וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי בסין: "לראשונה יש חשש אמיתי לסדר החברתי"

25.8.2015 / 0:35

האזרח הסיני הקטן מושקע בשנתיים האחרונות בבורסה, והמשבר פגע קודם כל בו. יעל עינב, מנכ"לית Ychina בראיון לאולפן וואלה! NEWS: "זה לא המשקיעים המוסדיים, אלא בעל הבאסטה ונהג המונית שאיבדו את כל רכושם בעקבות הירידות"

עריכה: מאיה בן ניסן

עם התחדשות המסחר באסיה אתמול (שני) הבורסות באסיה צנחו, כאשר הבורסה בשנגחאי הובילה את הירידות עם יותר מ-8%. את ההשפעה מרגישים בכל שווקי העולם. וול סטריט פתחה את המסחר בירידות חדות של יותר מ-8%, וגם הבורסה בתל אביב סגרה את המסחר בירידות שערים במדדים המובילים ביותר מ-4%, בהמשך למגמה שנרשמה שם שלשום. יעל עינב, מנכ"לית Ychina, חברה לפיתוח עסקים בסין, שעוקבת מקרוב אחרי השוק הסיני כבר 26 שנים ומבקרת בסין אחת לחודש, אמרה בראיון לאולפן וואלה! NEWS כי סין מובילה את כל מדדי הכלכלה זה שנים רבות, השנה היא הכלכלה הגדולה בעולם, קונת הסחורות הגדולה בעולם ולכן ירידות השערים בה משפיעות על כל העולם.

לדבריה, הסיבה להאטה הסינית היא בין היתר העובדה שאי אפשר לשמור על צמיחה כזאת במשך שנים רבות: סין שמרה על צמיחה של 10% במשך 20 שנה. סיבה נוספת היא העובדה שהייצור בסין הפך יקר בגלל עלייה במשכורות, ועלייה בתשומות וכיום הכלכלה הסינית נסמכת בעיקר על צריכת האזרחים וכשהצמיחה יורדת גם הצמיחה יורדת.

יעל עינב, מנכ"לית Ychina. אולפן וואלה!, מערכת וואלה!
"לצד השמרנות הסינית, הם עם חובב הימורים". עינב/מערכת וואלה!, אולפן וואלה!

עינב הוסיפה כי השלטון הריכוזי הסיני מתנהל בצורה מושכלת ומתוכננת בתכניות חומש והם כבר הוציאו את הסינים ממשברים. מצד שני, הבהירה כי בשנתיים האחרונות הממשל הסיני עודד את האזרח הפשוט להשקיע בבורסה ורבים מהאזרחים השקיעו שם את כל הונם. "הבורסה תפסה תאוצה משום שלצד השמרנות הסינית, הם עם חובב הימורים. הבורסה שם תפסה תאוצה, לאו דווקא בקרב המוסדיים או הגופים הגדולים, אלא בקרב האזרחים הקטנים", אמרה. "נהג המונית, בעל הבאסטה, בעל המפעל הקטן השקיע בשנתיים האחרונות את כל הכסף שלהם בבורסה ופתאום יש נפילה מאוד משמעותית. יש שמועות על אנשים שקופצים מהגג ובמדינה של מיליארד וארבע מאות מיליון בני אדם, מן הסתם יש גם כאלה שקופצים אחרי שאיבדו את כל רכושם. מה שמוזר הוא שאנחנו עדין לא רואים את זה, במדינה שבה לכל אזרח סיני יש לפחות סמארטפון אחד. כנראה שזו לא עדין תופעה גדולה. יש בהחלט בפעם הראשונה מזה הרבה שנים חשש אמיתי לאובדן הסדר החברתי. משום שמדובר באזרח הקטן שאיבד את כל הכסף שלו והרכוש שלו".

עינב הוסיפה כי על המשבר הכלכלי יש להוסיף את המלחמה בשחיתות ותהליכים נוספים שהמדינה עוברת: "יש יותר מדי סימנים ותחושה של התערערות של השלטון הבעיה הפוליטית היא הבעיה המרכזית בשבר הזה. מאוד יכול להיות שאנחנו רואים את תחילת הסוף של השלטון הקומיניסטי, כפי שאנחנו מכירים אותו כיום".

(עדכון ראשון: 21:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully