וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנהיג דאעש אנס את החטופה האמריקנית בזמן השבי"

לפי עדויות של נערה יזידית שהייתה בשבי בסוריה יחד עם קיילה מולר, שעל מותה דווח בפברואר, אבו בכר אל-בגדאדי "התחתן" עם עובדת הסיוע ונהג לאנוס אותה. המידע אומת על ידי גורמים רשמיים בארה"ב והועבר להוריה

עריכה: יאיר דניאל

החטופה האמריקנית קיילה מולר, שהוחזקה בשבי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה ושעל מותה דווח בחודש פברואר האחרון, נאנסה על ידי מנהיג אבו בכר אל-בגדאדי - כך דיווח אמש (שישי) האינדיפנדנט הבריטי, שהתבסס על עדויות של יזידית בת 14 שהוחזקה בשבי עם מולר והגיעו לידי גורמי מודיעין אמריקניים. גורם רשמי אמריקני אישר לסוכנות הידיעות אי-פי את הדיווח.

קיילה ג'ין מולר, אזרחית ארצות הברית שמוחזקת בידי דאעש בתמונה שצולמה בשנת 2013 בזמן שהותה בסוריה. רויטרס
קיילה מולר/רויטרס

מולר הוחזקה לתקופה מסוימת בידי האיש שהיה אחראי על הכספים בארגון, אבו סיאף, ועל ידי אשתו, שמוכרת בשם אום סיאף. אל-בגדאדי לקח לעצמו את עובדת הסיוע מאריזונה כ"רעייה" ואנס אותה פעם רבות בזמן ביקורו. עדויות הנערה, שנמלטה מהשבי, הגיעו לידי גורמים רשמיים בארצות הברית, שאימתו את המידע שמסרה עם מודיעין נוסף בנושא והעבירו אותו לידי הוריה של מולר ביוני האחרון.

איש הכספים אבו סיאף נהרג בפשיטה שביצעו כוחות אמריקניים מיוחדים על המתחם שבו התגורר בסוריה בחודש מאי. במהלך המבצע החשאי השיגו חיילי העלית מ"כוח דלתא" מידע בעל ערך רב ואף לכדו את אום סיאף. בחקירותיה העבירה לכוחות האמריקניים פרטים חשובים רבים והיא הועברה לידיהם של הכורדים בעיראק.

עוד בוואלה! NEWS:
"למען חברתה: צעירה אמריקנית ויתרה על אפשרות להימלט משבי דאעש"
המבצע הנועז בסוריה: את מי באמת חיפש הקומנדו האמריקני?
משפחת החטופה האמריקנית: "קיילה נגעה בלב העולם כולו"

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דאעש טוענים: זו ההקלטה שמוכיחה שבגדאדי בחיים. מערכת וואלה! NEWS
מנהיג דאעש אבו באכר אל-בגדאדי/מערכת וואלה! NEWS

ב-10 בפברואר אישר הבית הלבן כי מולר, ילידת אריזונה שהוחזקה בשבי דאעש מאז 2013, נהרגה בשבי הארגון. לטענת אנשי דאעש, מולר, בת 26 במותה, נהרגה בהפצצות ירדניות על בית המעצר שבו הוחזקה סמוך לעיר רקה שבצפון-מזרח סוריה.

נסיבות מותה של מולר אינן ברורות לגמרי. דאעש סיפק למשפחתה תצלומים של גופתה, המתעדים אותה בלבוש מוסלמי, ומציגים את פניה החבולים. עם זאת, בארה"ב לא בטוחים שמותה נגרם בשל ההפצצות הירדניות, שהתגברו באותם ימים בשל הוצאתו להורג של הטייס מועאז אל-כסאסבה, שהוצא להורג בשבי הארגון.

בני משפחתה של קיילה ג'ין מולר וחבריה במסיבת עיתונאים, פרסקוט, אריזונה, פברואר 2015. AP
שלט זיכרון מחוץ לביתה של מולר בפרסקוט, אריזונה, בחודש פברואר/AP

במאי האחרון דיווח המגזין "פוריין פוליסי" כי מולר הייתה כלואה, יחד עם הנערה היזידית, עם שבויה נוספת, והעדיפה לא להימלט כדי להישאר לצדה. זהותה ואזרחותה של השבויה לא פורסמו לבקשת ממשלתה.

על פי הדיווח, הנערה היזידית הגיעה לידי הכוחות האמריקנים בעיראק במחצית השנייה של 2014 לאחר שנמלטה, אך מולר ויתרה על אפשרות דומה, מכיוון שלא רצתה לנטוש מאחור את השבויה השלישית, שמצבה "לא איפשר לה להימלט". גורלה של השבויה השלישית אינו ברור, אך מקור מודיעין אירופי העריך בזמנו כי היא עדיין בחיים.

(עדכון ראשון: 22:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully