וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בירך על מערך הגיור החדש: "הזדמנות לרבנות להתעשת"

יו"ר הבית היהודי הביע תמיכה במערך הגיור האלטרנטיבי שהקימו בכירים בציונות הדתית: "הרבנות אינה מתפקדת כראוי". גם ביש עתיד בירכו: "תקווה למאות אלפי אזרחים". גלאון ציננה את ההתלהבות: "מאות האלפים ימשיכו להיחשב אזרחים סוג ב'"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

ברחבי הקשת הפוליטית בירכו אתמול (שני) על "גיור כהלכה", מערך הגיור החדש שהקימו רבנים בכירים בציונות הדתית. "במצב בריא כל שירותי הדת של מדינת ישראל, לרבות גיור, צריכים להינתן על ידי הגוף הרשמי מטעם המדינה, קרי הרבנות הראשית לישראל", יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט. "לצערי, הרבנות אינה מתפקדת כראוי ולכן קמו גופים אחרים לגיור. זו ההזדמנות של הרבנות, אולי האחרונה, להתעשת ולתקן בנחישות את הליקויים על מנת לייתר את הצורך בגופים חדשים".

גם במפלגת יש עתיד בירכו על המהלך. "אנו מברכים על הקמת בית הדין האלטרנטיבי לגיור שנותן תקווה חדשה למאות אלפי אזרחים ישראלים שלא יכלו להתגייר עד כה", אמרו במפלגתו של יאיר לפיד, "תקווה שאבדה עם ביטול חוק הגיור על ידי הממשלה הנוכחית. הקמת בית הדין החדש לגיור תאפשר לאותם ישראלים, שהם אזרחים לכל דבר, שמשרתים בצבא, משלמים מסים, לבוא בשערי הגיור ולהשתייך לעם היהודי". חברת המפלגה, ח"כ עליזה, הוסיפה: "הרבנות הראשית הביאה את זה על עצמה. היא שכחה את תפקידה. החלל רב השנים מתמלא ביוזמה נדירה של בכירי רבני הציונות הדתית שהקימו רשת בתי דין פרטיים".

עוד חדשות:
מגואנטנמו ועד "הגל הקטלני": כך התמודדו בעולם עם שביתות רעב
התשובה הישראלית למטעני החבלה המתקדמים של חמאס וחיזבאללה
"יס פלנט" ייפתח מחר בירושלים, החרדים במלחמה נגד פתיחתו בשבת

שר החינוך נפתלי בנט, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"הזדמנות לרבנות". בנט/נועם מושקוביץ

ח"כ רחל עזריה (כולנו), בירכה את "הרבנים שמובילים את הקמת בית הדין האלטרנטיבי לגיור. מהלך ציבורי כזה אינו פשוט ומעיד על מנהיגות ואומץ לב. יצירת אלטרנטיבה לרבנות, כפי שנעשה בכשרות, היא המהלך הנכון עבור צביונה היהודי של מדינת ישראל".

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר כי "כולנו מבקשים להמשיך את תהליך קיבוץ הגלויות מרחבי העולם בעת בה זהויות נשחקות וההתבוללות מתחזקת. על מנת להחזיק את דלתות ישראל פתוחות בפני כל אלה המבקשים להצטרף לעמנו בהתאם להלכה, חשוב שרבנים שהוסמכו לגייר על ידי הרבנות הראשית ישתתפו בתהליך ומהלך זה יאפשר להם לעשות זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"הממסד הרבני הרוויח באטימותו את המערכות האלטרנטיביות"

בתנועה המסורתית אמרו כי "האזרחים הרבים המעוניינים בגיור ליהדות צריכים לקבל בשמחה את היוזמה", אך הזהירו: "עם כל הכוונות הטובות של הרבנים האלה, אין שום סיכוי שהמדינה תכיר בגיור אורתודוקסי המתקיים מחוץ לבתי הדין של המדינה. טוב שיש פתרון הלכתי חלופי שהוא כן מוכר על ידי המדינה: גיור מסורתי-קונסרבטיבי. למה לעבור גיור שלא מזכה אותך ברישום כיהודי במרשם האוכלוסין כשיש אלטרנטיבה שכן פותרת את הבעיה?".

הרב גלעד קריב מהתנועה הרפורמית אמר כי "הממסד הרבני הרוויח באטימותו ובנוקשותו את הקמת המערכות האלטרנטיביות. אנו מאמינים שכל מהלך להקמת מוסדות קהילתיים שיציעו לציבור מגוון של שירותי דת בגישות שונות יחזק את זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל. ברור לנו שבית הדין החדש אוחז במדיניות הלכתית שונה משלנו אך אנו מאמינים שריבוי הפנים ביהדות הישראלית הוא ברכה ומקור כוח. בניגוד לבית הדין החדש שמתמקד בגיור קטינים, בית הדין לגיור של הקהילות הרפורמיות יוסיף לפתוח דלתותיו בפני כל אזרח ישראלי, בכל גיל, המבקש להשלים את המסע אל היהדות והעם היהודי".

ח"כ זהבה גלאון, עצרת מחאה בעקבות פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים, גן מאיר תל אביב, אוגוסט 2015. מגד גוזני
"כרטיס הכניסה ליהדות עדיין יהיה תלוי בכפייה אורתודוקסית". גלאון/מגד גוזני

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הביעה פחות שמחה מהמהלך. "זה לא משנה אם מי שישלוט בגיורים יהיו רבנים חרדים מהרבנות או רבנים דתיים לאומיים, מ'גיור כהלכה' – זה לא ישנה את המצב עבור מאות אלפי ישראלים שימשיכו להיחשב אזרחים סוג ב'", אמרה. "כרטיס הכניסה ליהדות עדיין יהיה תלוי בכפייה אורתודוקסית בין אם נעשית על ידי רבנים חרדים או רבנים דתיים לאומיים".

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully