וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתפסה חוליית טרור שתכננה לבצע פיגוע נגד מתפללים בקבר יוסף

ארבעת חברי החוליה, תושבי השומרון, תכננו לתצפת על המתפללים וללמוד את התנהגותם, ולאחר איסוף המודיעין - להניח מטען בקבר יוסף ולירות לעברם. הארבעה הוכוונו בידי פעיל ג'יהאד איסלאמי מרצועת עזה, שסיפק להם אמצעי לחימה

תושבי השומרון שתכננו לבצע פיגוע הנחת מטענים וירי כנגד מתפללים יהודים בקבר יוסף. תקשורת שב"כ,
החוליה שנתפסה/תקשורת שב"כ

שב"כ עצר בסיוע צה"ל חוליה של ארבעה פעילי טרור אשר תכננו לבצע פיגוע בקבר יוסף שבשכם, במסגרתו עמדו להניח מטענים ולירות נגד מתפללים – כך הותר היום (שלישי) לפרסום. הארבעה, תושבי טול כרם, שכם וג'נין, הוכוונו על ידי פעיל הג'יהאד האיסלאמי מוחמד דרוויש מרצועת עזה. דרוויש פעל לחימוש החוליה, על מנת לקדם את הפיגוע. תיקי החקירה הועברו בימים האחרונים לתביעה הצבאית בשומרון לשם גיבוש כתבי אישום כנגד הארבעה.

בחקירת השב"כ עלה כי בחוליה הייתה חלוקת תפקידים מובהקת: ספק אמצעי לחימה, איסוף מודיעין, וביצוע הפיגוע בפועל. ניסים דמירי, בן 30, אמור היה לבצע את הפיגוע, ובן דודו, מוחמד מופק רפיק דמירי, בן 23, אמור היה לתצפת על המתפללים ולאסוף עליהם מידע. מוחמד דמירי גם מועסק בתור שוטר במשטרה הפלסטינית. השניים מתגוררים במחנה הפליטים בטול כרם.

יאסר ג'אודת עבד צראוי, בן 25, לימד את ניסים דמירי כיצד להכין פצצת בנזין ותכנן להעניק לו מקום לינה בשכם בטרם יבצע את הפיגוע. הוא מתגורר בשכם ומוכר בתור פעיל חמאס. האחרון בחוליה הוא עדואן פדל חסן נזאל, בן 24 ותושב קאבטיה. בחקירתו הודה כי נתבקש על ידי מחומד דרוויש מעזה לספק אמצעי לחימה לחוליה. כמו כן, הודה בתכנון פעילות צבאית נפרדת ביחד עם צראווי.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן התייחס לתפיסת החוליה, ואמר כי "זוהי הוכחה נוספת לחשיבות החזרת נוכחות צה"ל לקבר יוסף, כפי שסוכם אפילו בהסכמי אוסלו". לדבריו, "קבר יוסף שייך לכל עם ישראל ואנחנו שמחים להיות שליחים של עם ישראל במקום הקדוש הזה. אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה החשובה והנחושה, ומקווים לחזור לקבר יוסף בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully