וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: כנופיות הפשע הטילו "שביתת אימה" על ריו

1.10.2002 / 14:29

אנשיו של ברון הסמים דה קוסטה, גרמו להשבתת מרבית החנויות ובתי הספר במחאה על תנאי כליאתו; העבריין הועבר למתקן שמור ביותר בעקבות ניסיון מרידה עקוב מדם שהוביל בכלאו

מרבית החנויות ובתי הספר בריו דה ז'נרו נסגרו אתמול בהוראת ראשי הפשע המאורגן בעיר, שביקשו למחות על תנאי כליאת מנהיגם. בתקשורת המקומית דווח כי ל"שביתת האימה" היו אחראים אנשי ארגונו של ברון הסמים הידוע לשימצה, לואיס פרננדו דה קוסטה. בסוכנות איי.פי דווח כי המשטרה הגבירה את סיוריה בעיר בעקבות השביתה אך לא דווח על כל אירועים אלימים.

בכל רובעי העיר, העשירים והעניים, נמנעו מרבית בעלי החנויות מלפתוח את בית העסק. רוב מוסדות החינוך לא פעלו כיוון שמרבית התלמידים והמורים העדיפו להישאר בבית. כנופיות הסמים שולטות במרבית אזורי העוני של ריו ולעתים מורות לחנויות ובתי ספר לשבות כשבכירים משורותיהם נעצרים או נהרגים. ההשבתה של יום שני היתה נרחבת בהרבה מהפעולות הללו.

המשטרה ביקשה מבעלי החנויות לא להיכנע ללחץ העולם התחתון וחלקם פתחו את העסקים לאחר השבתה של מספר שעות. פרדריקו קלדאס, דובר מטעם משטרת המדינה, אמר כי "איננו יכולים לשאת עוד את הכפיה הזאת".

בתחילת ספטמבר הוביל דה קוסטה ניסיון מרד עקוב מדם בכלא המאובטח בו הוא מוחזק בריו דה ז'נרו. נאמניו בכלא לקחו בני ערובה והרגו ארבעה ממנהיגי הכנופיות היריבות. הממונה על הביטחון בריו אמר כי דה קוסטה השיג את שיתוף הפעולה של השומרים בכלא על ידי שוחד והמשיך לשלוט בכנופייתו ובעסקי הסמים בעזרת טלפון סלולרי. לאחר המרידה הועבר ברון הסמים למתקן כליאה מיוחד במחנה משטרתי שם הוא מצוי תחת מעקב מסביב לשעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully