וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך רקמו כוח העילית האיראני והג'יהאד האיסלאמי את הירי לצפון

23.8.2015 / 0:12

לאחר הכישלונות להוציא לפועל מתקפות טרור מהגולן הסורי, הופקדה המשימה בידי ארגון הטרור הפלסטיני. ראש המחלקה הפלסטינית ב"כוח קודס" תכנן את הפעולה עם המזכ"ל רמדאן שלח, שהעביר זאת לפעילים. "אסד לא עודכן בפרטים"

צילום: מאיר וקנין, קק"ל; עריכה: טל רזניק

שלושה ימים אחרי שיגור הרקטות מסוריה, הולכת ומתבהרת התשתית שהקימו איראן וחיזבאללה ברמת הגולן. הגורם הבולט ביותר שעמד בראשה היה ג'יהאד מורנייה, בנו של ראש הזרוע הצבאית של הארגון השיעי לשעבר, שכמו אביו חוסל בתקיפה שיוחסה לישראל. מאז נכשלה טהראן בכמה ניסיונות לחמם את הגזרה הצפונית ו"כוח קודס", היחידה המיוחדת של משמרות המהפכה, החליט להרים הילוך ולהטיל משימות על הג'יהאד האיסלאמי.

סעיד איזדי, ראש המחלקה הפלסטינית ב"כוח קודס", רקם יחד עם מזכ"ל הארגון רמדאן שלח היושב בדמשק את הפעולה האחרונה, שבמהלכה שוגרו רקטות מסוריה לגליל לראשונה מאז מלחמת יום הכיפורים ב-1973. שלאח, שכפוף למעשה לאיזדי, העביר את ההנחיות לראש התשתית אכרם אג'ורי, שתחתיו פעלו משגרי הרקטות. כמו כן, בצה"ל מעריכים כי נשיא סוריה בשאר אסד לא עודכן על הכוונה לשגר רקטות לעבר ישראל מהאזור שבשליטתו.

לקריאה נוספת בנושא
צה"ל חיסל את ארבעת חברי החוליה שירתה את הרקטות מסוריה
בתגובה לרקטות: צה"ל תקף יעדים בצבא סוריה, "הרוג ו-7 פצועים"
אזעקות בצפון בשלהי החופש הגדול: "כולם יצאו מהבריכה"

התקיפה הישראלית בעיירה אל-קום בסוריה, 21 באוגוסט 2015. טוויטר של פעילי אופוזיציה בסוריה, צילום מסך
יעלון אישר את התקיפה מביתו. זירת חיסול החוליה ששיגרה רקטות, שלשום/צילום מסך, טוויטר של פעילי אופוזיציה בסוריה

"אסד, שמוחזק עם הראש מעל המים בזכות איראן וחיזבאללה, לא עודכן על הפרטים", הסביר גורם ביטחוני והוסיף כי "באופן עובדתי, כל פעולות הטרור שבוצעו נגד ישראל לא קרו משטח בשליטת מורדים, אלא מהשטח בשליטה הצבא הסורי". רק לפני שבועיים נפלה פצצת מרגמה בעין זיוון שבגבול רמת הגולן, כשבתחילה סברו גורמים בצה"ל כי מדובר בזליגה מהקרבות בין כוחות המשטר למורדים. ואולם, מהר מאוד התקבל מידע מודיעיני שלפיו מדובר בתשתית טרור שפועלת במרחב.

גורם ביטחוני בכיר אחר אמר כי "לא הופתענו משיגור הרקטות. ברגע שהיה ברור מי אחראי בוצעו התקיפות בלילה וברגע שהיה מידע ממוקד לאחראים תקפו את הרכב". לדבריו, "אחת התקיפות כללה מפקדה של הביטחון הצבאי הסורי באזור, אלו שאחראים על המחסומים. המטרה הייתה להעביר מסר לאסד - אם שוב יאפשרו מחסומי הצבא הסורי לאותם טרוריסטים לעבור לרמת הגולן, אתם תשלמו מחיר ואתה תפגע".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, רמדאן שלח. דמשק, 2006. AP
יושב בדמשק. מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי ב-2012/AP

על אף שאגף המודיעין בפיקודו של אלוף הרצי הלוי מתמצא במרחב, בזמן הסקירה שקיבלו השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בגבול הצפון לא היה מידע על הכוונה לשגר רקטות. השניים הצהירו לצדו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט על הקווים האדומים של מדינת ישראל והתריעו מפני מעשי תוקפנות של איראן.

לאחר הירי אישרו נתניהו ויעלון באופן כללי את תקיפת החוליה ששיגרה את הרקטות בעומק סוריה, כאשר בזמן אמת שהה האחרון בביתו ועודכן על זיהוי חמשת פעילי הג'יהאד האיסלאמי. יעלון נתן אור ירוק לתקיפה, שבה חוסלו הפעילים מוחמד עבדול, אבו עיישה, מוחמד עלי, מוחמד תייסיר ופתחי יוסף חטיב.

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully