וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירב לפתוח בית קפה בתל אביב בימי שבת – ונקנס ב-3,000 שקלים

26.8.2015 / 14:36

זכיין בית הקפה "הנריס" במתחם "שרונה מרקט" בעיר החליט להשאיר את המסעדה סגורה ביום המנוחה, אולם בעלי המתחם סירבו לאפשר לו לעבוד פחות משבעה ימים בשבוע. בעלי הרשת: "כשביקשנו לא לעבוד בשבת ענו לנו שזה לא יקום ולא יהיה"

סניף "הנריס" בשרונה מרקט. מגד גוזני
"הפרה יסודית של הסכם השכירות". סניף "הנריס" בשרונה מרקט בתל אביב/מגד גוזני

זכיין סניף בית הקפה "הנריס" במתחם "שרונה מרקט" בתל אביב החליט שלא לפתוח את המקום בשבת – וקיבל מבעלי המתחם קנס על סך 3,000 שקלים. לדברי בעלי רשת בתי הקפה, רמי בר לב, עוד בשלב המשא ומתן עם בעלי המתחם הבהיר כי אינו יכול להתחייב על הסעיף בחוזה לפיו יש להפעיל את המקום במשך שבעה ימים בשבוע למעט שישי בערב, משום שלא ידע אז מי יהיה הזכיין שלו במקום וכיצד ירצה לפעול. הבעלים, לדבריו, אמרו כי "החזון הוא שהעסק יעבוד בשבת, אבל במעלה הדרך ניישר את ההדורים".

"במעלה הדרך הגיע זכיין שרצה לשמור שבת, ואני מכבד את זכותו הפרטית", סיפר בר לב בשיחה עם וואלה! NEWS. "פנינו אליהם ואמרנו שאנחנו לא רוצים לעבוד בשבת, וענו לנו שזה לא יקום ולא יהיה, כי יש התחייבות כזו בחוזה". לדבריו, קיימים בתי עסק אחרים שבעלי המתחם מאפשרים להם לא להפעיל את המקום בימי שבת, ולכן הוא ינסה כעת לשכנע את הבעלים באופן הזה. "ביקשתי שיחריגו אותנו, כי היו עסקים בשרונה שכן החריגו אותם ונתנו להם לא לעבוד בשבת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב ההתראה ששלחה חברת הניהול של מתחם "שרונה מרקט" ל"הנריס", נכתבו זמנים הפתיחה הנדרשים עבור הסניף: "למען הסדר הטוב והסרת כל ספק, יובהר, שוב, כי שעות הפיעלות במתחם הינן - בין השעות 08:00-23:00 ברציפות בימים א'-ה' כולל, בין השעות 08:00-15:00 בימי שישי וערבי חג, בין השעות 09:00-23:00 בימי שבת ומועדי ישראל". לאחר מכן, נכתב: "מיותר לומר כי אי קיום הוראות אלה מהווה הפרה יסודית של הסכם השכירות".

"בשבת השלישית שבה לא פתחתי, קיבלתי קנס על סך 3,000 שקלים ופניתי להנהלת שרונה וביקשתי לכבד את הרצון של האיש", אמר בר לב. "המתחם מעולה, הוא צריך לעבוד בשבת, אבל תכבדו את רצונו של האיש, זה כל מה שביקשנו. לא ביקשנו לעשות מהפכה ולא כלום. אני, בתור מי שחותם על החוזה, אמור לתקוף את הזכיין שלי שלא עובד בשבת – אבל אני מצדד ברצונות שלו, כמו בשל כל הזכיינים".

מהקואליציה לשבת שוויון נמסר: "מדובר באבסורד שבעל עסק נאלץ לספוג קנס בגובה אלפי שקלים על מנת לקבל יום מנוחה שבועי אחד עם בני משפחתו. הקואליציה לשבת שוויון חרטה על דגלה לחתור לקיום הפרדה מוחלטת בין מסחר ובין פעילות בילוי ופנאי. אסור לנו לקבל את המצב בו עובד או בעל עסק נענש על היוצו יהודי המבקש לנוח בשבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully