וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בחודשיים: הושחתה פינת הנצחה לזכר חלל "צוק איתן"

עדי חשמונאי ואלי אשכנזי

27.8.2015 / 13:07

מבקרים בפינה, שהוקמה על ידי חבריו של סמ"ר אורן נח שנהרג בקרב בשג'אעייה, מצאו אותה הרוסה - ספסליה נהרסו ושלט לזכרו נעקר. זאת, שבועות ספורים לאחר מקרה דומה. "מתקשים להאמין שמישהו עם לב עשה דבר כזה"

השחתת אנדרטה לזכרו של אורן נח, חלל צה"ל שנהרג במבצע "צוק איתן", אוגוסט 2015. באדיבות המשפחה
"רק אנשים רעים מסוגלים לעשות דבר כזה". שלט ההנצחה שנעקר ממקומו/באדיבות המשפחה

פינת הנצחה לזכרו של סמ"ר אורן נח, לוחם סיירת גולני שנהרג במבצע "צוק איתן", הושחתה הלילה (חמישי) בפעם השנייה בתוך חודשיים. במהלך הלילה הגיעה קבוצת צעירים מהאזור לבלות במקום וגילתה כי הספסלים בפינת ההנצחה, שהוקמה על ידי חבריו של אורן, נהרסו, וכי שלט לזכרו נעקר ממקומו. הפינה הושחתה בידי אלמונים לראשונה לפני כחודש וחצי, בסמוך ליום השנה לנפילת החייל. אביו של אורן, יגאל, סיפר אז כי הוא חושד שמדובר באירוע על רקע לאומני.

"אני עצוב וכועס", אמר הבוקר האב. "רק אנשים רעים מסוגלים לעשות דבר כזה. אנחנו חושבים שזה על רקע לאומני אבל לא בטוחים לגמרי", הוסיף. כמו כן, אמר יגאל כי במועצה האזורית עמק יזרעאל אמרו כי מחלקת הביטחון של המועצה תפעל לסייע בשמירה על המקום. הצעירים התלוננו למשטרה באזור, שהגיעה למקום על מנת לגבות מהם עדות. כמו כן, למשטרה הגיעה עדות מפי עד ראייה שעבר במקום וראה "התנהלות חשודה" בפינת ההנצחה.

לקריאה נוספת:
"איטבח אל יהוד": האזינו לאיומים על מגייסי חרדים לצה"ל
ילד ישראלי בן שלוש טבע למוות בתעלה במהלך טיול משפחתי בפולין
44 דונם ו-13 מיליון דולר: הארמון המפואר שבונה אבו מאזן

השחתת אנדרטה לזכרו של אורן נח, חלל צה"ל שנהרג במבצע "צוק איתן", אוגוסט 2015. באדיבות המשפחה
"אנחנו מתביישים מאוד בשביל אורן שלנו". ספסלי הפינה שנעקרו ממקומם/באדיבות המשפחה

אורן נח, לוחם סיירת גולני מהיישוב הושעיה שבגליל התחתון, נפל בקרב בשכונת שג'אעיה בעזה במהלך מבצע "צוק איתן". הוא היה בן 22 במותו. הפינה לזכרו הוקמה לפני כחמישה חודשים על ידי חבריו מסיירת גולני סביב מעיין באזור קיבוץ אלונים שבעמק יזרעאל. במקום הוצבו ספסלים ושלט לזכרו של אורן, שעליו נכתב: "אהב את נופיו של עמק יזרעאל ואת מעיינותיו". בתחתית השלט, הוסיפו החברים ציטוט משיר: "זה לא אותו העמק, זה לא אותו הבית, אתם אינכם ולא תוכלו לשוב".

כשראו שפינת ההנצחה הושחתה בשנית, העלו חבריו של אורן פוסט זועם בעמוד הפייסבוק לזכרו. בפוסט נכתב: "לתדהמתנו, גילינו שהמעיין הושחת היום בצורה קשה, בפעם השנייה בחודשיים. אנחנו כל כך מתביישים בשביל אורן שלנו, שיצא לקרב על מנת להגן על המולדת ועל האנשים שחיים פה כדי שיוכלו לחיות את חייהם בשקט ככל הניתן, ולא חזר משם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
השחתת אנדרטה לזכרו של אורן נח, חלל צה"ל שנהרג במבצע "צוק איתן", אוגוסט 2015. באדיבות המשפחה
המקום הושחת לפני חודש וחצי ומאז שופץ. הנזק בפינת ההנצחה/באדיבות המשפחה

"התמורה הכי קטנה ומזערית שאנו כאזרחי ישראל יכולים לתת לו הוא הנצחתו בצורה מכבדת", כתבו חבריו של אורן. בהמשך הם הביעו כעס על משחיתי הפינה, וציינו: "קמים חבורה של אנשים שבאופן מובהק מראים לנו שלא מוצא חן בעיניהם מה שקורה שם. על אף שהכל נעשה בתיאום מלא עם המועצה וכל האישורים הנדרשים קיימים, הם מחליטים שזה לא יקרה".

אביחי מכלוף, חברו של אורן ואחד מכותבי הפוסט, סיפר כי רק אתמול בערב ביקר עם חבריו בפינה. הוא התקשה לקבל את הבשורה כי זמן קצר אחרי שעזבו את המקום, הפינה הושחתה בשנית. "לפני חודש וחצי השחיתו לנו את המקום בפעם הראשונה. במהלך הזמן שחלף מאז, שיפצנו את המקום והחזרנו אותו לקדמותו", סיפר מכלוף.

"רק אתמול היינו שם וכנראה שאחרי שהלכנו השחיתו את המקום. אנחנו עד עכשיו מתקשים להאמין שמישהו עם לב עשה את הדבר הזה", אמר מכלוף. "החבר'ה באים לשם כל הזמן כדי לנקות ולטפח את המקום, חושבים איך לטפח ולפתח עוד יותר את המקום, ואז בא מישהו ופשוט הורס את הכל. זה כואב ומרגיז. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שגם באנדרטאות ובאתרי הנצחה לחללי צה"ל יתקינו מצלמות אבטחה. זה לא מה שמגיע לאורן", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully