וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון ובנט הודיעו: תקציב שנת השירות יוגדל בכ-30 מיליון שקל

משה שטיינמץ, כתב לענייני חינוך

25.8.2015 / 19:11

שרי האוצר והחינוך הודיעו כי הוחלט על מתווה חדש שיאפשר את המשך פעילות המפעל, שבמסגרתו מתנדבים נערים לפעולות התנדבותיות שונות לפני שירותם הצבאי. "המשך קיומה של שנת השירות זוהי לא מתנה לילדים, אלא קודם כל מתנה למדינה"

שר החינוך נפתלי בנט, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"שנת השירות היא מפתח לחינוך ערכי ולכן החלטנו להגדיל תקציבה באופן היסטורי". בנט/נועם מושקוביץ

שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט הודיעו היום (שלישי) כי הושג מתווה המאפשר את המשכת מפעל שנת השירות. לפי המתווה, התקציב למפעל יוגדל בצורה משמעותית, מ-18 מיליון שקל ל-46 מיליון שקל. שני שליש מהתקציב יועבר באופן מיידי.

"שנת השירות היא מפתח לחינוך ערכי ולכן החלטנו להגדיל את תקציבה באופן היסטורי ולאפשר למפעל העצום הזה לצמוח ולגדול", אמר שר החינוך בנט. "נאפשר תנאים הולמים למתנדבי שנת השירות ונאפשר ליותר בוגרי מערכת החינוך לקחת חלק במפעל. המשך קיומה של שנת השירות זוהי לא מתנה לילדים, אלא קודם כל מתנה לנו כמדינה. הצעירים הללו תורמים לחברה ומהווים דוגמא אישית לחבריהם. זוהי זכות גדולה לסייע להמשך קיומו של מפעל חשוב זה".

שר האוצר כחלון הוסיף: "מפעל שנת השירות הוא הציונות החדשה. צעירים שדוחים את השירות הצבאי שלהם בשביל לתרום מזמנם לחברה בהתנדבות הם ברכה אמתית למדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
לא משורות המשטרה: המפכ"ל החדש - תא"ל במיל' גל הירש
חשד: חייל התחזה לידוענים ממחשבי גל"צ - וארגן מסיבות מין בשמם
תיעוד: רכב משטרה משפריץ נוזל מסריח לבתים בירושלים - ללא סיבה

קבינט הדיור כונס לראשונה. עומר מירון
בשנת הפעילות הקרובה יפעלו כ-2,100 מתנדבי שנת שירות. כחלון/עומר מירון

משבר שנת השירות נוצר בשל שחיקה מתמדת בתקציב במפעל, וועדה בין משרדית שהוקמה בשנה שעברה קבעה את היקף ואופן התקצוב. לפי קביעת הוועדה, לצורך עמידה בקריטריונים של הפעלת שנת השירות נדרשו 30 מיליון שקל. בשבועיים האחרונים פעלו יחדיו תנועות וארגוני הנוער במטרה להביא לפתרון שיאפשר את קיום המפעל החינוכי.

בשנת הפעילות הקרובה יפעלו כ-2,100 מתנדבי שנת שירות שיגיעו לכ-400,000 בני נוער וילדים בכלל חלקי החברה הישראלית. מתנדבי שנת השירות ימשיכו אחר כך לשירות צבאי.

אליאב בטיטו, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, בירך על הפתרון ואמר כי "מציאת הפתרון בנושא שנות השירות היא מתוך ההבנה כי קיצוץ בחינוך משמעותו קיצוץ בכל התשתיות שעליהן מבוססת המדינה. פעילות מסגרות שנות השירות כסדרן תאפשר מסגרת התנדבות משמעותית והמשך ישיר של חינוך פורמלי ובלתי פורמלי לכ-400,000 החניכים והתלמידים שאליהם מגיעים הש"שנים. כגוף המייצג של כלל התלמידים ובני הנוער במדינה, אנו עוקבים בדאגה רבה אחר הקיצוצים בתקציב החינוך. נמשיך לפעול למניעת קיצוצים במערכת החינוך ואף נחתור להגדלתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully