וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש עסקים ישראלי באפריקה: "אזהרות המסע לא רלוונטיות למציאות"

25.8.2015 / 14:20

בעקבות אזהרות המסע המעודכנות, אמר אילן זירי לאולפן וואלה! NEWS: "אף פעם לא הרגשתי מאוים. על פי הקריטריונים של המטה ללוחמה בטרור, ישראל היא המקום הכי מסוכן בעולם"

עריכה: רון וקנין

המטה ללוחמה בטרור פרסם אתמול (שני) אזהרות מסע מעודכנות לקראת החגים. 33 מדינות נמצאות ברשימת היעדים המסוכנים והלא מומלצים לנסיעה עבור ישראלים, רבות מהן באפריקה. אילן זירי, איש עסקים ישראלי שנמצא על הקו בין ישראל לאפריקה ב-25 השנים האחרונות, מסרב להתרגש מהאזהרות. "אני תמיד עוקב אחרי האזהרות ומתעדכן, אבל בחיים היומיומיים כאן, אין סכנה של ממש. המציאות בשטח שונה לגמרי", אמר לאולפן וואלה! NEWS.

"אנחנו זהירים ולא נצעק בעברית ברחוב", הדגיש, "אבל עם זה אנחנו עובדים עם מדינות ערביות שיודעות שאנחנו ישראלים ובשום שלב לא הרגשתי מאוים, בסכנה, או בסיטואציה לא נוחה בעניין הזה. אני מסתובב במערב אפריקה, חוף השנהב, ניז'אר, מאלי, צ'אד, מדינות מוסלמיות ברובן. את השבוע הנוכחי התחלתי במוזמביק ועכשיו אני באוגנדה. התושבים המקומיים מאוד מעריכים את ישראל, כי יש לה היסטוריה של עזרה למדינות אפריקניות לא רק בביטחון, אלא גם בחקלאות".

על החשש מפיגועים אמר: "חשש מטרור יש גם באירופה וכמובן בישראל. שמעתי על אנשים שמעורבים בפעילות במסגרת מסגד, יש סיפורים שמסתובבים, אבל אף פעם לא ברמה שזה סיכן אותנו. אני יודע שמעבירים כסף לארגוני טרור בתרומות במסגדים, ומאמין שיש פעילויות והתארגנויות, אבל זה בשוליים, זה טיפה בים. אם נלך על פי קריטריונים שבהם פסלו את מדינות אפריקה, ישראל תהיה צבועה בשחור עבור כל העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully