וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מציג: 945 מיליון שקלים לתלמידים עם צרכים מיוחדים

משה שטיינמץ, כתב לענייני חינוך

24.8.2015 / 11:26

לקראת פתיחת שנת הלימודים הציג שר החינוך בישיבת ועדת החינוך של הכנסת את תכניתו "הזדמנות שווה" להנגשת מוסדות חינוך, שאליה יועברו כבר השנה 135 מיליון שקלים - פי 8 מהסכום שעליו הוסכם בתקציב

עריכה: ניר חן

(על חודשיו הראשונים של בנט כשר החינוך)

שר החינוך נפתלי בנט אירח הבוקר (שני) את ועדת החינוך של הכנסת לישיבת היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ו. בפתח דבריו הציג השר את תכנית "הזדמנות שווה" במערכת החינוך שבמסגרתה יועברו בשנה הקרובה 135 מיליון שקלים להנגשת מוסדות חינוך לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, ובסך הכול כ-945 מיליון שקלים בארבע השנים הבאות.

מדובר בגידול דרמטי של התקציב - פי שמונה מהסיכום המקורי - שכן טרם התוספת עמד התקציב להנגשה על כ-15 מיליון שקלים בלבד. "במסגרת התכנית 'הזדמנות שווה', שאנו מביאים בשיתוף משרד האוצר והודות למאמציו של שר האוצר משה כחלון, ננגיש כאלף כיתות אקוסטיות לתלמידים עם ליקויי שמיעה", אמר שר החינוך.

לקריאה נוספת:
עדות מיוחדת: כך פועל תא להב"ה בתוך בתי הספר בבירה
ארגון המורים מאיים לשבות עם פתיחת שנת הלימודים
ניצחון החומר על הרוח: בנט – ההיפך הגמור מפירון

ועדת החינוך של הכנסת, אוגוסט 2015. דוברות משרד החינוך, ששון תירם
945 מיליון שקלים להנגשת מוסדות לבעלי צרכים מיוחדים. בנט, היום/ששון תירם, דוברות משרד החינוך

בנט הוסיף: "ננגיש מבנים, שיכללו מעלית, רמפה, שירותי נכים - כדי שתלמידים יוכלו להגיע לכיתה ולא יזדקקו שחברים שלהם ירימו אותם, נרכוש טאבלטים מיוחדים עבור תלמידים לקויי ראייה כדי להקל עליהם את ההשתלבות". במסגרת התקציב המורחב יונגשו גם טיולים שנתיים באמצעות רכב מונגש וסייעת שתתלווה לתלמידים.

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, חבר הכנסת יעקב מרגי, ניהל את הוועדה, שבה השתתפו גם מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, יו"ר איגוד מנהלי אגפי חינוך ברשויות, אבי קמינסקי, יו"ר הסתדרות מורים יוסי וסרמן וחברי כנסת נוספים.

ועדת החינוך של הכנסת, אוגוסט 2015. דוברות משרד החינוך, ששון תירם
ישיבת ועדת החינוך של הכנסת, היום/ששון תירם, דוברות משרד החינוך

בתוך כך, בשנת הלימודים הקרובה יחל היישום המלא של רפורמת הסייעת השנייה. הרפורמה כוללת תוספת של סייעת שנייה בכל גן ילדים עירוני לגילאי 4-3, שיש בו יותר מ-30 ילדים.

בצל האיומים מפני השבתת הלימודים מצד המוחים נגד הצפיפות בכיתות, ייפתחו בשנת הלימודים הקרובה יותר מ-300 כיתות א' חדשות בהתאם להחלטת בנט להגביל את מספר התלמידים בכיתות א' ל-34 תלמידים בכיתות שברשויות חזקות, ו-32 תלמידים בכיתה ברשויות חלשות.

הפגנה של הורים ותלמידים מול הבית של שר החינוך נפתלי בנט. פורום וועדי הורים, מערכת וואלה! NEWS
הבטחות לחוד וביצוע בשטח לחוד. הפגנת הצפיפות בכיתות/מערכת וואלה! NEWS, פורום וועדי הורים

אלא שההבטחות של השר דורשות מימוש בשטח ועלה ספק לגבי האפשרות הפיזית ליישם את התכנית וספק נוסף לגבי גיוס מספר מתאים של מורים בזמן קצר כל כך. נוסף על כך, יש כאלה הטוענים שבפריפריה הכיתות גם כך קטנות יותר, ושהתכנית החדשה תסייע דווקא לערים החזקות, שממילא יכולות להשקיע בתלמידיהן הרבה יותר.

בישיבה הודיע בנט על החלת תכנית לחיזוק ערכים שבמסגרתה תועבר תוספת של כ-50 מיליון שקלים לחיזוק הערכים במערכת החינוך. התכנית כוללת הרחבת הפעילות הבלתי פורמלית, חיזוק המורשת, חינוך לאהבת הארץ ותכנית להטמעה של סובלנות וחיזוק הדמוקרטיה.

בשנה הקרובה ייצאו לדרך כמה תכניות מרכזיות של השר, בהן תכנית לאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה והמדעים בישראל, תכנית לחיזוק כישורי השפה הדבורה ותכנית לאומית ליוצאי אתיופיה.

כפי שפורסם, בנט הציג בישיבה גם את תכניתו ללימוד עברית במגזר הערבי, שבמסגרתה ילמדו תלמידים ערבים את השפה הערבית לראשונה החל מגן הילדים ועד כיתה י"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully