וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בג"ץ יבטל את הפקודה החדשה האוסרת על חיילים לגדל זקן?

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט, וואלה! NEWS

27.8.2015 / 22:44

בית המשפט העליון החליט להקפיא את הפקודה החדשה שהייתה אמורה להיכנס לתוקף בשלישי הקרוב, והורה למדינה להסביר מדוע יש בה צורך. חייל שעתר נגד הפקודה: "בג"ץ בעצמו קבע בעבר כי גידול זקן הינו זכות יסוד"

מחאת הרשת של החיילים נקד "פקודת הזקן" בצה"ל. פייסבוק, צילום מסך
"be brave don't shave". מחאת הרשת נגד הפקודה החדשה/צילום מסך, פייסבוק

הסוגיה שמעסיקה כמעט כל חייל בשירות סדיר הגיעה היום (חמישי) לפתחו של בית המשפט העליון, שהחליט להקפיא את הפקודה החדשה האוסרת על חיילים לגדל זקן. הפקודה הייתה אמורה להיכנס לתוקף ביום שלישי הקרוב, בעקבות עתירה שהגיש סמל אהרון אצ'ילדייב, טכנאי בחיל התקשוב, שהחזיק עד לפני כמה שבועות באישור לגדל זקן שעמד לפוג עקב ההנחיה החדשה.

מחאת החיילים נגד "פקודת הזקן" כובשת את פייסבוק

שופט בית המשפט העליון חנן מלצר הורה לקיים דיון בעניין, לאלץ את המדינה למסור את תגובתה לעתירה ולהסביר מדוע יש צורך בפקודה החדשה, שאמורה לאסור גידול זקן למעט במקרים חריגים באישור קציני שלישות פיקודיים.

עוד בוואלה! NEWS:
אבי החשוד בתגרה עם משפחת עלאן: "הותקפתי באגרופים ובמכות"
פגישה נדירה: דרעי הגיע לניחום אבלים בבית משפחת אלי ישי
מהערב: עבודות הרכבת הקלה מגיעות לרמת גן

מחאת הרשת של החיילים נקד "פקודת הזקן" בצה"ל. פייסבוק, צילום מסך
"עתירה עקרונית"/צילום מסך, פייסבוק

הפקודה הקיימת כיום בנושא מתירה גידול זקן באישור קצין בדרגת סגן-אלוף. החודשיים האחרונים שימשו כתקופת מעבר לצורך הסתגלות החיילים לפקודה, שכן רבים מהם מחזיקים אישורים שונים לגידול זקן. עם תחילת תקופת ההסתגלות לפקודה החדשה, הגיש סמל אצ'ילדייב בקשה מחודשת לגידול זקן מטעמים אישיים, אולם זו נדחתה. בעקבות זאת, כאמור, עתר הסמל נגד צה"ל ונגד אגף ראש אגף כוח אדם, האלוף חגי טופולנסקי, שבשלב זה נוטה לטובת החייל.

"מדובר בעתירה עקרונית כאשר החייל העותר הוא אחד מני רבים שנפגע מהפקודה החדשה", אמר בא כוחו, עו"ד ליאור שטלצר. "לאורך השנים אפשר הצבא לחיילים לגדל זקן, אולם עם הזמן הקריטריונים הוקשחו ועתה הוחלט להפוך אישור לגידול זקן לחריג שבחריגים, כשבפועל רק 12 קצינים בצבא יכולים לאשר זאת. בג"ץ בעצמו קבע בעבר כי גידול זקן הינה זכות יסוד ולטענתנו אין בין גידול זקן לבין המשמעת הצבאית שום קשר", הוסיף.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"הפקודה איננה מידתית ומפלה"

טענה נוספת שעולה בהקשר לפקודה החדשה היא שבפועל, חיילים דתיים מקבלים את האישור לגדל זקן בקלות רבה יותר, כאשר חיילים חילוניים מסורבים. "אנחנו זוכרים לאורך השנים אלופים וקצינים בכירים שהיו בעלי זקנים ושפמים ואי אפשר לומר שהם פגעו בתפקודם או שפגעו במשמעת הצבאית שלהם. עמדתנו היא שהפקודה איננה מידתית ומפלה", ציין עו"ד שטלצר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "העתירה התקבלה בצה"ל ופרטיה ילמדו על ידי הגורמים הרלוונטיים אשר יגיבו בהתאם. צה"ל יפעל בהתאם להנחיות בג"ץ".

מחאת הרשת של החיילים נקד "פקודת הזקן" בצה"ל. פייסבוק, צילום מסך
מחאת הרשת של החיילים נקד "פקודת הזקן" בצה"ל/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully