וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנים יודו על כלי רכב במזרח ירושלים; 5 נוסעי אוטובוס נפצעו קל

18.8.2015 / 20:22

אלמונים יידו אבנים לעבר כלי רכב שנסעו בשכונת א-טור. בין הנפגעים, ערבי וארבעה יהודים שישבו באוטובוס וטופלו במקום. נזק נגרם לשמשות כלי הרכב. המשטרה פתחה בסריקות לאיתור המיידים

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, גדי וינסטוק

(בחודש שעבר הכנסת אישרה את החמרת הענישה למיידי אבנים)

חמישה בני אדם נפגעו הערב (שלישי) באורח קל מאבנים שיודו לעבר אוטובוס ושני כלי רכב פרטיים בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים. הנפגעים, ערבי וארבעה יהודים, הם נוסעי האוטובוס. כמו כן, נגרם נזק לשמשות כלי הרכב. הנפגעים טופלו על ידי צוותים רפואיים במקום וכוחות הביטחון פתחו בסריקות נרחבות לאיתור החשודים.

ידויי האבנים בשכונות המעורבות ובשכונות התפר בירושלים נמשכים, והם במגמת עלייה בתקופה האחרונה. לכך מצטרפים פיגועי הבודדים ברחבי יהודה ושומרון. רק אתמול נפצע לוחם מג"ב נפצע באורח קל מדקירות של פלסטיני בצומת תפוח שבשומרון. המחבל, מחמד עמשה, בן 25 מהכפר ראעי שמדרום-מערב לג'נין, נורה על ידי לוחם נוסף שהיה במקום ומת בהמשך מפצעיו.

ביום שבת האחרון התרחשו שני פיגועים. בפיגוע בצומת הבתות שליד תפוח נפצע לוחם מג"ב באורח קל מדקירות של מחבל, שחוסל על ידי לוחם אחר שעמד בסמוך. הלוחם הפצוע טופל במקום. במקרה נוסף נפצע חייל באורח קל מדקירות במחסום בכביש 443. כוחות שהיו במקום, ממערב להתנחלות בית חורון, ירו לעבר הדוקר והוא נפצע באורח קל בידו. החייל והמחבל פונו לבית החולים שערי צדק שבירושלים באמצעות כלי רכב צבאי.

עוד ידיעות בנושא
תיעוד: מתחבאים, אורבים לרכבת הקלה בירושלים - ומיידים אבנים
"תושבי שכונות התפר היהודיות בירושלים - בני ערובה של מחבלים"
מתנחלים טוענים: "20 ערבים זרקו עלינו אבנים ואיימו לשחוט אותנו"
הקצין שנפצע: "זיהיתי את המחבל מנסה לצאת מהרכב - ונטרלתי אותו"

ידויי אבנים לעבר אוטובוס וכלי רכב פרטיים בשכונת א-טור, 18 באוגוסט 2015. מערוף חטיב, מערכת וואלה! NEWS
האבנים שיודו הערב בא-טור/מערכת וואלה! NEWS, מערוף חטיב

בחודש שעבר אישרה הכנסת ברוב גדול את החמרת הענישה של המורשעים בידוי אבנים. התיקון לחוק העונשין קובע כי עבירה של הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות על ידי יידוי אבנים או חפצים, עונשה חמש שנות מאסר. כמו-כן נקבע מדרג ענישה לעבירות של יידוי אבנים או חפצים אל עבר רכב בנסיעה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "החוק המוצע מטרתו לסייע בהתמודדות עם תופעת יידוי האבנים, שהפכה שכיחה בשנים האחרונות ושבשלה מוגשים כ-1,000 כתבי אישום בשנה. מטבע הדברים, יידוי אבנים או חפצים אחרים על כלי תחבורה במהלך נסיעתם עלול לסכן את היושבים ברכב ואת שאר הנוסעים בכביש". את התיקון יזמה בממשלה הקודמת שרת המשפטים ציפי לבני ואימצה שרת המשפטים הנוכחית איילת שקד.

עם אישור הצעת החוק במליאה אמר ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) כי מדובר בחוק "נקמני אשר מעניש את הקורבן במקום את הכיבוש. הפלסטינים סובלים גם מאלימות כוחות הכיבוש וגם מההתפרעויות של המתנחלים. אנו תומכים בזכות הפלסטינים להתנגד לכיבוש ולמפעל ההתנחלויות הקולוניאלי".

ידויי אבנים לעבר אוטובוס וכלי רכב פרטיים בשכונת א-טור, 18 באוגוסט 2015. מערוף חטיב, מערכת וואלה! NEWS
אחד הפצועים בפיגוע האבנים שנפגע ברגלו/מערכת וואלה! NEWS, מערוף חטיב

אזורי החיכוך בירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully