וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחר הוא אני- קורס ללימוד השפה והתרבות הערבית

אחמד אבו סוויס

18.8.2015 / 8:20

המורים לערבית ביישוב דריג'את מלמדים את שפת אימם למבקרים בדרך קצת אחרת. על שולחן חגיגי עמוס במיטב מטעמי המטבח הבדואי מתכנסים להם תלמידים מכל הארץ ובכל הגילאים, לומדים שפה חדשה ויותר מכך, מבקשים לקרב בין תרבויות

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

זוהי השנה השמינית לקיומו של קורס למידת הערבית הייחודי 'סאמר סקול' ביישוב דריג'את . בכל קיץ ובכל שנה, במשך חמישה ימים מארחים תושבי הכפר את התלמידים בבתיהם ומנסים להנחיל להם את השפה בדרכים יצירתיות תוך העמקת ההיכרות התרבותית בין הצדדים.

ערבית לא מתחילים ללמוד על בטן ריקה, כך לפחות על פי מסורת ההוראה במקום. סביב השולחן מצאנו את סבתא רינה מירושלים ונכדה הצעיר שהצטרפו לתכנית הלימודים לאחרונה. "בספטמבר הנכד יהיה בן 13 וביקש ממני כמתנת בר מצווה ללמוד ערבית יחד איתי בדריג'את . זה שאנחנו עושים את זה ביחד כל כך משמח אותי ומחמיא. לשמוע ממנו שהוא רוצה ללמוד דווקא ערבית מכל הדברים, זה דבר גדול בעיני ". לא רק רינה ונכדה באו, גם 24 נוספים מכל רחבי הארץ עשבו את שגרת יומם ובאו ללמוד.

"אני לא צריך ערבית בשביל הפרקטיקה , אני יודע אנגלית. אבל בשביל לחיות בארץ הזאת וליצור תקשורת עם השכנים והשותפים שלנו אז צריך לדבר את השפה , זה טוב לשני הצדדים ", אומר ד"ר שאול ברעם מקיבול נען, אחד המשתתפים. רינה מחזקת את דבריו ומוסיפה כי "הדבר הכי טיפשי ומבייש שישראלי יכול לעשות בארץ זה לא לדעת ערבית. השכנים שלנו לא צרפתים או ברזילאים".

"לא חשבתי בהתחלה על דריג'את כמקום מתאים לקורס שכזה, אומר תומר כהנא יזם 'סאמר סקול', "אבל כאשר ראיתי את המקום ואת התושבים נוצרה סינרגיה עם האנשים והתלהבות משני הצדדים. שותפו למיזם ואחר המארחים הוא אבו חמאד, תושב המקום. "האדם האחר הוא אדם כמוך שאפשר לחיות איתו ואנחנו, יהודים וערבים, יכולים לחיות בצוותא", כך הוא טוען.

22 חכ"ים ממפלגות שמאל ומרכז, בניהן ה'רשימה משותפת, מרצ ויש עתיד', הם שותפים עכשווים לחזונו של אבו חמאד. אלה הגישו לפני יותר מחודש הצעת חוק חדשה בנושא השפה הערבית שהיא תיקון לחוק חינוך ממלכתי בנושא זה. ההצעה שתידון במושב החורף הקרוב תבקש לחייב את הוראת השפה והתרבות הערבית מכיתה א' עד יב' ב3 שעות לימוד שבועיות לפחות. בנוסף, תתבקש המדינה לשלב כמה שיותר מורים ערבים בהוראת השפה והתרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully