וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מינויו לשגריר באו"ם: מי יחליף את דנון כשר המדע והחלל?

15.8.2015 / 21:10

ח"כ צחי הנגבי וסגן השר איוב קרא כבר הודיעו שהם רואים את עצמם מועמדים לתפקיד, אך דווקא לח"כ בני בגין יש את הכישורים המתאימים. וגם: הכירו את האישה שתחליף את דנון בכנסת

צילום מסך

(צפו: סרטון הבחירות של דני דנון)

יממה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי החליט למנות את השר דני דנון לשגריר הבא של ישראל באו"ם, ובזירה הפוליטית כבר נערכים לחלוקת ה"ירושה" שמותיר אחריו דנון בארץ. הירושה הזו כוללת תפקיד שר בממשלה, מושב בכנסת, ושני תפקידים בכירים במפלגת הליכוד: יו"ר מרכז המפלגה ויו"ר הליכוד העולמי (מטה ההסברה של המפלגה בחו"ל). כל התפקידים הללו יצטרכו להיות מאוישים כבר בזמן הקרוב.

עוד באותו נושא:
השר דני דנון מונה לתפקיד שגריר ישראל באו"ם
"לא נתקפל בפניו": מה חושב השגריר החדש באו"ם על אובמה?

ישיבת סיעת הליכוד, 29 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר דני דנון/נועם מושקוביץ

בכל הנוגע לתפקידו של דנון כשר המדע והחלל, האפשרויות עדיין פתוחות. ח"כ צחי הנגבי מיהר להודיע אתמול כי הוא רואה עצמו מועמד לתפקיד שר, וכך עשה גם סגן השר איוב קרא. מלבד שניהם, קיימת גם האפשרות שנתניהו ימנה לתפקיד את ח"כ בני בגין, שבניגוד להנגבי וקרא, הוא מדען בהכשרתו ואף עמד בעבר בראש המכון הגיאולוגי. בגין הכי מתאים לתפקיד מבחינת כישוריו, אבל כפי שהוכיח המינוי של דנון לשגריר באו"ם, לשיקולים פוליטיים ומפלגתיים יש לעיתים עדיפות על פני שיקולים מקצועיים.

איוב קרא, צחי הנגבי ובני בגין. נמרוד סונדרס, יותם רונן ונועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
אחד מהם יהיה שר המדע והחלל? איוב קרא, בני בגין וצחי הנגבי/מערכת וואלה!, נמרוד סונדרס, יותם רונן ונועם מושקוביץ

את מקומו של דנון בכנסת תתפוס שרן השכל, מספר 31 ברשימת הליכוד לכנסת האחרונה. השכל, בת 31, היא אחות וטרינרית בהכשרתה. לאחר שירותה הצבאי היא התגוררה בחו"ל במשך שש שנים, ולפי שלוש שנים חזרה לישראל, ומאז עסקה בעיקר בתחומים הסביבתיים. בבחירות הפנימיות בליכוד התמודדה על המשבצת השמורה לנשים חדשות ברשימה, וכך התברגה בתחילת העשירייה הרביעית של המפלגה.

השכל השתתפה בשנה האחרונה בסמינר של ארגון השלום "יוזמת ז'נבה" לפעילים פוליטיים צעירים מישראל והרשות הפלסטינית. בחשבון הפייסבוק של הארגון פרסמו בסוף השבוע ברכה להשכל על הצטרפותה לכנסת. אחד הנושאים שהשכל הייתה פעילה לגביהם במיוחד בתחום הסביבתי הינו זיהום הנחלים בישראל על ידי שפכים שמקורם ברשות הפלסטינית. היא אף הרצתה בנושא לחברי הכנסת של סיעת הליכוד לאחרונה.

ברמה הפנים-מפלגתית, יתנהל כעת מאבק על תפקיד יו"ר מרכז הליכוד. ח"כ הנגבי הודיע כי בכוונתו להתמודד גם על התפקיד הזה. מולו מתכוונת להתמודד שרת התרבות והספורט, מירי רגב, וייתכן שיהיו גם מתמודדים נוספים. ראש הממשלה נתניהו צפוי להעדיף בתפקיד זה את הנגבי, שנחשב לאחד מחברי הכנסת המקורבים אליו ביותר במפלגה. שמות אחרים שעלו כמועמדים אפשריים לתפקיד הם חבר הכנסת זאב אלקין, וגם השר לשעבר, גדעון סער, שמצוי ב"פסק זמן" מוכרז מהחיים הפוליטיים.

התפקיד הנוסף שדנון מילא, יו"ר הליכוד העולמי, צפוי גם הוא להתפנות כעת עם יציאתו לניו יורק. דנון נבחר לתפקיד זה בשנת 2006 כאשר גבר בהתמודדות בתוך המפלגה על השר יובל שטייניץ. נתניהו העדיף באותן בחירות את שטייניץ. הליכוד העולמי מייצג את המפלגה בפורומים בינלאומיים, כגון הקונגרס הציוני העולמי, אבל ביסודו של דבר הוא בעיקר מנגנון פוליטי לג'ובים בארץ ובחו"ל. בתחקיר של תכנית "המקור" בערוץ 10 בשנה שעברה, נחשף כי הליכוד העולמי קיבל 1.3 מיליון שקל מהקרן הקיימת לישראל (קק"ל). טרם ברור מי יציעו את עצמם כמועמדים להחלפת דנון בגוף זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully