וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אלדד רגב על החלטת ארדן: "דווקא גל הירש? זה מקומם"

25.8.2015 / 20:30

צבי רגב, שחטיפת בנו בגזרה שעליה פיקד הירש ב-2006 הובילה לפתיחת מלחמת לבנון השנייה, הביע את אכזבתו מהחלטת השר ארדן לגבי המינוי לתפקיד המפכ"ל. הורים שכולים נוספים שאיבדו מתקשים לקבל את המינוי. "נשכח הכישלון הצורב"

צילום: יותם רונן

מעבר לסערה בתוך המשטרה ומחוצה לה, על מינויו של תת-אלוף במילואים גל הירש למפכ"ל המשטרה, יש מי שהמינוי מעורר בקרבם זיכרונות מרים וכואבים. הורים ששכלו את ילדיהם במלחמת לבנון השנייה, עת כיהן הירש כמפקד עוצבת הגליל, סבורים כי לאור הביקורת שנמתחה על תפקודו במלחמה, הוא אינו מתאים לעמוד בראש המשטרה.

"אני מקבל את המינוי של תא"ל במיל' גל הירש ברגשות מעורבים", אמר אמש (שלישי) צבי רגב, אביו של אלדד רגב, אשר חטיפתו וחטיפת חברו למילואים אודי גולדווסר על ידי חיזבאללה הובילו לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. "גל הירש היה מפקד האוגדה בגזרה שבה בני נחטף. הוא היה אחראי במקרה החטיפה ועד היום רק הוא יודע מה באמת קרה שם. אנחנו קיבלנו דיווחים חלקיים על מה שהתרחש".

עוד אמר צבי רגב כי "המינוי של גל הירש מחזיר אותי אחורה לאותו יום נורא. אני עוד לא יודע להגדיר אם אני כועס או סתם מאוכזב. אבל אני כל כך אוהב את המדינה שלנו, שזה כואב לי לראות איך המנהיגים מסוגלים לעשות דברים כאלה שקשה לי מאוד לקבל אותם. אני רק רוצה לשאול את השר ארדן - מכל המועמדים שחיפשת בתהליך שנמשך כל כך הרבה זמן, מצאת דווקא את גל הירש? זה מקומם". מיקי גולדווסר, אמו של אודי גולדווסר, ביקשה לא להגיב.

לקריאה נוספת:
לא משורות המשטרה: המפכ"ל החדש - תא"ל במיל' גל הירש
סאו פורש; ביקורת על ארדן: "היה נכון לבחור מפכ"ל מהמשטרה"

אלדד רגב. אתר הבנים, אתר רשמי
"גל הירש היה האחראי במקרה החטיפה, ורק הוא יודע מה באמת היה שם". אלדד רגב/אתר רשמי, אתר הבנים

דויד איינהורן שכל את בנו סמ"ר יהונתן במלחמת לבנון השנייה בקרבות בין כוח הצנחנים ללוחמי החיזבאללה בכפר הלבנוני עייתא א שעב. בתגובה על מינוי הירש אמר איינהורן כי "אין לי הרבה מה לומר. תשע שנים עברו מאז ששכלתי את בני במלחמת לבנון השנייה ונראה שלגלעד ארדן יש זיכרון קצר והוא שכח את הכישלון הצורב של שדרת הפיקוד במלחמה". לדבריו, "אין לי אלא להצטער על הזיכרון הקצר של שרי הממשלה ושל כל המושכים בחוטים. אחרי שאתרגו את כולם, את הרמטכ"ל דאז ואת ארבעת תתי האלופים שפיקדו על חזית המלחמה, ממשיכים בתרבות האתרוג. שניים מתוך ארבעה תתי אלופים בזמן המלחמה קודמו לדרגת אלוף ועכשיו גם תא"ל הירש מקבל פרס ומקבל מינוי לתפקיד המפכ"ל".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תת אלוף גל הירש. החדשות
"רק עכשיו נפל לי האסימון למה עשו לו לאחרונה מסע טיהור". גל הירש ב-2006/החדשות

"זה פשוט מנפץ את תרבות השלטון שאנחנו ניסינו להחדיר אחרי המלחמה, תרבות שלפיה לנושאים בתפקידים יש אחריות", אמר משה מוסקל, אביו של סמ"ר רפנאל, לוחם סיירת אגוז שנהרג במלחמת לבנון השנייה. "לא ברור איך השר ארדן העלה באוב את גל הירש, זה מרסק את כל הנושא שנקרא אחריות לאומית".

לדבריו, "אחרי לבנון השנייה, כשראש הממשלה בנימין נתניהו והשר גלעד ארדן הלכו לבחירות הם נשאו את הדגל של לחייב אנשים לקבל אחריות על כשלונותיהם. לא ביקשנו לשים אותם על עמוד התלייה, אבל אם אתה נושא תפקיד אתה אחראי, ואם אתה נכשל – אתה הולך הביתה. לפי שיטתו של ארדן, אולי עכשיו ימנו את חלוץ לתפקיד ראש הממשלה? ואת פרץ לחזור לכהן כשר הביטחון? זה הזוי. אני מדבר כאן על עניין מהותי וערכי במדינה, זה לאו דווקא גל הירש, מדובר כאן על תרבות שנרמסת ברגל גסה".

מוסקל התייחס לאירוע שבו נהרג בנו רפנאל וחזר והפנה אצבע מאשימה כלפי הקצינים הבכירים, ובהם תא"ל במיל' והמפכ"ל המיועד גל הירש. "רק עכשיו נפל לי האסימון למה עשו לו לאחרונה מסע טיהור. תשע שנים אחרי המלחמה, התנועה לאיכות השלטון שלפה מהארכיון לפני כשלושה שבועות מכתב שוינוגרד שלח לרמטכ"ל, על העוול שנעשה לגל הירש".

(עדכון ראשון: 20:30)

מלחמת לבנון השנייה. GettyImages
חיילים במלחמת לבנון השנייה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully