וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המחאות נגד מינוי הירש: ארדן הזמין ההורים השכולים לפגישה

28.8.2015 / 0:13

הזמנת ההורים הגיעה לאחר שהפגינו אמש מול ביתו של ארדן נגד מינויו של תא"ל במיל' גל הירש לתפקיד המפכ"ל, בעקבות תפקודו כמפקד עוצבת הגליל במלחמת לבנון השנייה. אב שכול: "אם אדם שלא הצליח לנהל אוגדה בא לנהל את המשטרה, זו בושה"

צילום: דוד קורן עריכה: מתן חדד

שש משפחות שכולות ונכה צה"ל הגיעו אמש (חמישי) להפגין מול ביתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בעקבות מינויו של תת-אלוף במיל' גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה. לאחר כשעתיים, הודיע השר למשפחות כי היום ייפגש עמן במשרד הפנים.

"אנחנו לא רוצים הרכנת ראש, אלא להתעמת איתו. מחר ניפגש איתו בלשכתו, מקווים שהוא יהיה עם ראש פתוח ולב נכון, ושיבין שאפשר לעשות נסיגה ואולי הייתה פה תקלה. אנחנו לא סוגרים שום דלת ואנחנו נלך להיפגש איתו", אמר יואב צור, ששכל את בנו איתמר במלחמת לבנון השנייה תחת פיקודו של הירש. "אם השר לא ישנה את דעתו, אנחנו לא נוותר, נפנה לבג"ץ ונצרף אזרחים מהשורה. התחלנו תהליך פה, יש מינוי לא ראוי וגם ראש הממשלה יודע שזה לא ראוי". גורמים במשרד סבורים כי מטרת הפגישה היא להקשיב למה שיש למשפחות להגיד. עם זאת, ההחלטה למנות את הירש היא סופית ולא צפויה להשתנות.

המשפחות הגיעו למחות על המינוי בעקבות תפקודו של הירש בתור מפקד עצבת הגליל במלחמת לבנון השנייה. "אמרת שאתה מרכין את ראשך בפני הורים שכולים, אז צא החוצה, תתווכח איתנו ונוכיח לך שגל הירש לא ראוי", צעקו מוקדם יותר בני המשפחות.

המפכ"ל הנבחר גל הירש מחוץ לביתו, ראש העין. אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
"לא ממושמע". הירש/ניב אהרונסון

"איך המשטרה הפכה לפח האשפה של הצבא?", תמה מיכה שולדינר, נכה צה"ל שנפצע במלחמת יום הכיפורים. "יש שלושה ניצבים ראויים, השיקול המקצועי שם את השר בכיס הקטן, אז לא ברור איך אחרי כל הביקורת הוא לא החזיר את התפקיד לשר", אמר. לדבריו, המינוי של הירש הוא כה בעייתי בעיניו, שהוא לא היה מסוגל לשבת בבית ולא לעשות דבר. "הגעתי לכאן משתי הסיבות: גם בגלל המינוי הקלוקל הזה, וגם בגלל המשפחות השכולות. אי אפשר לשבת בבית ולא לדבר ולא לעשות דבר".

צור הגיע עם אשתו למקום. "אנחנו, הורים שכולים, לא יודעים יותר מאחרים, אבל את גל הירש אנחנו מכירים. הוא השפיע על חיינו יותר מכולם והזניח את העבודה שלו במקומות מאוד בעייתיים", אמר מוקדם יותר. "בניגוד לפקודת אלוף הפיקוד, הוא הוציא טנק לנוהל חניבעל לאחר שלוש שעות, וזה התפוצץ על כל יושביו. זה לא ייתכן, הוא לא ממושמע. אם האדם הזה, שלא הצליח לנהל אוגדה, בא לנהל את משטרת ישראל - זה בושה".

צור המשיך ותמה: "זו הבדיקה של ארדן? איך נותנים לאלוף הקשקושים הזה לנהל את המשטרה? הוא יכול לדבר גבוהה גבוהה, אבל בשעת מבחן הוא לא מבצע את הפרויקטים שתכנן".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בתרגיל פינוי בכלא כרמל, יוני 2015. ערן גילווארג
הורים שכולים: "אמרת שאתה מרכין ראש, אז צא לדבר"/ערן גילווארג

לאחר מכן, לקח צור את המגהפון וקרא לארדן לצאת ולדבר עם המשפחות. "השר ארדן, אמרת שאתה לא מתווכח עם הורים שכולים, בוא ותשמע את מה שאנחנו יודעים", קרא. "לא השקעת, לא הכנת שיעורי בית. האיש לא יכול לעשות את זה, זה גדול עליו, זה לא מתאים. הוא נפסל להיות מפקד אוגדה, אז אתה שם אותו מפקד משטרה?".

אלישבע צמח, אמו של סמל עוז צמח שנפל גם הוא במלחמת לבנון השנייה תחת פיקודו של הירש, הסבירה כי המינוי מדליק נורת אזהרה. "הבעיה העיקרית היא שבן אדם שנמצא במחלוקת מועמד לתפקיד", אמרה. "היום זה הירש, מחר זה מישהו אחר. זו בעיה אתית שצריכה להדליק נורה לכל אזרחי מדינת ישראל".

בתוך כך, ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, הודיע אתמול כי יישאר במשטרה למשך ארבעה חודשים נוספים - עד ל-1 בינואר. זאת, לאחר שאמר עם מינויו של הירש כי הוא שוקל לפרוש מהמשטרה. ניצב סאו, שהסתמן בתור אחד המועמדים המובילים להחליף את המפכ"ל לשעבר רב-ניצב בדימוס יוחנן דנינו, יחפוף את הירש ובמקביל ימשיך לכהן בתור מפקד מחוז תל אביב, ולא בתור ממלא מקום המפכ"ל, כפי שעשה בעת כהונתו של דנינו. השר ארדן יצטרך לאשר את המהלך.

(עדכון ראשון: 20:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully