וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצבו של אחמד דוואבשה: "סבא, תבקש מאבא שייקח אותי מכאן"

שלומי גבאי

27.8.2015 / 17:50

לדברי רופאיו, הילד בן החמש שנפגע קשות בפיגוע ההצתה בכפר דומא יצא מסכנת חיים מידית. סבו סיפר כי נכדו ממשיך לשאול שאלות שהוא נמנע מלענות עליהן. "הוא שואל: 'למה אני שרוף?'". לדבריו, "הילדים בכפר פוחדים לישון ליד החלונות"

צילום: שלומי גבאי, רויטרס; עריכה: מתן חדד

"למה אני שרוף? למה אני במיטה הזאת?" – אלה השאלות ששומע חוסיין דוואבשה מנכדו, אחמד דוואבשה בן החמש שנפצע באורח קשה בפיגוע ההצתה בכפר דומא לפני כחודש ואיבד את אחיו הקטן עלי ואת אביו סעד. הסב, שהגיע היום (חמישי) לבקר את נכדו בבית החולים שיבא בתל השומר, סיפר לוואלה! NEWS כי אחמד ממשיך לתהות היכן קרוביו, ומבקש לשוחח עם אביו. "הוא מבקש ממני: 'תתקשר לאבא שלי ותגיד לו שיבוא וייקח אותי מכאן. אני לא רוצה להיות פה'. זה מצב ממש לא טוב", סיפר חוסיין.

לדבריו, פעם אחת בלבד שאל אותו אחמד לגבי אחיו בן השנה, עלי, שנשרף למוות עוד בליל ההצתה. "הוא שאל פעם אחת עליו ולא עניתי לו, אז הוא לא שאל יותר. הוא שואל בעיקר איפה אמא", סיפר חוסיין. שבועיים חלפו מאז שעברו אחמד ואמו ניתוחים להשתלת עור בבית החולים, והשניים עדיין מוגדרים בסכנת חיים. "הרופאים אמרו שהוא בכיוון הנכון, אבל הוא חייב לעבור עוד כמה ניתוחים ואז הוא יחזור שוב לטיפול נמרץ, אז הוא עדיין בסכנה, זה לא עבר". על בתו, אמר: "
היא יציבה, אבל במצב קשה. יש לה זיהומים, ובכל יום עושים לה טיפול עד שהם ייעלמו ויסיימו לה את ההשתלה. זה לוקח הרבה זמן. הרופאים אומרים לי: 'הבת שלך במצב קשה, אבל היא חזקה'".

חוסיין דוואבשה, מחלקת ילדים בבית חולים שיבא בתל השומר, 27 באוגוסט 2015. שלומי גבאי
"הילדים אומרים: 'שרפו את עלי - ישרפו גם אותי'". חוסיין/שלומי גבאי

מאז הפיגוע, חוסיין מספר כי המצב בכפר דומא לא פשוט. "ילדים עכשיו בכפר מפחדים לישון ליד החלונות. כולם אומרים, 'שרפו את עלי – אז ישרפו גם אותי'. צריך לתפוס את האנשים שעשו את זה", אמר, וקרא לממשלה לתפוס את האחראים למעשה. " צריך לעבוד על זה כמה שיותר, עד שיתפסו אותם. אני מבקש שיתפסו את המתנחלים האלה. שלא יישארו ככה". הוא הוסיף: "אני בטוח שיקבלו מה שמגיע להם. יש פה משפט ויש פה חוק".

התמיכה שמקבלת המשפחה מיהודים היא בעלת משמעות רבה עבור חוסיין. "זה עושה הרבה. זה מרגיע אותי ונותן לי לעבור את המצב הזה, כל הכבוד לכל אדם שבא לפה לבקר אותי, ואני באמת מודה על זה", אמר. "אבל זה לא מחזיר לי את עלי ואת סעד ולא את החיים של אחמד ושל אמא שלו. אני במצב באמת ממש ממש קשה. אסור שיהיה דבר כזה. הגענו למעשה שלא כתוב בתורה או בקוראן ולא באף ספר מהספרים של אלוהים. צריך לעבוד על זה כמה שיותר חזק, עד שיתפסו אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully