וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היסטוריה": מועצת גדולי התורה אישרה את מינוי ליצמן לשר

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שהתכנסה בעקבות פסיקת בג"ץ ולפיה ליצמן לא יוכל להמשיך להיות סגן שר המשמש שר בפועל, אישרה את המינוי. "מבחינתי אין כל שינוי בתפקידי, אמשיך לשרת את אזרחי ישראל", אמר ליצמן

צילום: מאצ'י הוף

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל אישרה בצהריים (חמישי) לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן להתמנות לתפקיד שר. זאת, בעקבות פסיקת בג"ץ שקבעה כי ליצמן לא יוכל להמשיך להיות סגן שר הבריאות המשמש שר בפועל. בעקבות ההחלטה, צפוי ליצמן להתמנות בימים הקרובים לשר הבריאות.

ליצמן התייחס להחלטה ואמר כי אינו צופה שינויים גדולים בתפקידו. "קיבלתי את הכרעת מועצת גדולי התורה. נעניתי לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואשמש בקרוב כשר הבריאות. אני מכבד את החלטת ודרישת בג"ץ. מבחינתי אין כל שינוי בתפקידי. הייתי ואמשיך לשרת את אזרחי ישראל בדיוק כפי שהייתי עד היום. בעיניי, סגן שר במעמד שר, כמוהו כשר בריאות לכל דבר. הייתי ונותרתי באותה מחויבות לקידום צרכי הבריאות של אזרחי ישראל, באותה אחריות שלי לטובת מערכת הבריאות, וללא שינוי בתפקוד היומיומי שלי במשרד הבריאות", אמר.

לקריאה נוספת בנושא:
"הגיע הזמן שיהדות התורה תישא באחריות ולא רק תיהנה ממנעמי השלטון"
בעזרת בג"ץ, ליצמן עומד להגשים את חלומו
הערכות: ליצמן יקבל מהרבנים אישור חריג להיות שר הבריאות

יו"ר יהדות התורה, יעקוב ליצמן, בית שמש. מרץ 2015. ראובן קסטרו
"לא יהיה שינוי בתפקוד היומיומי". סגן השר ליצמן/ראובן קסטרו

הבוקר התייחס ליצמן להכרעה הצפויה בעניינו בעת שערך סיור במעונות "עלה" שבירושלים, והמשיך להביע ציניות וחוסר ודאות לגבי מינויו, כפי שעשה עד כה. ליצמן אמר כי הוא "לא יודע מה תהיה ההחלטה", והתייחס לעתירתה של מפלגת יש עתיד לבג"ץ בנושא. "אין ליש עתיד שום הישג מלבד זה שאמונה לשר", אמר ליצמן. "עד לרגע זה, אין להם שום הישגים לא בכלכלה, לא בביטחון ולא ברווחה – שום דבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בכניסה לסיור, הגיב סגן שר הבריאות בציניות לעיתונאים ששאלו אותו אם הוא מתוח לקראת ההכרעה. "נראה לך שאני מתוח? אני לא יודע מה זה שר. אין לי מושג מה זה", ציין ליצמן. גם כשמארחי הסיור הציגו אותו בטעות כשר הבריאות, הוא מיהר לתקנם והדגיש כי הוא עדיין סגן שר.

ההחלטה המדוברת נחשבת לדרמטית מאוד בעולם החרדי, שכן מאז ממשלת בן גוריון הראשונה נמנעו אנשי יהדות התורה מלשמש בתפקידי שר. מאחר שתפקיד זה כרוך באחריות מיניסטריאלית להחלטות הממשלה, שחלקן מנוגדות לעתים להלכה ולתורה, הוא נחשב לבעייתי עבור חברי הכנסת החרדים. עם זאת, ההחלטה היא רק סמלית והיא לא צפויה להשפיע על תפקודו של ליצמן עד כה.

(עדכון ראשון: 10:59)

לפניות לכתב: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully