וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הירש, פתח את סימני השאלה אודותיך

אמש התכנסה צמרת המשטרה בעבר ובהווה לכינוס חירום במטרה לסקל את מינוי של גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה, וחיצי הביקורת שמופנים נגדו הולכים ומתגברים. מעיין פופלבסקי מייעצת לו מה עליו לעשות כדי לצלוח את המשבר

תא"ל במיל' גל הירש באולפן וואלה!NEWS, יולי 2015. ראובן קסטרו
גל הירש/ראובן קסטרו

שלום גל, אנחנו לא מכירים אבל אני יכולה לשער שלא קל לך מול חיצי הביקורת שמופנים נגדך. ממבט חיצוני על הסיטואציה שאתה נמצא בה כעת, הרשה לי לתת לך ייעוץ תקשורתי שאולי יעזור לך לצלוח את המשבר.

אתה נכנס לארגון אולי הכי בעייתי שאפשר להעלות על הדעת. הארגון הזה הוא בעל דימוי שלילי מרמת המוקדן ועד לצמרת הכס. כמו כולם גם אתה שמעת על המחדלים המקוממים, פרשיות המין ושבעת הניצבים שפרשו בשל כך, פרשיות השחיתות בכיכובם של פינטו-ברכה, רונאל פישר וערן מלכה. הרבה חומר שערורייתי סיפקתם לאחרונה. כתבי המשטרה והפלילים לא נחו לרגע.

בבואך לתפקיד תזכור את השיחה ההיא של שלושת הנערים החטופים למוקד 100. אנחנו, הציבור, זוכרים אותה כעוגמת נפש ולב מכווץ. נונשלנטיות ואדישות הן לפעמים המענה הכי אכזרי לשיחת מצוקה. לאחרונה, אתה בוודאי זוכר, הצטרף אירוע נוסף - הרצח במצעד הגאווה. השוטרים שאתה עומד לפקד עליהם קיבלו התראה חמה על הרוצח, כולל הדפסת תמונתו למערך אבטחת האירוע. התוצאה זכורה לכולנו ככשל רב מערכתי במניעת המעשה.

הארגון שאתה נכנס אליו הוא ארגון חולה, מובס. במצב שכזה נדרשת מכת חשמל, טלטלה חיצונית אמיתית שתהפוך סדרי בראשית ויש מי שמצא אותך כשליח לתפקיד הלא פשוט הזה. תדע לך שמשטרת ישראל אינה חפה מטעויות. על טעויות כאלה האזרח הקטן משלם ביוקר. מי כמוך יודע על לשלם ביוקר, הרי גם אתה פליט של ארגון אחר, פרסונה נון גראטה בחוגים מסויימים.

לכל המקטרגים שלך אתה מוזמן להגיד שלעשות סימפוזיון ותהלוכות מחאה מול מינוי חדש זה לא בדיוק דרך הפעולה המושכלת. הם (אנשי המערכת בדימוס ובהווה) אינם האנשים שיש בהם את התבונה לתת חוות דעת אינטליגנטית על המינוי שלך. כי לכל אחד מהם יש טביעת אצבע פרטית משלו למצב הארגון הנוכחי.

אז כמה יבדקו אותך לאחור ויחפשו בעברך?

האם איש ציבור כמוך שנפלט ממערכת אחת יכול להגיע עם כתר מלוכה למערכת אחרת, דומה לה בתכלית? התשובה שלי היא כן. כי אין אדם שבקורות חייו לא נרשמו טעויות, ספקות, ובמקרה שלך גם מחדל שנרשם לחובתך בוועדת אלמוג והאחריות המבצעית שלך לחטיפת שני חיילי המילואים אודי גולדווסר ואלדד רגב ז"ל.

כל המצקצקים אף פעם לא טעו? ברור שככל שעולים בסולם ההיררכיה אנשים רבים יותר תלויים בשיקול הדעת שלך וכל טעות קטנה שלך סוחפת אחריה גורל של אנשים רבים.
וזה אכן קרה לך.

העניין המהותי הוא אם האדם, במקרה הזה - אתה, עשה בדק בית. וזאת אולי הנקודה החשובה ביותר בניהול המשבר שאתה מצוי בו ברגעים אלה: האם נרשמה מצדך הפקת לקחים?

לא קל להיות אדם שנוי במחלוקת ולעמוד בלחץ ציבורי כזה כשניצבים בהווה ובדימוס פונים לרוה"מ ולשר גלעד ארדן ולמבקר המדינה כדי לבטל את המינוי שלך. אבל תתייחס לזה כעוד משוכה שאתה צריך לעבור בדרך לתפקיד הנכסף, המובטח. אתה אדם וורבלי, ערכי, יש שיגידו מלח הארץ. קורות חייך מעידים על כישוריך ומספרים אודותיך.


בשל כל היתרונות הללו ראוי היה אם היית מכנס מסיבת עיתונאים ועושה שימוש ציבורי ביכולות האלה לדבר ולנתח ולפרק סיטואציה ולעמוד בגילוי לב ודעת מול עיתונאים ומקטרגים. תן את עצמך מול מיקרופון פתוח לכל שאלה עיתונאית, ויהיו שאלות לא קלות.

תפתח את כל סימני השאלה אודותיך ותפרק אותם אחד לאחד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם השר גלעד ארגן בכינוס סיעת הליכוד. ניב אהרונסון
לא קל כשניצבים בהווה ובדימוס פונים לרוה"מ ולשר גלעד ארדן כדי לבטל את המינוי שלך. נתניהו וארדן/ניב אהרונסון

אם החברה המסחרית שלך עוסקת בעיניינים חשאיים שיש עליהם צנזורה אז תגיד את זה. תן לנו נימוק מפורט ומסמכים והפניות לגורמים הרלוונטיים שיאשרו את תקינות החברה, שמעשיה כשרים. תן לנו תשובות והלך מחשבות שלך על ועדת אלמוג שמצאה אותך אשם בחטיפת 2 חיילי המילואים אודי גולדווסר ואלדד רגב ז"ל, הרי בעקבות הוועדה עזבת את הצבא, זה לא דבר של מה בכך.

אנחנו רוצים לשמוע אותך, להבין את הגרסה שלך לכל מה שמוטח בך וצמאים לכל פיסת מידע שתסדר לנו את מחשבות הכפירה אודותיך. זאת הדרך שלך אל תפקיד המפכ"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully