וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים באזור הרכבת הקלה: "הנחה בארנונה? כמו פלסטר לסרטן"

19.8.2015 / 0:06

בהפגנה בתל אביב, כשעל פניהם מסכות של נתניהו והשרים, קראו בעלי העסקים פיוטים מסליחות חודש אלול "בשם ממשלת ישראל". הם הבהירו כי לא יסתפקו בפחות מפיצוי כספי על הפגיעה בפרנסתם

צילום: דוד קורן עריכה: מתן חדד

כ-20 בעלי עסקים הפגינו אמש (שלישי) בכיכר הבימה בתל אביב במחאה על סלילת תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה שפוגע לטענתם בפרנסתם. המפגינים הגיעו למקום כשהם עוטים על ראשיהם מסיכות בדמותם של שר התחבורה ישראל כץ, שר האוצר משה כחלון, ושר הפנים סילבן שלום וקוראים קטעי תפילה ופיוטים מסליחות חודש אלול.

"התכנסנו כאן היום כדי לבקש סליחה בשם ממשלת ישראל, בשם השר ישראל כץ, בשם משה כחלון, בשם ביבי נתניהו, בשם אריה דרעי ובשם חברי הממשלה", זעק אחד המפגינים במגפון. "אנחנו מתפללים לרחמי שמיים בשבילם, סליחה על כך שהם פגעו בכל כך הרבה משפחות, עובדים, ספקים ובעלי עסקים. בשם כולם, אנחנו מבקשים סליחה בשמם, הם לא טרחו להגיע ולבקש סליחה. בשם כל הפקידים שטורחים לחלק דוחות, בשם כולם אנחנו מבקשים סליחה, אנחנו זה כבר משהו אחר".

הרכבת הקלה - סיקור מיוחד:
מחכים רק למשטרה: "ניתנו כל האישורים להריסת גשר מעריב"
מהיום: קנסות באיילון לרכבים פרטיים שיסעו בנתיבי תחבורה ציבורית
המשטרה חוששת מפיצוץ גשר מעריב: "מה יקרה אם הוא יגלוש הצדה?"

מפגן מחאה של בעלי עסקים בכיכר הבימה, 18 באוגוסט 2015. מגד גוזני
"אין הכנסות, מה זה משנה ארנונה?". כיכר הבימה בתל אביב, הערב/מגד גוזני

חברי הכנסת אלי כהן ומירב בן-ארי ממפלגת כולנו הגיעו לחזק את ידם של בעלי העסקים וסיפרו להם על הצעת החוק שבכוונתם להעביר במסגרתה תינתן הנחה בארנונה לעסקים בתוואי הרכבת הקלה. בעלי העסקים לא התנחמו מההצעה ודרשו פיצויים. "הנחה בארנונה זה פלסטר על הסרטן שהממשלה עשתה לנו", קרא עמית פישרמן ממסעדת "מפגש הסטייק" שלמרגלות גשר מעריב. "מה זה הנחה בארנונה, מה זה יעזור לנו?", זעמה שולמית מהמסעדה השכנה "מי ומי", שהוסיפה כי אותה ואת חבריה "לא מעניינת הנחה בארנונה, אנחנו רוצים קרן פיצויים שתחזיק אותנו בחיים, העסק הוא במצב שאי אפשר להגיע אליו, אין הכנסות, מה זה משנה ארנונה? כמו שמס הכנסה יודע לקחת מאיתנו כסף כל חודש, כמו שמע"מ יודע לתת החזרים, שידעו לתת גם עכשיו".

אלי מישאלוב, בעל עסק ותיק מהאזור שהשתתף בהפגנה, הזכיר את הבטחתו של שר הכלכלה אריה דרעי בקמפיין הבחירות של מפלגתו, לדאוג לכל אותם אנשים שאותם כינה "שקופים". "ברגע שקיבל את הכיסא שלו, הוא שכח את כל השקופים, שהפכו בשבילו לשקופים", אמר. הוא לא חסך ביקורת גם משר האוצר שמתעלם לדבריו מבעלי העסקים הפרטיים. "שכחלון יבקש סליחה מכל המגזר העצמאי שהוא עצמו מגיע ממנו, גם את ביבי נתניהו זה בכלל לא מעניין. יש האטה במשק כי המגזר העסקי שמחזיק את ובזכות המיסים שהוא משלם אפשר להרים את הפרויקט הזה בכלל, נלחם על חייו", הוסיף. "אולי אלוהים יסלח להם אבל אנחנו לא נסלח להם".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מפגן מחאה של בעלי עסקים בכיכר הבימה, 18 באוגוסט 2015. מגד גוזני
"אולי אלוהים יסלח להם אבל אנחנו לא נסלח להם"/מגד גוזני

חברת כנסת נוספת שהשתתפה בהפגנה היא סתיו שפיר (המחנה הציוני) ששוחחה עם המפגינים והבטיחה לסייע להם. "הכאב והכעס שלכם ברור ומובן", פנתה למפגינים. "אתם הציונות האמיתית, אתם עובדים קשה, אתם מפרנסים ומשלמים מסים. בכל דבר אנחנו רואים חוסר תכנון, וחוסר מחשבה. התלונות שאנחנו רואים פה דומות לתלונות שהיו במבצע 'צוק איתן'. אתם אלה שמניעים את גלגלי העבודה, אין פה תכניות עבודה ובזה חולה הממשלה. אם תמשיכו ואנחנו נעזור לכם".

חברי הכנסת כהן ובן-ארי אמרו בתום ההפגנה, לאחר ששמעו את התגובות הנזעמות, כי יקדמו פגישה עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי להגיע לפתרון. "העבודות על הרכבת הקלה, שהן תשתית לאומית ממדרגה ראשונה, עשויים להביא לקריסת עסקים רבים", אמר ח"כ כהן. "בישיבה נדאג שתהיה להם האפשרות לשרוד במהלך תקופת העבודות".

(עדכון ראשון: 23:01)

מפגן מחאה של בעלי עסקים בכיכר הבימה, 18 באוגוסט 2015. מגד גוזני
"אין פה תוכניות עבודה ובזה חולה הממשלה". ח"כ סתיו שפיר/מגד גוזני
מפגן מחאה של בעלי עסקים בכיכר הבימה, 18 באוגוסט 2015. מגד גוזני
חברי הכנסת אלי כהן ומירב בן ארי מכולנו/מגד גוזני
מפגן מחאה של בעלי עסקים בכיכר הבימה, 18 באוגוסט 2015. מגד גוזני
מפגן מחאה של בעלי עסקים בכיכר הבימה, 18 באוגוסט 2015/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully