וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מאשר שיבקר באיראן: "מדינה שכנה ואחות"

23.8.2015 / 17:31

יו"ר הרשות הפלסטינית אישר את הדיווחים ולפיהם יבקר ברפובליקה האיסלאמית, אך ציין כי טרם נקבע מועד לביקור. "אמנם יש לנו שגרירות שם, כך שהם מכירים בנו, אך היחסים בינינו לא היו חזקים עד כה", אמר לכתבים ברמאללה

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

(הרצוג ואבו מאזן נפגשו בשבוע שעבר)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אישר היום (ראשון) את הדיווחים ולפיהם הוא יערוך בקרוב ביקור רשמי באיראן. בשיחה עם משלחת עיתונאים מפולין שביקרה בלשכתו ברמאללה, אמר אבו מאזן: "איראן היא מדינה שכנה ואחות. אמנם יש לנו שגרירות שם, כך שהם מכירים בנו, אך הקשרים בינינו לא היו חזקים עד כה". לדבריו טרם נקבע מועד לביקור, אך לפני דיווחים קודמים הוא יערך בתוך חודש וחצי.

בשיחה עם משלחת העיתונאים, אישר אבו מאזן גם את הדיווח שפורסם בסוף השבוע האחרון על כך שהוא הגיש את התפטרותו מראשות הוועד הפועל של אש"ף. אבו מאזן התפטר יחד עם תשעה חברים נוספים בועד הפועל, במהלך כינוסו אתמול ברמאללה, כצעד מנהלי שנועד לאפשר לבחור הנהגה חדשה לאש"ף. ההתפטרות תיכנס לתוקף בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית בעוד חודש, שבה ייערכו בחירות חדשות לוועד הפועל אשר בהן צפוי אבו מאזן להיבחר מחדש.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: ניסתה לרצוח במספריים את בתה המאושפזת בשל אנורקסיה
"המולה גדולה": 38 פצועים קל בתאונה בין שלושה אוטובוסים בבת ים
"התמוטט ברחבת ההספדים": בן 50 מת בהלוויית קרוב משפחתו

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא איראן חסן רוחאני. רויטרס, AP
היחסים עם איראן לא היו חזקים עד כה. אבו מאזן ונשיא איראן חסן רוחאני/AP, רויטרס

לפני שבועיים ביקר בטהראן בכיר הרשות אחמד מג'דלאני, יחד עם משלחת פלסטינית מטען אבו מאזן, ונפגש עם שר החוץ האיראני מוחמד זריף. מג'דלאני אמנם טען כי הביקור נקבע לפני החתימה על הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, אך לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", הפגישה עסקה בשדרוג היחסים המדיניים והכלכליים בין הרשות לאיראן בעקבות הסרת הסנקציות מהאחרונה, וכן בקידום "ועידה בינלאומית לפירוק הנשק הגרעיני של ישראל". מג'דלאני הוסיף כי בשיחה עם זריף עלתה האפשרות כי איראן תמנה שגריר ברשות הפלסטינית, אשר יישב בפועל בירדן, וכן כי אבו מאזן יבקר בקרוב בעצמו במדינה.

באיראן אומנם קיימת שגרירות פלסטינית מאז המהפכה האסלאמית ב-1979 (הנמצאת במבנה ששימש כשגרירות הישראלית עד למהפכה), אך אין שגריר איראני ברשות. ההתקרבות של טהראן לרמאללה מתרחשת על רקע ההתרחקות בין איראן לחמאס, יריביו של אבו מאזן. האיראנים זעמו על הביקור שערכו מנהיגי חמאס בערב הסעודית, וזמן קצר לאחריו אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק, כי טהראן השהתה את כל הסיוע שהעניקה לארגון.

בהכנת הידיעה השתתף אילן זלאיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully