וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הילד שנפצע מקליע בפסגת זאב: "דבר שבשגרה בשכונה"

משה שטיינמץ

9.8.2015 / 10:04

אוריה לוי ישב עם אחותו מחוץ לבית הכנסת כשלפתע נפגע מרסיסי קליע. מצבו קל, אך אמו מספרת שהוא מפוחד: "מדבר כל היום על פצצות ויריות". על המציאות בשכונה טוענים הורים: "מרוב יריות אין לנו רגישות לירי"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

במשטרה עדיין מנסים לקבוע אם הכדור שממנו נפגע בסוף השבוע אוריה לוי בן החמש באורח קל בשכונת פסגת זאב בירושלים היה מכוון, או שמא מדובר בירי תועה. הוריו טוענים כי מדובר בעניין שבשגרה בפסגת זאב. "זה לא הסיפור של הילד שלנו, אלא מה שקורה כאן בשכונה", אמר האב בריאיון לוואלה! NEWS.

השכונה סובלת זה חודשים ארוכים מירי תועה ואף מכוון מהשכונות הפלסטיניות הסמוכות לה, ובהן מחנה הפליטים שועפט, ענאתא וחיזמה. על פי לוי, המציאות בשכונה מקשה לזהות מתי מדובר בירי מכוון. "פה בשכונה מרוב שיש יריות אתה לא יודע אם זה מואזין, או חתונה או ירי לעברנו. בשכונה נורמלית אם שומעים ירייה כל השכונה על הרגליים, וכאן אתה לא יודע מה רובה, מה אקדח ומה סתם חתונה. זו המציאות פה, אין לנו רגישות ליריות עד שקורים כאלה דברים", אמר האב, אבינועם.

בן חמש נפצע מקליע תועה בשכונת פסגת זאב בירושלים: "מפחיד". עומר מירון
"לפני שנה נכנס לשכנים שלנו קליע למרפסת, וגם זה עבר לסדר היום". אוריה לוי/עומר מירון

אוריה נפגע מהקליע בעת ישב על ספסל מחוץ לבית כנסת יחד עם אחותו בת העשר. "ילד הולך לקבלת שבת וחוזר עם כדור ברגל. זה יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע", אמר האב. האם, יפה, הוסיפה: "זה דבר שבשגרה בפסגת זאב, והילדים רגילים לזה".

האב סיפר עוד כי כשהגיעו השוטרים למקום הוא שאל את אחד השוטרים אם מדובר היה בירייה, והוא אמר שלא בטוח. "אשתי התקשרה למשטרה ואמרה שמדובר בירייה. במוקד אמרו 'גברת, אולי את מגזימה', אבל היא אמרה 'אני אחות'"", הוסיף האב. "לפני שנה נכנס לשכנים שלנו קליע למרפסת, וגם זה עבר לסדר היום".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"'אימא, תישני איתי, אולי תהיה עוד פצצה"

תחילה, עם הפגיעה, אוריה ואחותו ההמומים לא הבינו ממה קיבל לוי את המכה, ורק כשהגיעו הביתה גילתה אמם את חור הירי במכנסיו של הילד. "פתאום הוא הרגיש משהו כואב ברגל ואז נפל", סיפרה האם. "הוא הגיע הביתה ואמר 'כואב לי הראש'. הסתכלתי והתייחסתי לכאב בראש. שאלתי את אחותו והיא אמרה שהיה פיצוץ והוא נפל. הסתכלתי וראיתי פתח ברגל. בהדסה עשו בדיקת CT וראו שיש קליע. ניתחו אותו ועכשיו הוא עם אנטיביוטיקה והולך בצליעה".

האם סיפרה כי אוריה משתקם מהפציעה, אך עדיין מפוחד. "הוא מדבר כל היום על פצצות ויריות ואומר 'אימא, תישני איתי, אולי תהיה עוד פצצה'. הוא ממש נכנס לפחד", סיפרה. "פסגת זאב זו לא התנחלות. אתה לא אמור לפחד כאן, וזה לא ייתכן. הרי גם היום נמשכות היריות, וגם מחר יהיו יריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully