וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלילה: שינויים נוספים בהסדרי התנועה בת"א בשל הרכבת הקלה

בשלושת הלילות הקרובים, החל מהשעה 22:00 ועד השעה 5:00, יחולו שינויים נוספים בתנועה באזור דרך מנחם בגין. ח"כ לשעבר ניצן הורוביץ' בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "רעיון הרכבת הקלה נולד מקומבינות של מערכות בחירות"

עריכה: ניר חן

שינויים נוספים בהסדרי התנועה ניכנסו לתוקפם אמש (שני) בתל אביב בעקבות העבודות לבניית הרכבת הקלה בגוש דן. כחלק מההיערכות לפיצוץ גשר מעריב, שצפוי להתקיים ביום חמישי אם כל אישורי המשטרה יינתנו כמתוכנן, נכנסו השינויים לתוקף אמש בשעה 22:00 ויימשכו עד השעה 5:00 לפנות בוקר. שינויים אלה יהיו גם בלילה שבין שלישי לרביעי ובלילה שבין רביעי לחמישי באותן שעות. ממשרד התחבורה נמסר כי השינויים ישפיעו בין השאר על התחבורה הציבורית העוברת באזור דרך מנחם בגין בשעות הלילה.

במסגרת השינויים, נסגר לתנועה רחוב בגין לכיוון דרום בלבד, בקטע שבין הרחובות חשמונאים והרכבת. כל הקווים הנוסעים בקטע דרך זה, מצפון לדרום, יוסטו לרחוב המסגר והרכבת. קווי אוטובוסים המגיעים מרחוב החשמונאים, שאמורים היו לפנות ימינה לרחוב בגין, יוסטו לרחוב המסגר. מדובר בקווים: 89, 189 ו-289 של חברת דן וקו 126 של חברת אגד.

עוד בוואלה! NEWS:
הניצב והדוח החסר: הטעות של ראש אגף התנועה שעלולה לזכות עבריין
גורם מדיני: "אין שום מו"מ להפסקת אש ארוכת טווח עם חמאס"
גורמי ביטחון: "בזכות דאעש, איראן מתחילה לצאת מדימוי 'המצורע'"

פירוק גשר מעריב, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
יפוצץ כנראה ביום בחמישי. גשר מעריב/ראובן קסטרו

עוד במסגרת השינויים, קווים המגיעים מדרך בגין צפון ואמורים היו לעבור בצומת קרליבך בגין (באזור העבודות), יוסטו לרחוב מסגר. מדובר בקווים: 1, 40, 240 ו-42 של חברת דן, 68, 111 ו- 462 של חברת קווים, 825, 826, 836, 840, 852, 872, 910, 921 ו- 845 של חברת אגד, ו-566 ו-599 של חברת קווים.

יצוין, כי שעות יציאת כל קווי האוטובוסים יהיו כרגיל עד לתום השירות, וכי כל הקווים המוסטים יעצרו בכל תחנות האוטובוסים, לאורך רחוב המסגר. בימים הקרובים צפויים שינויים נוספים בהסדרי התחבורה הציבורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הורוביץ: "לא תהיה פה רכבת קלה כמו בלונדון או פריז"

בינתיים, עבודות הרכבת הקלה ממשיכות לשבש את חייהם של תושבי תל אביב והעובדים בה. "אני מכיר הרבה שנים את הנושא", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS חבר הכנסת לשעבר ממרצ לשעבר חבר מועצת העיר, ניצן הורוביץ. הורוביץ, שפרסם סטטוס ויראלי שבו תקף את הפרויקט הנוכחי, הוסיף: "הייתי יו"ר השדולה הסביבתית בכנסת, התמודדתי על ראשות העיר תל אביב ואני מכיר היטב את העיר. לפעמים צריך לספר איך נולד הרעיון: מקומבינות של מערכות בחירות". לדבריו, "חיפשו מילת קסם: מטרו. ישבו בצוות היועצים וזרקו רעיון. ורוני מילוא (ראש העיר תל אביב לשעבר) גזר סרט, ולא ישבו וחשבו: האם מנהרה מתחת לעיר זה מה שצריך? האם אין אופציות אחרות יותר זולות ויותר מהירות?".

"את הקו הזה צריך לסיים", הדגיש הורוביץ, "אבל הוא לא נותן פתרון מלא, ומי שרואה בראשו רשת של רכבות כמו פריז ולונדון טועה. זה קו אחד שהתועלת שלו חלקית ועולה הון תופעות. על הנייר יש רעיונות לקווים חדשים אבל אין לו"ז לביצוע ואין תקציב. זה יכול לקרות גם בעוד 20 שנה. מתוקצב רק קו אחד".

ניצן הורוביץ באולפן, על הרכבת הקלה בת"א. מערכת וואלה!
ניצן הורוביץ' באולפן וואלה! NEWS עם הדס סיני/מערכת וואלה!

הורוביץ הציע אפתרון משלו. "אני נוסע הרבה באוטובוסים ויש לי רב קו ,אופניים והולך ברגל", סיכם. "אני מציע אופציה אחרת. אופציה של רשת קווים של חשמלית שנוסעת במרכז הנתיב על פני השטח. זה הפתרון שיש היום במאות ערים בעולם. מה שעובד בציריך וליברפול וניס וסידני, חשמלית מהירה נקייה וזולה על פני השטח, אמור להתאים גם לתל אביב".

(עדכון ראשון: 20:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully