וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חיסל את ארבעת חברי החוליה שירתה את הרקטות מסוריה

חיל האוויר תקף רכב ובו נסעו ארבעת פעילי הג'יהאד האיסלאמי במרחק של עשרה ק"מ מהגבול עם ישראל. נתניהו: "מי שינסה לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו". הארגון: "אם הדבר יתברר כנכון, התנועה תדע כיצד להגן על עצמה"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: טל רזניק

צה"ל חיסל הבוקר (שישי) את ארבעת חברי החוליה שירתה אמש את ארבע הרקטות שנפלו אמש ברמת הגולן ובאצבע הגליל. החיסול בוצע על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר בכפר אל-קום שנמצא במרחק עשרה קילומטרים מהגבול עם ישראל. המטוסים תקפו רכב ובו נסעו הארבעה. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי בתקיפה נהרגו חמישה פעילים ולא ארבעה. קצין בכיר בצה"ל אמר כי מדובר ב"חוליית ג'יהאד איסלאמי, מוכוונת על ידי איראן".

מוחמד אל-הינדי, גורם בכיר מארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, אמר כי אין בידי התנועה מידע על כך שפעילי הארגון נפגעו בתקיפת ישראל בסוריה אמש. חבר בהנהגת הארגון, מוחמד אל-הינדי, הוסיף כי אם הדבר יתברר כנכון, "התנועה תדע כיצד להגן על בניה".

ארבעת ההרוגים מצטרפים להרוג אחד מהתקיפות אמש. ארגון זכויות האדם הסורי, שמושבו בלונדון, דיווח כי בין חמשת ההרוגים נמצאים שני חיילים מכוחות ההגנה הלאומית הנאמנים למשטר אסד. עוד נמסר כי בתקיפות של אמש נהרג קצין בכוחות המשטר.

מתח בגבול הצפון - כותרות נוספות:
בתגובה לרקטות: צה"ל תקף יעדים בצבא סוריה, "הרוג ו-7 פצועים"
מטח הרקטות - פרומו ל"יום שאחרי" אישור הסכם הגרעין בארה"ב
אזעקות בצפון בשלהי החופש הגדול: "כולם יצאו מהבריכה"

התקיפה הישראלית בעיירה אל-קום בסוריה, 21 באוגוסט 2015. טוויטר של פעילי אופוזיציה בסוריה, צילום מסך
מקום התקיפה בכפר אל-קום שבסוריה, היום/צילום מסך, טוויטר של פעילי אופוזיציה בסוריה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על החיסול ואמר: "אמרתי השבוע כי מי שינסה לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו. וכך עשינו. צה"ל פגע בחוליה שביצעה את הירי ובכוחות הסוריים שאפשרו אותו. אין לנו כוונה להסלים את האירועים, אבל המדיניות שלנו בעינה עומדת. על המדינות שממהרות לחבק את איראן, לדעת כי מפקד איראני הוא זה שנתן חסות והכוונה לחוליה שירתה על ישראל".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר כי חיסול החוליה "הוא הוכחה נוספת לכך שלא נסבול כל ניסיון לשבש את חיינו ולפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל". לדבריו, "יידע מי שמבקש לעשות זאת, כי צה"ל ומערכת הביטחון ירדפו אותו עד חורמה ויניחו עליו את היד, בכל עת ובכל מקום. אין לנו כל כוונה להתפשר על כך, ואל לו לאיש לבחון את נחישותנו".

התקיפה הבוקר מצטרפת לתקיפת 14 מטרות בשטח סוריה הלילה. אחת המטרות שהותקפו הייתה בעומק השטח הסורי. זאת, על מנת להעביר מסר לאיראן, שעל פי ההערכות הירי בוצע בהכוונתה, לפיו ישראל לא תשלים עם תקיפות דומות. "התגובה היא חסרת פרופורציה", אמר הבוקר גורם ביטחוני בכיר. "אנחנו מניחים שהמסר ייקלט. שיגור הרקטות לא היה קשור לנקמה או לסגירת חשבון. זהו עוד ניסיון איראני לבצע פיגוע".

גורמי ביטחון הבהירו הבוקר כי צה"ל לא תגבר כוחות בצפון ולא הכריז על עוצר יציאות, אלא רק העלה את רמת הדריכות מחשש לתגובה. כמו כן, התקבלו כמה החלטות טקטיות בשטח על מנת להרחיק אזרחים ממוקדי חיכוך בגבול.

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה הבוקר כי אדם אחד נהרג ושבעה נוספים נפצעו בתקיפות אמש. זאת, בניגוד לטענת מקור צבאי סורי שאמר אמש לטלוויזיה המקומית כי נגרם רק נזק לרכוש. לדברי המקור, היעדים שהותקפו הם מרכז תחבורה ובניין ציבורי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נפילות בצפון הגליל העליון, אוגוסט 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
אזור נפילת הרקטות/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

ירי הרקטות בוצע על ידי פעילי ארגון הג'יהאד האיסלאמי. קצין בכיר בצה"ל אמר אמש כי מי שעומד מאחורי ירי הרקטות הוא ראש המחלקה הפלסטינית ב"כוח קודס", הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה באיראן, סעיד איזדי. "תקפנו כמה מטרות של צבא סוריה, חלקן מטרות תשתיות וחלקן אמל"ח. האש הייתה מהאוויר, טנקים וארטילריה", אמר הקצין הבכיר, שהוסיף כי בין המטרות היו גם אנטנות ומפקדה אחת של הצבא הסורי. לדבריו, מתקפת הנגד הייתה "אחת התקיפות הרחבות שבוצעו לאחרונה בשטח סוריה".

"האזור מלא במטיילים"

זמן קצר אחרי נפילת הרקטות, החלו קברניטי האזור למודי הניסיון בפעולות לבלימת הפגיעה האפשרית בענף התיירות. אחרי שנודע כי אין נפגעים, לא נגרם נזק לרכוש והתושבים חזרו לשגרת חייהם, התפנו ראשי המועצות למשימה הבאה שלהם: באמצעות כלי התקשורת הם פנו לציבור הרחב, הדגישו כי החיים שבו למסלולם וקראו לציבור המטיילים להמשיך ולבוא בהמוניו על מנת לנפוש באזור.

חבלי הארץ הירוקים ושופעי המים שבשטחי שיפוט הרשויות המוניציפליות שבראשותם הם המבוקשים ביותר בקרב המטייל הישראלי וחודשי חופשת הקיץ נחשבים לשיא עונת התיירות. ניסיון העבר מלמד כי בימים שבהם נורות רקטות, נוהגים מטיילים רבים לבטל את הזמנותיהם בצימרים ובחדרי האירוח מחשש לביטחונם האישי. לא כך הפעם. "מטיילים אמנם הביעו את החששות שלהם, אבל בשלב זה לא נרשמו ביטולים", אמר מאיר (כושי) לוי, מנכ"ל החברה הכלכלית של המועצה האזורית גליל עליון הממונה גם על התיירות במועצה. "אם זה יהיה אירוע חד פעמי, אז אני מאמין שלא תהיה לזה השפעה, אבל אם זה יימשך, אז כמובן שתהיה לזה השפעה ונתחיל לראות ביטולים בהזמנות".

נפילות בצפון הגליל העליון, אוגוסט 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
מקום התקיפה בכפר אל-קום שבסוריה, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

גם באירוח הכפרי בקיבוץ הגלילי שבסמוך לו נפלו הרקטות לא היו ביטולים. "אחרי הנפילות ניגשנו מיד לאורחים כדי לראות שהכול בסדר", סיפר ראובן שיבק, מנהל חדרי האירוח בקיבוץ. "לשמחתנו גם כאן, הכול חזר לשגרה ואף אחד לא עזב. להיפך, כולם מחזקים אותנו. בערב האורחים יצאו לדשא, הדליקו מנגלים ונהנו מהבריזה וממזג האוויר הנהדר שחזר אלינו. התפוסה עדיין מלאה, יש לנו הרבה הזמנות עד לסוף הקיץ, האזור מלא במטיילים, הפסטיבלים ואירועי הקיץ הרבים מתקיימים כרגיל ואנחנו מקווים שלא יהיו ביטולים גם בהמשך, כי באמת שקט פה לחלוטין".

גם הרקטות שנפלו ברמת הגולן, לא הדירו, כך נראה, את המטיילים מהאזור. אל"מ במיל' קובי מרום, שבמקביל לעיסוקו כעמית מחקר למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה, מחזיק בבעלות מלון בוטיק בנווה אטי"ב, אמר כי הוא שמח לראות את החוסן של החברה הישראלית. "עשרות אלפי המטיילים שנמצאים פה הצביעו ברגליים ולא עזבו", ציין מרום. "אף אחד לא קם, ארז ואמר 'אני חוזר לתל אביב כי שם יותר בטוח'".

יחד עם זאת רבים הביעו חשש כי הרקטות שנורו מסוריה לגליל העליון לראשונה מאז מלחמת יום הכיפורים, עלולות לסמן התחלה של מציאות חדשה באזור. "אין לי ספק שהניסיון של האיראנים לייצר הסלמה בצפון עלתה מדרגה. זה כבר לא הטמנת מטען על הגבול או ירי לעבר סיור של צה"ל. יש כאן ירי למרחק של 15 קילומטרים מגבול סוריה אל עבר יישובים אזרחיים. זאת עליית מדרגה חמורה", הוסיף מרום. "סוריה היא כבר לא מדינה. העובדה שברמת הגולן הסורית נמצאים ארגוני אופוזיציה, חיזבאללה ושאריות של צבא אסד, יוצרת לאיראנים אפשרות ליצור הסלמה יבשתית נגד ישראל.

(עדכון ראשון: 9:50)

התקיפה הישראלית בעיירה אל-קום בסוריה, 21 באוגוסט 2015. טוויטר של פעילי אופוזיציה בסוריה, צילום מסך
מקום התקיפה בסוריה, היום/צילום מסך, טוויטר של פעילי אופוזיציה בסוריה
התקיפה הישראלית בעיירה אל-קום בסוריה, 21 באוגוסט 2015. טוויטר של פעילי אופוזיציה בסוריה, צילום מסך
מקום התקיפה בסוריה, היום/צילום מסך, טוויטר של פעילי אופוזיציה בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully