וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי מתבצר בעמדתו, אישור מתווה הגז עשוי להיתקע

26.8.2015 / 12:30

שר הכלכלה הבהיר שוב כי נטייתו היא לא לחתום על סעיף 52 העוקף את הממונה על ההגבלים העסקיים, וכי הוא מעדיף להמתין עד כניסתו לתפקיד של הממונה החדש - בעוד כחודש. המשמעות היא שהדיון בכנסת על המתווה, שכבר אושר בממשלה, מוטל בספק. ח"כ כבל: "דרעי מנסה לצאת טוב"

עריכה: ניר חן

(הממשלה אישרה את מתווה הגז)

שר הכלכלה, אריה דרעי, אמר היום (רביעי) כי הוא נוטה שלא לחתום על סעיף 52 שנועד לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים בנושא מתווה הגז, וכי הוא מעדיף להמתין למינוי ממונה חדש, שלהערכתו ייכנס לתפקידו בעוד כחודש. המשמעות כעת היא שהדיון בכנסת על הסכם הגז - אשר אושר כבר בממשלה - מוטל בספק, שכן הוא לא יוכל לצאת לפועל לאור עמדתו של דרעי.

"חיכינו כל כך הרבה זמן, מ-2010, ולא יקרה כלום אם זה ייקח עוד כמה שבועות", אמר השר בפגישה עם תא כתבי הכנסת, "הממונה החדש ייכנס בעוד כחודש ולכן אני חושב שהדבר הנכון הוא שהוא יטפל בנושא".

השר הודיע כי בוועדת האיתור לבחירת הממונה על ההגבלים יהיו חברים, בין היתר, מנכ"ל משרדו, עמית לנג, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט ונציגה ממשרד נציב שירות המדינה. לדבריו, שני נציגים אחרים הם נציגי ציבור, שייקבעו אחרי שיעברו את הבדיקה למניעת ניגוד עניינים.

עוד ידיעות בנושא מתווה הגז
ברוב מוחץ: הממשלה אישרה את מתווה גז, רק שר אחד התנגד
מבקר המדינה: הפיקוח הקיים לא מאפשר ליישם את מתווה הגז
ההפגנות נגד מתווה הגז: "יצאנו לרחובות כי למחאה יש סיכוי"

השר אריה דרעי, ישיבת סיעת ש"ס, 13 ביולי 2015. יותם רונן
"מצטער שלא הפעלתי את כל כובד משקלי". דרעי/יותם רונן

כעת, עם ההבהרה שדרעי לא יחתום על הסעיף, יתייתר הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, שם היו צפויים לדרעי ממילא "חיים קשים". בתגובה לדבריו של דרעי אמר יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל, כי מוטב ששר הכלכלה, אשר הצביע בעד המתווה בממשלה, "יחדל מחיפושיו אחר סולמות לרדת מהם ויחליט להיות מי שהוא טוען שהוא – נציג השקופים והשקופות בכנסת".

"קודם הוא דרש את אישור מליאת הכנסת לפני שיחתום על סעיף 52, ועכשיו הוא נושא את עיניו אל עבר מינויו של ממונה חדש על ההגבלים העסקיים, מתוך תקווה שהממונה החדש ייוצר במפעל שבו הרכיבו לו את הדעות הנכונות לגבי המתווה, ושהוא יעשה את מה שפרופ' דיוויד גילה לא עשה, ויאשר את המתווה כפי שהוא.

"כל הפירוטכניקה הפרלמנטרית שדרעי ונתניהו מתכננים האחד למען השני, נועדה לייצר עטיפה יפה למוצר רע ולאפשר לאריה מכלוף דרעי לצאת טוב מכל הסיפור. אריה – תייצג את הבוחרים שלך ולא את האינטרסים של חברות הגז", אמר.

יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל בדיון הוועדה במתווה הגז, יולי 2015. נועם מושקוביץ
"כל הפירוטכניקה הפרלמנטרית שדרעי ונתניהו מתכננים האחד למען השני, נועדה לייצר עטיפה יפה למוצר רע". ח"כ כבל/נועם מושקוביץ

נוסף על עניין הגז, התייחס דרעי בפגישה עם הכתבים גם לניסיונות להרחיב את הקואליציה, ואמר: "אני מצטער שלא הפעלתי את כל כובד משקלי לטובת אחדות מיד לאחר הבחירות. זו הייתה טעות. היה אפשר לעשות את זה אחרי הבחירות בתוך שבוע". הוא אמר גם כי כעת הסיכוי להרחבת הממשלה "קטן משמעותית מבעבר, אבל הוא קיים".

דרעי אמר כי הסיכוי היחיד להרחיב את הממשלה הוא באמצעות כניסה של המחנה הציוני. "מנהיגי שתי המפלגות רוצים בכך, אבל זה לא מספיק", אמר והוסיף: "אני מדבר עם ליברמן ולא רואה סיכוי שהוא ייכנס. הייתי בהלם כשהוא הודיע שלא יישב בקואליציה. לא העליתי זאת על דעתי".

לממשלה תהיה יציבות עד 2017

יו"ר ש"ס גם חשף כי ישנו תיאום בינו ובין כחלון שלא למנוע מהליכוד למנות מחליף לדני דנון, אם יעקב ליצמן יתמנה לשר הבריאות.

לפני מספר שבועות הייתה מחלוקת בקואליציה באשר למספר השרים. כחלון, גרעי ובנט הבהירו כי לא יאפשרו את הרחבת הממשלה ובגין נאלץ להתפטר. כעת, גילה דרעי: "לא נחשבן את ליצמן במכסת השרים. אני מתואם עם ליצמן ועם כחלון בעניין הזה".

הוא העריך שלמרות הבעיות בקואליציה, תקציב המדינה יעבור והממשלה תמשיך בתפקודה: "תקציב המדינה יעבור ולממשלה תהיה יציבות עד 2017. ש"ס, יהדות התורה, וכולנו יצביעו בעד. אני לא מכיר מישהו בליכוד שייקח על עצמו אחריות לבחירות, ואני לא רואה 61 אחרים שמצביעים על ראש ממשלה אחר. אפשר לפזר את הכנסת בבחירות, אבל גם את זה אני לא רואה. לפיד וליברמן שאומרים שבתחילת 2016 יש בחירות? קטונתי. זה נשמע יותר כמו תחושות בטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully