וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודות לניתוח נדיר: בת שבע שנפלה בפיר המדרגות ניצלה משיתוק

רויטל בלומנפלד, כתבת לענייני בריאות

25.8.2015 / 21:00

הדסה אסרף שיחקה בחדר המדרגות בבניין שבו היא מתוגגרת ונפלה מגובה מטר וחצי. מבדיקת הרופאים בבית החולים ברזילי עלה כי היא סובלת משטף דם בסמוך לעמוד השדרה. בתום ניתוח מורכב היא יצאה מכלל סכנה

ד"ר רוסטם דז'רבוב וילדה בת 7 שניצלה משיתוק באמצעות ניתוח שדרה נדיר שבוצע במרכז הרפואי ברזילי, אוגוסט 2015. דוברות ברזילי,
"החוליות בגיל הזה קטנות מאוד". ד"ר רוסטם דז'רבוב והדסה אסרף/דוברות ברזילי

ניתוח עמוד שדרה נדיר שבוצע במרכז הרפואי ברזילי באשקלון הסתיים בהצלחה מרובה כשהצליח להציל ילדה בת שבע משיתוק. בשבוע שעבר הובהלה למרכז הרפואי הדסה אסרף, תושבת אשדוד, לאחר שנפלה מפיר מדרגות בגובה מטר וחצי. מבדיקת נסיבות האירוע עלה כי אסרף שיחקה בחדר המדרגות בבניין שבו היא מתגוררת, אולם מעדה ונפלה לפיר המדרגות.

מיד עם הגיעה לברזילי, גילו הרופאים כי אסרף סובלת מפגיעה חמורה בעמוד השדרה הגבי, כשהמשמעות הייתה שהיא מצויה על סף שיתוק. רופאי המרכז הרפואי הבהילו אותה לבדיקות הדמיה ובהן בדיקת CT ו-MRI, אשר באמצעותם הובהר לרופאים כי אסרף סובלת משטף דם בסמוך לעמוד השדרה. רופאי המרכז הרפואי דנו במצבה ובשאלה אם ניתוח יכול לסייע בשיפור מצבה או שמא בשל המורכבות הרבה, עלול הניתוח לדרדר את מצבה הרפואי.

עוד בוואלה! NEWS:
"המדינה שלחה את הבן שלי למכלאה ושכחה ממנו"
איש עסקים ישראלי באפריקה: "אזהרות המסע לא רלוונטיות למציאות"
ביקור אצל הבלאדים: נוודים קיצוניים שמתכננים את פעולת "תג מחיר" הבאה

בתום התייעצות רפואית ממושכת החליטו הרופאים לנתח את אסרף. את הניתוח המורכב ביצעו מנהל שרות עמוד שדרה בברזילי ד"ר רוסטם דז'ברוב ואיתו ד"ר לי ייבגני אשר בחרו לנתח בגישה של זעיר פולשני. במהלך הניתוח קיבעו הרופאים את עמוד השדרה ושיחזרו אותו.

ד"ר רוסטם דז'רבוב מציין כי מדובר בניתוח נדיר מאוד בגיל הזה. "החוליות בגיל הזה קטנות מאוד וצריך להשתמש בברגים קטנים ומיוחדים המתאימים לגוף הקטן של הילד", ציין. לאחר ניתוח ממושך הצליחו הרופאים להציל את אסרף משיתוק, כאשר כבר עתה היא יצאה מכלל סכנה ומשתובבת להנאתה במסדרונות המרכז הרפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully