וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרגישים בטוחים במחיצתו": משפחה שכולה תומכת במינוי הירש

28.8.2015 / 2:43

משפחתו של רס"ן ציון מזרחי, שנפל ב-1988 בלבנון כששירת לצד הירש, שלחה מכתב לוועדת טירקל וקראה לאשר את מינויו למפכ"ל, על רקע המחלוקת. "המומים לראות את ההתנהגות של המשפחות השכולות"

צילום: דוד קורן עריכה: מתן חדד

(הפגנת הורים שכולים מול ביתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, אמש)

על רקע מחאתם של ההורים השכולים נגד המינוי של תת-אלוף (במיל') גל הירש למפכ"ל המשטרה הבא, שלחה אתמול (חמישי) משפחה שכולה אחרת מכתב תמיכה במינוי לוועדת טירקל, שמייעצת בענייני מינוי בכירים בשירות המדינה, והביעה תרעומת על "ניצול השכול והאובדן כדי להשפיע על המינוי", לשיטתה. הוועדה, בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל, תתכנס בשבוע הבא כדי לדון באישור המינוי.

מי שחתומה על המכתב היא בטי מזרחי, אחותו של רב-סרן ציון מזרחי, מפקד פלוגה בצנחנים שנהרג ב-1988 בלבנון. "אנו, משפחת מזרחי, המומים לראות את התנהגותן של משפחות שכולות שמנצלות את השכול הקשה והאובדן כדי להשפיע על מינוי כל כך חשוב לביטחון המדינה" נכתב. "בננו ואחינו האהוב היה מפקד הפלוגה המסייעת בגדוד 202 בצנחנים, ונפל בקרב במבצע 'חוק וסדר' בלבנון. מי שנחלץ לחלצו תחת אש היה לא אחר מאשר גל הירש, והוא שעשה הכול להצילו". הירש, בזמנו בדרגת סרן, שירת כמפקד פלוגת חיל ההנדסה של חטיבת הצנחנים במבצע.

עוד בנושא:
עו"ד עבריין ועסקים עם הקומנדו של קזחסטן: החברה של הירש
הירש ברירת מחדל? ארדן רצה את רוסו כמפכ"ל – אך הוא סירב
לאחר המחאות נגד מינוי הירש: ארדן הזמין ההורים השכולים לפגישה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לאחר שמאמצי החייאה לא צלחו ואיבדנו את ציון שלנו, נשאר גל לצדנו לאורך כל השנים, משנת 1988 ועד עצם היום הזה", הוסיפה. "עשרים שנה אחרי, בשנת 2008, שב גל וסעד אותנו סביב מיטת חוליו של אבא שלי שסבל ממחלה חשוכת מרפא, חודשים על גבי חודשים, לפני שהלך לעולמו אף הוא. גל ומשפחתו מלווים אותנו מאז בהתנהגות מופתית וחברית ואנו חשים מחוזקים ובטוחים במחיצתו".

"כיוון שהורים שכולים מנסים לטרפד את מינויו של גל הירש למפכ"ל המשטרה, אני מבקשת שתדע שיש משפחות שכולות שעומדות על כך שגל הירש צריך להיות זה שישמור על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל כמפכ"ל המשטרה", סיכמה מזרחי.

המפכ"ל הנבחר גל הירש מחוץ לביתו, ראש העין. אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
"יש משפחות שכולות שעומדות על כך שגל הירש צריך להיות זה שישמור על בטחונם של אזרחי ישראל". הירש מחוץ לביתו, שלשום/ניב אהרונסון

מוקדם יותר אתמול פנו הורים שכולים לוועדת טירקל בדרישה לפסול את מינוי המפכ"ל המיועד גל הירש. חיים צמח, אביו של עוז שנהרג במלחמת לבנון השנייה ב-2006, כתב לטירקל כי משפחתו פונה מתוך "רציונליות וצלילות דעת". לדבריו, "מעולם לא הכרתי את גל הירש, הוא היה מפקדו של עוז ואחראי על חייו במלחמה. הוא נכשל מבחינתי בהיבט האישי כשלא החזיר את עוז הביתה, וגם בהיבט הלאומי, במבחן הכי משמעותי של המדינה - במלחמה".

צופי ויואב צור, חיים ואלישבע צמח, הורים לחיילים שנהרגו במלחמת לבנון השנייה, 26 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
הורים שכולים בהפגנה נגד מינוי הירש, שלשום/ניב אהרונסון

צמח הוסיף כי המדינה קבעה בעצמה שהירש נכשל בתפקידו ועל כן אין למנותו לתפקיד ציבורי בכיר. "לגל הירש לא היה את האומץ והתעוזה לבוא אלינו, להסתכל למשפחה שכולה בעיניים ולהסביר את נסיבות נפילת יקירנו ואהובינו. מפקד כזה, אסור שיהיה אחראי על חיי אדם בעתיד. לא אני קבעתי, שתי ועדות עסקו בנושא, וינוגרד ואלמוג, שקבע קביעה נחרצת שאילצה את הירש לפרוש מצה"ל", לשון המכתב.

לדברי צמח, "מי שנכשל במבחן התוצאה, בהיבט הערכי האישי ובהיבט הלאומי העליון של המדינה, לא יכול להיות מועמד לתפקיד ציבורי משמעותי שכזה. אני לא מאשים את גל הירש, אלא את השר ארדן וראש הממשלה ביבי". הוא חתם את דבריו בהבעת "חרדה לגורלה של המדינה" והביע תקווה כי הוועדה תסכים לשמוע את דבריו.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully