וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים לתשע"ו-האם מוסדות החינוך במגזר הבדואי ערוכים?

אחמד אבו סוויס

25.8.2015 / 8:20

במגזר הבדואי נערכים לפתיחת שנת הלימודים, במהלך החופש הגדול עמלו על תיקון מפגעים שנוצרו במהלך השנה וגם נערכו לפתיחת בתי ספר וגנים חדשים. אחמד אבו סוויס עם תמונת מצב רגע לפני האחד בספטמבר

צלם: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

צואת יונים, דלתות שבורות, קירות מתקלפים ומזגנים לא תקינים הם רק חלק מרשימת הנזקים המחרידה בבית הספר דאר אלקלם ברהט. קשה לצפות ולעכל תמונות הרס קשות שכאלה במערכת החינוך הישראלית בשנת 2015, שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים החדשה.
תופעת הוונדליזם בבתי הספר בעיר אינה זוכה למענה הראוי משני הגורמים הרלוונטיים - משרד החינוך והעירייה. ד"ר עאמר אלהוזייל הממונה על החינוך בעיר, טוען כי דווקא התלמידים בבית הספר המדובר, הם האחראים לנזק. "לא מדובר בכל התלמידים, אלא בקבוצה קטנה ש'לקחה על עצמה' את התפקיד השלילי הזה של להרוס ולהזיק לבית הספר. לצערי הרב הטיפול בנזקים לא רק תלוי בנו, אלא בהרבה גורמים אחרים. מי שאחראי ל'חגיגת' הוונדליזם הם התלמידים, ואנחנו לא הספקנו לשפץ את הכיתות".

אלקלם נבנה לפני שמונה שנים כמבנה מודרני וחדיש בהשקעה של 35 מיליון ¤. השקעה יוצאת דופן שכאמור לא הגנה עליו מפני אימת הוונדליסטים. שיח אברהים אלטורי, אחד מהורי התלמידים צופה בזעם על ההרס שנגרם ותוהה איפה היו ההורים שכל זה קרה. "תלמיד הרי לא הורס את הבית של ההורים שלו, אז איך יתכן שהוא יבוא ויהרוס בית הספר ? אין אף בית ספר בעולם שמחליפים בו דלתות פעמיים בחודש. בכל מקום אחר דלתות מחזיקות מעמד גם 20 שנה".
אלקלם הוא דוגמא שלילית לאיכות היערכותה של מערכת החינוך בעיר, דווקא בשנה שבה הצליחה רהט לבנות 12 גני ילדים חדשים למאות ילדים שהיו חסרי מסגרת לימודית בשנה שעברה. אלטורי טוען כי מהלכים חיוביים מסוג זה מצמצמים את תופעת הוונדאליזם. "בשנה שעברה הילדים היו פזורים בכל השכונה. אם הילד משוטט כל היום ברחוב ואין לו מה לעשות הוא מטפס על הקירות, חוסם כבישים וזורק אבנים על אוטובוסים. ברגע שאין מסגרת לילדים נכונה ומסודרת אז הילדים נהפכים מופרעים", כך לדבריו.

גם בשאר היישובים המוכרים מתכוננים לפתיחת שנת הלימודים במרץ רב, אחרי עיכוב משמעותי בתחילת עבודות השיפוצים בבתי הספר. סלימאן אלצאנע, יו"ר וועד ההורים בלקיה טוען כי מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה מדי שנה. "הכיסאות שבורים, הצבע מתקלף מהקירות והמזגנים לא תקינים. שום דבר לא זז...".
משב רוח חיובי נושב דווקא מכיוונם של הכפרים הבלתי מוכרים בפזורה. המועצה האזורית נווה מדבר בנתה השנה 3 בתי ספר חדשים. בביר הדג' וקסר אלסר הוקמו בתי ספר לכיתות א'-ח' ובאזור אבו קרינאת הוקם מוסד פדגוגי ייחודי לילדי החינוך המיוחד מגן ילדים עד גיל 21.

ממשרד החינוך נמסר כי
האחריות לתחזוקת מוסדות החינוך, לרבות הצטיידות, תיקון ליקויי בטיחות וליקויי תברואה – כל כולה בידי הרשות המקומית, במסגרת אחריותה על המבנים כבעלות.
באשר לונדליזם הרי שלבתי הספר כל הכלים החינוכיים להתמודד עם מקרים של השחתת ציוד, בכלל זה שיחות עם תלמידים על חשיבות השמירה על הסביבה הלימודית, טיפול משמעתי ומעקב דרך מצלמות האבטחה .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully