וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו הפסיק את הזרם- תלונות על תקלות חוזרת ונשנות באספקת החשמל ברהט

אחמד אבו סוויס

20.8.2015 / 8:10

השרב הכבד שהוריד מדינה שלמה על ברכיה בשבועות האחרונות, היה משמעותי עוד יותר עבור מאות תושבים בשכונה 22 ברהט. אלה סובלים ממציאות כאוטית מתמשכת של הפסקות חשמל יזומות של חברת החשמל, ובלתי יזומות בגלל עודף צריכה. בכל מקרה, מדובר בפגיעה קשה באיכות החיים בשכונה

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

"חשבנו שדווקא בקיץ הזה אנחנו פחות נסבול, אבל עד שיגיע החורף - 'אללה כרים' ", כך אומר חאלד אבו אלחסן, תושב השכונה . דווקא במהלך גל החום האחרון שכונה 22 בעיר סובלת מגל ניתוקי חשמל שפוגע אנושות באיכות החיים הפרטית כמו גם ביכולת התפקוד השוטף של עסקים בעיר. "אין יום שאין ניתוק חשמל והכל מתועד אצלי לפרטים. אפילו חברת חשמל לא תוכל להכחיש", מציין אלחסן. "אנחנו צריכים חשמל למקררים שלנו כדי שהחלב והשמנת לילדים לא יתקלקלו. כל יום יש ניתוק, זה לא ייתכן!", מוסיף בזעם יוסף אלעמראני, שכנו של אלחסן.

חברת החשמל טוענת להגנתה כי הסיבה לניתוקים היא ריבוי חיבורים פיראטיים ושימוש בלתי חוקי ברשת החשמל. אלה גורמים עומס ברשת וכתוצאה מכך גם לניתוקים. אלחסן מודה כי צריכת התושבים היא מעל הממוצע הארצי בגלל גודל הבתים והמשפחות הבדואיות, אבל מצהיר מפורשות כי "בשכונה 22 אין גניבות חשמל".
"לאחותי יש ילדים בני שנתיים שחיים בלי מזגן", מספר יוסף אלעמראני מהשכונה, "מה מצפים מאתנו , שנזרוק את הילדים במזגנים של העירייה ? או אולי נעביר אותם למשרדים של חברת חשמל שייהנו מהמיזוג המשרדי שלהם ?". התושבים ארגנו לאחרונה הפגנה סמלית בעיר באותו נושא בה דרשו מחברת חשמל את החלפת התשתיות בשכונה במטרה לתת מענה קבוע לצרכים.

ניתוקי החשמל פוגעים באיכות החיים הפרטית אבל לא רק. הפעילות העסקית השוטפת גם היא נפגעת. שוקרי אלמטאלקה, בעל מסעדה בשכונה טוען כי הפסיד בחודשים האחרונים למעלה מ50% מלקוחותיו הקבועים. "אין חשמל אז אין שווארמה ואין בישולים. גם לא שטיפת כלים", הוא מספר. "אני זורק לפח בסוף כל יום שאריות גדולות של אוכל למכירה". שוקרי מודה כי במידה והמצב יימשך במתכונתו הנוכחית והנוראית, הוא יאלץ לסגור את המסעדה.

מחברת חשמל נמסר בתגובה כי עובדיה שהגיעו לאחרונה כדי לתקן תקלה בשכונה ונתקלו באלימות תושבים חולצו בסיוע משטרה. "מחוז הדרום של החברה טיפל במספר שכונות. התכנית לשיפור תשתיות בשכונה 22 כבר מצאת בהליכי תכנון מתקדמים", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully