וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד נגד הסלמה עם ישראל: "נטפל קודם בטרור בסוריה"

נשיא סוריה בשאר אסד התייחס לתקיפות הישראליות במדינתו, שהגיעו בתגובה לירי הרקטות לעבר הגליל ורמת הגולן. לדבריו, ישראל תומכת בארגוני המורדים, ועל כן "אם אנו רוצים להתמודד עמה עלינו להתמודד ראשית עם הטרור מבית"

צילום: מאיר וקנין, קק"ל; עריכה: טל רזניק

נשיא סוריה בשאר אסד התייחס אתמול (שני) לתקיפות של ישראל במדינתו בשבוע שעבר, אשר הגיעו בתגובה לירי הרקטות משטחה. אסד אמר בריאיון לרשת הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל-מנאר", כי "ישנן קבוצות סוריות הפועלות עם האויב – ישראל ואויבים אחרים, וקוראות לו להתערב בסוריה. על כן, הכלים האמיתיים שבהם משתמשת ישראל (כדי לפגוע בסוריה), החשובים יותר מהתוקפנות האחרונה, הם הטרוריסטים במדינה".

לדבריו, "פעולות ארגוני הטרור מסוכנות יותר ממה שעשתה ישראל לאחרונה כדי לתמוך בהם. אם אנו רוצים להתמודד עם ישראל עלינו להתמודד ראשית עם הכלים שבהם היא משתמשת בתוך סוריה".

עוד אמר אסד כי המצב בסוריה דומה למצב שהיה בלבנון בעשורים האחרונים, כאשר גורמים בתוך המדינה שיתפו פעולה עם ישראל. לדבריו, ישנן קבוצות סוריות ש"מבצעות עסקאות עם האויב". דבריו של אסד מגיעים כקדימון לריאיון המלא שישודר הערב.

עוד כתבות בנושא:
איראן עושה ככל העולה על רוחה בחצר האחורית של אסד
צה"ל חיסל את ארבעת חברי החוליה שירתה את הרקטות מסוריה
4 רקטות שנורו מסוריה התפוצצו בצפון; נבדק אם מדובר בירי מכוון

נשיא סוריה בשאר אסד, פברואר 2015. AP
"המורדים משתפים פעולה עם ישראל". בשאר אסד/AP

ביום רביעי האחרון נורו ארבע רקטות מכיוון קוניטרה שבסוריה והתפוצצו ברמת הגולן ובאצבע הגליל, לאחר שנשמעו אזעקות ביישובי הצפון שעל גבול לבנון. בליל אותו היום תקף צה"ל 14 יעדים ברמת הגולן הסורית. לפי הודעה של סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה אדם אחד נהרג ושבעה נוספים נפצעו בתקיפות. בבוקר שלמחרת הודיע צה"ל כי תקף שוב בסוריה וחיסל את ארבעת חברי החוליה שירו את הרקטות בכפר אל-כום שנמצא במרחק עשרה קילומטרים מהגבול עם ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
התקיפה הישראלית בעיירה אל-קום בסוריה, 21 באוגוסט 2015. טוויטר של פעילי אופוזיציה בסוריה, צילום מסך
זירת חיסול החוליה ששיגרה רקטות/צילום מסך, טוויטר של פעילי אופוזיציה בסוריה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על החיסול ואמר: "אמרתי השבוע כי מי שינסה לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו. וכך עשינו. צה"ל פגע בחוליה שביצעה את הירי ובכוחות הסוריים שאפשרו אותו. אין לנו כוונה להסלים את האירועים, אבל המדיניות שלנו בעינה עומדת. על המדינות שממהרות לחבק את איראן, לדעת כי מפקד איראני הוא זה שנתן חסות והכוונה לחוליה שירתה על ישראל".

שר הביטחון, משה יעלון, אמר כי חיסול החוליה "הוא הוכחה נוספת לכך שלא נסבול כל ניסיון לשבש את חיינו ולפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל". לדבריו, "יידע מי שמבקש לעשות זאת, כי צה"ל ומערכת הביטחון ירדפו אותו עד חורמה ויניחו עליו את היד, בכל עת ובכל מקום. אין לנו כל כוונה להתפשר על כך, ואל לו לאיש לבחון את נחישותנו"

(עדכון ראשון: 21:00)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully