וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנת פרידה? שני העוזרים של דנינו ילמדו בארה"ב - על חשבון המשטרה

10.8.2015 / 14:29

ניצב משנה יואב תלם, עוזרו של המפכ"ל היוצא, ילמד שנה בהרווארד היוקרתית על חשבון משלם המסים. גם ראש לשכתו של דנינו, חיים בלומנפלד, ייצא להשתלמות של חודש. הביקורת לא איחרה לבוא: "רק מי שנמצא ליד הצלחת יזכה לאכול?". המשטרה: "לדנינו אין השפעה על מבחני הקבלה"

סגן ניצב יואב תלם בוועידת המשפט. אוגוסט 2014. ראובן קסטרו
נצ"מ תלם/ראובן קסטרו

סערה במשטרה בגלל פרס: ניצב משנה יואב תלם, העוזר האישי של מפכ"ל המשטרה היוצא יוחנן דנינו, זכה לצאת לשנת לימודים באוניברסיטת הרווארד היוקרתית שבארצות הברית. אלא שהצ'ופר לקצין הוותיק, שיבלה בארצות הברית במשך שנה ביחד עם בני משפחתו על חשבון המשטרה, התקבל בביקורת חריפה וחוצת-תחנות ודרגי פיקוד. "אי אפשר לומר שזו לא מתנת פרידה של המפכ"ל לאנשים שהיו הכי קרובים אליו. זו פשוט שערורייה", אמר קצין בכיר במשטרה. בנוסף, בימים הקרובים אמור גם העוזר השני של דנינו, חיים בלומנפלד, לצאת להשתלמות לימודים של חודש בארצות הברית.

הידיעה על כך שנצ"מ תלם, שהיה איש סודו של דנינו, כמו גם ראש הלשכה האחר בלומנפלד, יוצאים לארה"ב הובילה לתסיסה במשטרה. "המוניטין שלנו נמצא בשפל", אמר קצין בארגון. "אנחנו זוכים לביקורת ציבורית, והעניין הזה רק מוסיף לעניין – לא רק מבחוץ, אלא גם בתוך הארגון. מה המסר שאנחנו מעבירים לשטח?", תהה הקצין והוסיף: "האם רק מי שנמצא ליד הצלחת במשרד יזכה לאכול, ומי ששוכב במארבים או רודף אחרי ראשי הפשע לא יזכה?".

עוד ידיעות משטרה בוואלה! NEWS
המרוץ למפכ"לות: מיהם שלושת המועמדים הסופיים?
"מהשמיים שלחו לי סכין": סימני האזהרה שבמשטרה הספיקו לשכוח
בכיר במשטרה: "אין כוונה כרגע להדיח את מפקד מחוז ירושלים"

"מתנה לקצין כזה?"

תקופתו של דנינו כמפכ"ל הייתה עמוסה בביקורת סביב הנסיעות שלו ושל קצינים אחרים לחו"ל. סך הטיסות של דנינו הסתכמו בכ-900 אלף שקל - כך על פי הדוח שהגיע בחודש שעבר לוואלה! NEWS ונחשף בעזרת התנועה לחופש המידע. השיאן היה מפקד מג"ב, שטס חמש פעמים, ואף התלווה למפכ"ל בטיסה שעלתה למשלם המסים 185 אלף שקל. כעת, אומרים במשטרה, הפרסום החדש רק ילבה את הביקורת ועלול לשקף התנהלות שנויה במחלוקת.

"אין בעיה שישלחו קצין ללמוד בהרווארד, אבל למה הוא צריך להיות העוזר של המפכ"ל היוצא? חסרים קצינים ותיקים שבמשך שנים היו בקו הקדמי ושנלחמו בפשיעה הקשה", אמר קצין במשטרה. "עם כל הכבוד לתלם, האיש קודם על ידי דנינו לתפקיד ראש זרוע ביאחב"ל, הוא היה שם כשנה. החקירה הכי משמעותית שהופקדה בידיו טרם פוענחה, ועכשיו הוא יוצא עם משפחתו לשנת לימודים - שזו המתנה הכי גדולה שהמשטרה יכולה להעניק. מתנה כזו נותנים לקצין שכל השירות היה ביחידות הכי קדמיות והכי מורכבות - לא לרל"ש. איזה מסר זה לקצינים והשוטרים בארגון?".

המשטרה מסרה בתגובה: "משטרת ישראל מקיימת שיתוף פעולה אקדמי עם קרן פולברייט וקרן וקסנר. כל מועמד לתכניות הלימודים של הקרנות הללו, שעומד בקריטריונים, יכול לגשת לבחינות. יודגש כי רק מועמד שעובר את הבחינות של הקרן ושל האוניברסיטה שבה מתקיימים הלימודים מתקבל לתכנית. תלם התקבל לתכנית לימודי תואר שני של קרן וקסנר לשנת הלימודים הנוכחית, כאשר הוא המועמד היחיד שעבר את שתי הבחינות לתכנית. לדנינו אין השפעה על מבחני הקבלה להרווארד. בנוגע לתכנית המנהלים שמשכה חודש, טרם הסתיים הליך הגשת המועמדים ולכן טרם התקבלה החלטה על המשתתפים".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully