וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקשר בין הבדרן ננסי ברנדס לפרשה 512?

14.8.2015 / 10:00

בין אלפי שעות ההאזנות בפרשה הוקלטה גם שיחה שהפתיעה את החוקרים בעת שהבדרן בא לבקר את עד המדינה המרכזי שניסו לחסלו. בעדותו, שנחשפה לראשונה בוואלה! NEWS, סיפר גם על הקשר לרופא הבכיר ג'קי סרוב. ברנדס: "הם אוהבים אותי כאמן, זהו"

עריכה: ניר חן

עד המדינה בפרשה 512 המכונה "בואינג" נחשב לגיוס המוצלח ביותר של מערכות אכיפת החוק. במידה רבה כתבי האישום הרבים שהוגשו בפרשה רשומים על שמו. קרבתו הרבה לכל קודקודי עולם הפשע, מאסי אבוטבול ועד יצחק אברג'יל, הקנתה לו מעמד של עד זהב, ולא סתם לאחר שחתם על הסכם עד מדינה, חתמו חמישה עדים נוספים שהבינו שעדותו, שנחשפה לראשונה השבוע בוואלה! NEWS, מסבכת אותם, ומוטב גם להם להציל את עצמם.

בואינג היה מקורב לכל היעדים המרכזיים של המשטרה: אסי אבוטבול, האחים אברג'יל, ריקו שירזי וזאב רוזנשטיין. אלא שבין אלפי שעות ההאזנות שבוצעו בתיק הוקלטה שיחה בבית החולים לאחר ניסיון החיסול של בואינג עצמו, לפי עדותו בידי אסי אבוטבול, ובה נשמעת שיחה עם חברים שדווקא אינם משתייכים לעולם הפשע.

סיקור מיוחד || קריסת ארגוני הפשע:
כשיצחק אברג'יל התרברב: "המאבטחים של רוזנשטיין עפו באוויר"
"ואז אסי אמר לי: עקרתי לו את העיניים עם המבט שהוא נתן לי"
התיק קורס: החשודים המרכזיים ברצח עו"ד חכם שוחררו למעצר בית

ננסי ברנדס, אפריל 2015. ניב אהרונסון
"ננסי זה הבחור שדיבר איתי בקטע ששמעתי". ננסי ברנדס/ניב אהרונסון

בחקירה שנערכה עם עד המדינה מחוץ לגבולות המדינה בינואר האחרון, לאחר שחתם על ההסדר, השמיע החוקר את ההקלטה לבואינג ושאל אותו אם הוא מזהה במי מדובר. השיחה הוקלטה בבית החולים, לאחר נסיון החיסול של בואינג שלא צלח. בואינג סיפר בעדותו כי העומד מאחורי הנסיון היה אסי אבוטבול, שבאותו יום ביקש להחליף עמו כלי רכב. משהתקרב לרכבו של אבוטבול, נשמע הפיצוץ. בואינג נלקח לבית החולים. "טעות בזיהוי", אמר לחוקרים וגם לחברים שהגיעו לבקר. "לא יודע מי ירצה לפוצץ אותי".

"אני מזהה את עצמי בשיחה", ענה בואינג. "בשיחה שאני מנהל איתו אנחנו חברים מאוד קרובים. לגבי תוכן השיחה, הוא דיבר איתי על רומניה ועל הקטע של הפיצוץ. הוא שאל איך זה קרה, אם הגעתי לאוטו וכאילו אמרתי לו שזה טעות בזיהוי. הוא אמר: 'רק עכשיו הם עלו על זה?' והכוונה למשטרה. אמרתי לו שהחקירה לוקחת זמן ובודקים את הדברים".

חוקר: מדובר בגבר בעל מבטא רומני. האם מוכר לך אותו גבר המשוחח איתך?

בואינג: תן לי שנייה אחת.. שמע, זה הרבה מאוד שנים. תגיד לי ואני אאשר לך או לא.

חוקר: האם אתה מכיר את ננסי ברנדס?

בואינג: "בטח, מה הוא חבר שלי מג'קי סרוב. ננסי זה הבחור שדיבר איתי בקטע ששמעתי. תשמע, זה 14 שנה, ואני לא בקשר איתו. גם אם תשמיע לי את ג'קי סרוב יכול להיות שגם אותו אני לא אזהה. כולם באו לבקר אותי, אם זה עבריינים ואם זה אנשי בוהמה ואנשי עסקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"אבוטבול לא היה צריך לאיים, שתיקתו מאיימת"

האזכור של סרוב כחברו של בואינג הוא מעניין לנוכח הקרבה בין סרוב לאסי אבוטבול, שניסה להתנקש בו. סרוב, רופא שניהל את חדר המיון של איכילוב, הורשע כמה שנים לאחר מכן, ב-2009, כי קיבל שוחד מאבוטבול לאחר שבשלוש הזדמנויות במהלך השנים 2006-2005, המתין בפתח חדר המיון לאבוטבול ודאג שיקבל טיפול אישי ללא תור וליווה אותו בבדיקות שנערכו לו. אבוטבול שילם לסרוב בין 800 לאלף שקלים "על השירות" ובסך הכול קיבל סרוב 3,000 שקלים. סרוב הורשע, ובית משפט שלום גזר עליו עונש של 15 חודשי מאסר בפועל. סרוב ערער על הרשעתו ועל גזר הדין, ובית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את ערעורו חלקית והפחית את העונש שנגזר עליו לשישה חודשי מאסר בעבודות שירות.

"פחדתי", כתב סרוב בערעור. "שמו של אבוטבול הקפיא את דמם של אנשים. הרעיון שרק איום פיזי, מוחשי ומידי, באמצעות נשק או אלימות מטיל אימה התברר כמוטעה מן היסוד בכל הקשור לאסי אבוטבול. אבוטבול לא צריך היה להפנות לעבר המערער שום איום. שתיקתו מאיימת. עצם נוכחותו מאיימת, וכל מה שסימל וייצג עבור סרוב, אדם נורמטיבי שמעולם בחייו לא הסתבך עם החוק, איום אחד גדול". עם זאת, מדבריו של בואינג עולה כי סרוב ניהל מערכת יחסים חברית עם בכירי העולם התחתון.

הארכת מעצר לאסי אבוטבול, בית משפט השלום ראשון לציון, מאי 2015. מגד גוזני
"שמו של אבוטבול הקפיא את דמם של אנשים". אסי אבוטבול/מגד גוזני

בהמשך חקירת העד שאל החוקר: "במהלך השיחה ננסי שואל אותך 'אתה היית בחוץ אבל רצית להיכנס בתוך ה-BMW, נכון? לא היית עם המרצדס שלך?' ואתה עונה 'לא'. תסביר לי במה מדובר, על איזה רכבים אתם מדברים?"

בואינג: אנחנו מדברים על המרצדס שהייתה לי ומכרתי אותה. הרכב BMW היה של אסי. ננסי זה איש בוהמה, ואני לא יכול להגיד לו שבעצם ניסו לחסל אותי כי אנשים כאלה לא יהיו חברים שלך, אז אמרתי לו שמה שקרה זה בטעות.

חוקר: בהמשך השיחה ננסי שואל לגבי השוטרים שכנראה היו או לא היו מחוץ לחדר שלך.

בואינג: אתם יודעים מי זה ננסי ברנדס, הוא רצה לדעת אם זה אירוע פלילי אז הוא שאל למה השוטרים עדיין פה, כאילו זה שיש שוטרים בחוץ אז מדובר באירוע פלילי. ואז הוא שואל אותי הם יודעים שזה טעות בזיהוי, ואמרתי לו שכן, אז הוא שאל למה הם עדיין פה. אמרתי לו שלוקח למשטרה זמן לחקור בשביל לדעת דברים. זו חברות, הוא איש בוהמה והוא לא יהיה חבר שלי אם הוא יבין שמדובר באירוע פלילי.

ברנדס: אם הייתי יודע שהוא קשור לעולם התחתון לא הייתי חבר שלו

ננסי ברנדס מסר בתגובה: "אני מכיר אותו דרך העסק שניהל. אם הייתי יודע שהוא קשור לעולם התחתון לא היה לו שום סיכוי להיות חבר שלי. כאמן אני מאוד אהוד על ידי רבים בעולם הזה, אפילו זאב רוזנשטיין מצלצל אליי מהכלא בכל חג ואומר 'ננסי אני מעריץ אותך'. הקשר שלי זה שהם אוהבים אותי כאמן. זהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully