בניסיון לשכנע אותו לסגת מהחלטתו למנות את תת-אלוף (במיל') גל הירש למפכ"ל המשטרה הבא. המשפחות טוענות כי ארדן אמר להן בפגישה כי הוא ייפגש עם גורמים בצה"ל שביקרו את הירש וישקול מחדש את ההחלטה.

"אנחנו מודים לשר על הפגישה החשובה שהתקיימה", אמר משה מוסקל, אביו של רפנאל שנפל במלחמת לבנון השנייה. "פרשנו בפני השר את מה שאנחנו. השר הביע נכונות לקרוא את הדוחות שנכתבו על התנהלותו הירש". לדבריו, "השר יקרא וייפגש עם האלופים דורון אלמוג ויורם יאיר. אנחנו רוצום מפכ"ל טוב וראוי ומבחינת ערכים גל הירש הוא אדם לא מתאים לתפקיד הזה לאור תפקודו במלחמת לבנון השנייה", אמר. "השר לא דיבר איתם עד עכשיו. הוא ייפגש איתם ויקבל את ההחלטה מחדש. אנחנו מקווים שיקבל החלטה נבונה ומושכלת".

עוד בנושא:
"מרגישים בטוחים במחיצתו": משפחה שכולה תומכת במינוי הירש
הורים שכולים לוועדת טירקל: "אסור שהירש יהיה אחראי על חיי אדם"
הירש ברירת מחדל? ארדן רצה את רוסו כמפכ"ל – אך הוא סירב

משפחות שכולות המתנגדות למינוי גל הירש למפכ"ל בדרך לפגישה עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, 28 באוגוסט 2015. מגד גוזני
הורים שכולים בדרכם לפגישה עם ארדן, הבוקר/מגד גוזני

מוסקל הוסיף: "הוא היה נכון להבשיל, אמר הרבה מאוד דברים שהוא לא ידע. בשורה התחתונה הפננו אותו לדוחות שכתבו גדולים וטובים מאתנו באופן רשמי - מדוח וינוגרד, דרך דוח של יאיא ודוח של דורון אלמוג, והוא הביע נכונות לפגוש את האנשים האלה, לשמוע אותם ואחר כך לגבש את דעתו, אם כדברנו לא ראוי שהירש יתמנה לתפקיד הזה או אחר. הוא ישמע דברים שהוא לא היה חשוף אליהם". לדבריו, "כנראה שמישהו ניתב אותו להיות חשוף רק לדברים שלכאורה מטהרים אותו, אבל גל הירש - אני לא רוצה לעשות לו ניתוח פסיכולוגי בגרוש - הוא יחצן מעולה, בעיקר של עצמו. הוא יקבל החלטה מושכלת, אנחנו מקווים שהערכים יישמרו ושאנשים כושלים לא יקודמו".

ממשרד הביטחון לא נמסרה כל התייחסות לשקילה מחדש של המינוי. "ארדן נפגש הבוקר עם ארבע משפחות שכולות אשר איבדו את יקיריהן במלחמת לבנון השנייה", נמסר. "השר ארדן שוחח ממושכות עם ההורים והקשיב לטענותיהם נגד מינויו של גל הירש למפכ"ל המשטרה. בסיום הפגישה אמר השר ארדן להורים השכולים כי הוא יבחן לעומק את טענותיהם".

בתוך כך, אגף החקירות והמודיעין במשטרה, קיבל לפני כחודש מידע אודות עסקאות של הירש בשנת 2008 מחוץ לארץ, בעיקר עסקאות נשק. המידע טרם נבדק ואף חיכה במשטרה מאז. עם ההכרזה על מינויו של גל הירש למפכ"ל, החליט ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, לעדכן מיד את אנשי היועץ המשפטי לממשלה אודות החומר המשטרתי. עם זאת, גורמים במשטרה טוענים כי יש להתייחס לחומרים בזהירות יתרה משום שאלה הועברו מגורמים אינטרסנטיים.

כמו כן, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לא עודכן בתוצאות הבדיקה המקובלת מארדן בטרם ההכרזה על מינויו של הירש. כעת, צפוי המידע לעבור עיבוד בלשכת היועץ המשפטי לממשלה ולאחר מכן יועבר לבחינת ועדת טירקל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
המפכ"ל הנבחר גל הירש מחוץ לביתו, ראש העין. אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
הטענות נגדו ייבדקו. הירש/ניב אהרונסון

ארדן נפגש עם ההורים השכולים בעקבות הפגנה שערכו אמש שש משפחות ונכה צה"ל מול ביתו. בין היתר קראו המפגינים: "אמרת שאתה מרכין את ראשך בפני הורים שכולים, אז צא החוצה, תתווכח איתנו ונוכיח לך שגל הירש לא ראוי". לאחר כשעתיים, הודיע השר למשפחות כי ייפגש עמן במשרד הפנים. גורמים במשרד סבורים כי מטרת הפגישה היא להקשיב למה שיש למשפחות להגיד. עם זאת, ההחלטה למנות את הירש היא סופית ולא צפויה להשתנות, לדבריהם.

"אנחנו לא רוצים הרכנת ראש, אלא להתעמת איתו", אמר אתמול המפגין יואב צור, ששכל את בנו איתי במלחמת לבנון השנייה תחת פיקודו של הירש כמפקד עוצבת הגליל. "ניפגש איתו בלשכתו, מקווים שהוא יהיה עם ראש פתוח ולב נכון, ושיבין שאפשר לעשות נסיגה ואולי הייתה פה תקלה. אנחנו לא סוגרים שום דלת. אם השר לא ישנה את דעתו, אנחנו לא נוותר, נפנה לבג"ץ ונצרף אזרחים מהשורה. התחלנו תהליך פה, יש מינוי לא ראוי וגם ראש הממשלה יודע שזה לא ראוי".

"איך המשטרה הפכה לפח האשפה של הצבא?", תמה אתמול מיכה שולדינר, נכה צה"ל שנפצע במלחמת יום הכיפורים והפגין לצד המשפחות. "יש שלושה ניצבים ראויים, השיקול המקצועי שם את השר בכיס הקטן, אז לא ברור איך אחרי כל הביקורת הוא לא החזיר את התפקיד לשר".

לדבריו, המינוי של הירש הוא כה בעייתי בעיניו, שהוא לא היה מסוגל לשבת בבית. "הגעתי לכאן משתי סיבות: גם בגלל המינוי הקלוקל הזה, וגם בגלל המשפחות השכולות. אי אפשר לא לדבר ולא לעשות דבר".

משדר מיוחד בעקבות מינוי גל הירש למפכ"ל הבא - השר גלעד ארדן באולפן וואלה!NEWS. צילום מסך
"זו הבדיקה של ארדן? איך נותנים לאלוף הקשקושים הזה לנהל את המשטרה?". ארדן באולפן וואלה! NEWS לאחר ההודעה על מינוי הירש/צילום מסך

צור הגיע עם אשתו למקום. "אנחנו, הורים שכולים, לא יודעים יותר מאחרים, אבל את גל הירש אנחנו מכירים. הוא השפיע על חיינו יותר מכולם והזניח את העבודה שלו במקומות מאוד בעייתיים", אמר מוקדם יותר. "בניגוד לפקודת אלוף הפיקוד, הוא הוציא טנק לנוהל חניבעל לאחר שלוש שעות, וזה התפוצץ על כל יושביו. זה לא ייתכן, הוא לא ממושמע. אם האדם הזה, שלא הצליח לנהל אוגדה, בא לנהל את משטרת ישראל - זה בושה".

צור המשיך: "זו הבדיקה של ארדן? איך נותנים לאלוף הקשקושים הזה לנהל את המשטרה? הוא יכול לדבר גבוהה גבוהה, אבל בשעת מבחן הוא לא מבצע את הפרויקטים שתכנן".

לאחר מכן, לקח צור את המגהפון וקרא לארדן לצאת ולדבר עם המשפחות. "השר ארדן, אמרת שאתה לא מתווכח עם הורים שכולים, בוא ותשמע את מה שאנחנו יודעים", קרא. "לא השקעת, לא הכנת שיעורי בית. האיש לא יכול לעשות את זה, זה גדול עליו, זה לא מתאים. הוא נפסל להיות מפקד אוגדה, אז אתה שם אותו מפקד משטרה?".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

(עדכון ראשון: 9:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully