וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטיל החדש של איראן יכול לפגוע במדויק בכל מתקן רגיש בישראל"

23.8.2015 / 14:57

לדברי מומחי טילים וחלל, שבחנו את ה"פתאח 313", הוא יכול לפגוע בכל התשתיות הלאומיות האסטרטגיות בארץ. הנחת העבודה בצה"ל - כל מה שנמצא בידי טהראן יועבר לחיזבאללה. "יש שיתוף פעולה עם קוריאה הצפונית"

צילום מסך

במערכת הביטחון בישראל עקבו בדריכות אתמול (שבת) אחר הפרסומים האיראניים על אודות טיל בליסטי ומשגר לוויינים חדשים שפותחו במדינה. הנתונים שהפיצו האיראנים נבחנו על ידי מומחים לטילים וחלל בישראל ומהם עולה כי טיל ה"פתאח 313" - הגרסה המשודרגת לטיל המוכר "פתאח 110" - מסוגל להגיע לטווח של 500 קילומטר, 200 קילומטרים יותר מאשר הטיל הישן. איראן לא פרסמה מידע על רמת הדיוק של הטיל החדש, אך מומחים מעריכים כי מדובר בדיוק שלא עולה על עשרות מטרים ומסוגל לשאת ראש נפץ קרבי של מאות קילוגרמים או פצצות מצרר. ראשו של הטיל יכול להיות אלקטרו-אופטי או מכוון על ידי מכ"ם.

בטווחים אלו מסוגל הטיל לפגוע בכל בסיסי חיל האוויר, בסיס מחנה מטכ"ל, תשתיות לאומיות ומתקנים רגישים ברחבי מדינת ישראל. טל ענבר, ראש המרכז לחקר החלל במכון פישר למחקר אסטרטגי, אוויר וחלל, אמר אמש בשיחה עם וואלה! NEWS כי השיפור בטווח הטיל והדיוק השתנו בזכות מעבר מדלק נוזלי לדלק מוצק, ושימוש בחלקים מחומרים מורכבים.

טיל בליסטי חדש שהציגה איראן, אוגוסט 2015. אתר פארס, אתר רשמי
טיל "פתאח 313" שנחשף אתמול/אתר רשמי, אתר פארס

הנחת העבודה בצה"ל היא כי מה שנמצא בידי איראן מגיע בסופו של דבר גם לידי חיזבאללה. טיל מסוג זה שמכסה את כל מדינת ישראל יאפשר לארגון השיעי לשגר אותו מעומק השטח הלבנוני או הסורי, בחסות מבנים בלב אוכלוסייה עירונית, ולפגוע במדויק במתקנים אסטרטגיים בישראל.

במשרד הביטחון ובצה"ל שמו דגש בשיחות עם בכירים בממשל האמריקני על המשך פיתוח הנשק ואמצעי הלחימה של איראן, אך נושא זה לא קיבל ביטוי בהסכם הגרעין הסנקציות שהטילה בעבר מועצת הביטחון של האו"ם על הרפובליקה האיסלאמית כללו איסור לפיתוח טילים המגיעים לטווח של יותר מ-300 קילומטר, אך כעת הוכיח משטר האייתולות כי הוא מתעלם מכך.

מעבר לאיום שמהווה טווח הטיל החדש על ישראל, ערב הסעודית ומדינות המפרץ, "יש בכך צעד מתריס כלפי החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם", הוסיף ענבר. "שכן במהלך המשא ומתן עם איראן על תכנית הגרעין שלה, הבהירה איראן כי תכנית הטילים שלה לא עומדת כלל לדיון".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
תומכי חיזבאללה באירוע לציון 15 שנה לנסיגת ישראל מרצועת הביטחון, 24 במאי 2015. רויטרס
חיזבאללה יוכל לשגר את הטיל מלב אוכלוסייה אזרחית/רויטרס

איראן חשפה אתמול גם את משגר הלוויינים החדש – "סימוג" - המסוגל לשאת על גבו לחלל 150 קילוגרם ונתוניו הבליסטיים מוכיחים כי יש בידי איראן ידע מדעי להרכיב טיל בין-בשתי שמסוגל להגיע גם לארצות הברית. טהראן כבר חשפה בעבר שני דגמים של משגרי לוויינים, בין 2010 ל-2011, אך מאז לא הציגה יכולות ומומחים במערב העריכו כי ייתכן שהעיסוק בתחום נזנח.

"יש בכך לאושש את הידוע בדבר שיתוף פעולה בין איראן לקוריאה הצפונית", התייחס ענבר לחשיפת משגר הלוויינים. "כמו כן, יש לזכור כי העמקת העיסוק בטילאות כבדה לצרכי חלל, יש בה כדי לתרום לנושא הטילאות ההתקפית לטווחים ארוכים ביותר".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully