וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה מפכ"לים לשעבר נגד בחירת הירש: "פגיעה אנושה במשטרה"

26.8.2015 / 17:47

מפכ"לים וניצבים בדימוס התכנסו עקב ההחלטה למנות את גל הירש למפכ"ל. "מדובר במינוי שלא יעלה על הדעת", אמר יעקב טרנר. בכירי המשטרה יפנו למבקר המדינה בבקשה לפסול את המינוי. הורים שכולים הפגינו מול ביתו של ארדן

דוד קורן

(השר ארדן באולפן וואלה! NEWS: "מקווה שלא תהיה פרישה של ניצבים במשטרה")

החלטתו של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, למנות את תת-אלוף (במיל') גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה לוותה בלא מעט ביקורת מצד גורמים שונים בתוך הארגון ומחוצה לו. כעת, מצטרפים לגינויים גם מפכ"לים וניצבים בדימוס, אשר ערכו היום (רביעי) כינוס חירום כדי לדון באירועי אמש. בפיגישה נכחו חמישה מפכ"לים לשעבר: שלמה אהרונישקי, יעקב טרנר ומשה קראדי, אסף חפץ ויהודה וילק.

המפכ"ל לשעבר חפץ אמר בתום הכינוס כי "האיש לא ראוי להיות מפכ"ל. יש פה פגיעה אנושה בארגון. אני לא חושש מהצלחה או מאי-ההצלחה של הירש, אלא מפגיעה עתידית בארגון". חפץ קרא לבחון מחדש את המינוי, ולמנות במקום הירש את אחד משלושת הניצבים שהיו המועמדים המובילים לתפקיד. כמו כן, רב-ניצב בדימוס קראדי אמר כי פורום הניצבים ורבי הניצבים יפנו למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפסול את מינויו של הירש.


עוד כתבות בנושא:
הערכה: ניצב יורם הלוי יתמנה לסמפכ"ל המשטרה
שורת הצלחות ודוקר אחד: הקריירה של סאו הסתיימה בסטירת לחי
הורים שכולים וסיוע לצבא זר: המכשולים שעלולים לסכל מינוי הירש

כינוס בכירים לשעבר במשטרה, 26 באוגוסט 2015. מגד גוזני
"האיש לא ראוי להיות מפכ"ל. חמשת המפכ"לים לשעבר/מגד גוזני

ממשיכו של חפץ בתפקיד, יהודה וילק, אמר כי "אם השר וגל הירש חושבים שהכישורים של הירש מתאימים כדי לנהל את משטרת ישראל – הם כנראה לא מבינים מה זו משטרת ישראל". רב-ניצב בדימוס יעקב טרנר אמר כי "מדובר במינוי שלא יעלה על הדעת. משטרת ישראל צריכה לשאול את עצמה איך היא הגיעה למצב הזה. אנחנו צריכים לשמור על משטרת ישראל".

המפכ"ל לשעבר יעקב טרנר, 26 באוגוסט 2015. מגד גוזני
"מינוי שלא יעלה על הדעת". טרנר/מגד גוזני

"אני בדרך כלל ישן טוב בלילות, אבל הלילה לא הצלחתי להירדם", אמר אריה עמית, מי שהיה מפקד מחוז ירושלים במשטרה, בשעה שנכנס לכינוס בבית השוטר שבתל אביב, "ההחלטה הזו היא החלטה הזויה ושגויה", הוסיף. "אני לא מבין את השר. אין לו שום מושג במשטרה. אי אפשר לקחת אדם שאין לו ידע במשטרה ולהצניח אותו לתפקיד המפכ"ל".

עמית אף העביר ביקורת על הירש עצמו ואמר כי מדובר ב"קצין שצה"ל לא רצה לתת לו דרגות אלוף". "יכול להיות שהוא אדם מוכשר, אבל אין לו שום ידע במשטרה", אמר

כינוס בכירים לשעבר במשטרה, 26 באוגוסט 2015. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
כינוס הבכירים לשעבר בבית השוטר בתל אביב, הערב/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

ניצב בדימוס יעקב רז שהגיע גם הוא לכינוס החירום אמר כי "זה הימור מסוכן שכל עם ישראל יכול לשלם עליו". ניצב בדימוס יעקב גנות הוסיף: "העובדה שהגענו לכאן משמעה שזהו העניין חמור".

לכינוס החירום הגיעו ניצבים בכירים ומוכרים וביניהם: ישראל סדן, מפקד מג"ב ומפקד המחוז הצפוני לשעבר, יגאל מרכוס, מפקד מחוז תל אביב וראש אגף החקירות לשעבר, אילן פרנקו, מפקד מחוז ירושלים ותל אביב לשעבר, ויעקב בורובסקי, מפקד מחוז צפון לשעבר.
.

המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי, 26 באוגוסט 2015. מגד גוזני
המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי בעת הגעתו לכינוס/מגד גוזני

בתוך כך, שתי משפחות שכולות, שבניהן נהרגו במהלך מלחמת לבנון השנייה, הפגינו הערב בסביון מול ביתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, נגד המינוי של הירש. זאת, בשל הביקורת הרבה שספג הירש בנוגע להתנהלותו במלחמה, כאשר כיהן כמפקד עוצבת הגליל. חיים צמח, אביו של עוז שנהרג במלחמה, ארגן את הפגנת המחאה ואליו הצטרפו צופי ויואב צור - הוריו של איתמר צור.

היום אמר צור בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הירש אינו אלא "אלוף הדיבורים". "האיש הזה לא ראוי, עשו נגדו מרד בצבא", אמר צור. "גל הירש הוא אלוף הדיבורים. רב-אלוף הדיבורים. לא זכיתי לראות אותו לוקח אחריות. אני מצפה ממפקד אוגדה לבוא למשפחות שכולות ולהסביר". הוא הוסיף: "הוא שלח את הטנק לרדוף אחרי מחבלים, למרות שהורו לו לא לעשות זאת. המרחק בין מה שהוא אומר למה שהוא עושה הוא עצום. הוא שלח את אחד המ"פים למשימת התאבדות. אתה לא ראוי", קרא להירש, "לא דאגת ללוחמים שלך, ועכשיו אתה מספר לנו סיפורים על יכולות שלך".

צופי ויואב צור, חיים ואלישבע צמח, הורים לחיילים שנהרגו במלחמת לבנון השנייה, 26 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
ארבעת ההורים השכולים מול ביתו של ארדן, היום/ניב אהרונסון
יואב צור, אב של איתמר צור שנהרג במלחמת לבנון השנייה, 26 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
יואב צור מול ביתו של ארדן/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully