וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף יעד של חמאס ברצועת עזה

7.8.2015 / 20:51

חיל האוויר הפציץ מטרה של הארגון במרכז הרצועה אחרי שתי נפילות הרקטות בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. ארגון המזוהה עם דאעש קיבל אחריות לשיגור הרקטות: "תגובה לשריפת התינוק בידי המתנחלים"

בתגובה לירי: צה"ל תקף עשרות מטרות בעזה. רויטרס
תקיפה ברצועת עזה/רויטרס

כלי טיס של חיל האוויר תקף הערב (שישי) יעד של חמאס במרכז רצועת עזה עקב ירי הרקטות לעבר ישראל. ארגון המזוהה עם "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על האירוע, שבמסגרתו התפוצצו שתי רקטות בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לפני נפילת הרקטות לא הופעלה התרעת "צבע אדום", משום שהן התפוצצו בשטח המרוחק מיישובי המועצה. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

מדובר צה"ל נמסר כי "זוהתה פגיעה מדויקת במטרה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל היום בשעות הצהריים. ארגון הטרור חמאס הנו הכתובת ברצועת עזה ועליו מוטלת האחריות". ברשת סקיי ניוז בשפה הערבית דווח כי לא היו נפגעים בתקיפה.

בהודעה שמסר הארגון הסלפי, ששמו "אכנאף בית אל-מקדס" המזוהה עם דאעש, נטען כי "זאת התגובה הראשונה של לוחמי הג'יהאד על פשיטות היהודים על הר הבית, גידוף שמו של מוחמד ושריפת התינוק בידי כנופיות המתנחלים".

רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה אזורית אשכול 03 יולי 2015. קרדיט: אילן אייזקסון, מערכת וואלה! NEWS
רקטה שנפלה בשטח פתוח באשכול/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט: אילן אייזקסון

ח"כ חיים ילין (יש עתיד) התייחס לירי לעבר ישראל. "ראש הממשלה עסוק בלגנות ולתקוף את כולם במקום לשמור על ביטחונם של תושבי ישראל", אמר. "הירי לעבר הדרום אותו מכנה ראש הממשלה 'טיפטוף', לא נפסק מאז תום מלחמת צוק איתן. הירי היום הינו הוכחה נוספת לכישלון ממשלת נתניהו. באיומים ובהפחדות של הציבור הישראלי והרצון לפלג את העם, לא יהיה ניתן לעולם להביא לאופק מדיני. נתניהו, אם אינך מסוגל להביא שקט ארוך טווח לתשובי הדרום שים את המפתחות ולך הביתה".

אמש שוגרו שתי רקטות לעבר ישראל מרצועת עזה ונפלו בשטח הפלסטיני. אחד הרקטות שוגרה מצפון הרצועה, והשנייה ממרכזה. ביום ראשון שוגרו שתי רקטות מרצועת עזה ונפלו בסמוך לגדר המערכת. גם אז לא הופעלה התרעת "צבע אדום" עם השיגור ביישובי האזור.

לפני כשלושה שבועות התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. דובר צה"ל מסר אז כי בתגובה לירי תקף כלי טיס של צה"ל מטרת טרור בצפון הרצועה. גורמים פלסטינים דיווחו על פגיעה במתחם אימונים בצפון הרצועה, לא הרחק מג'בליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully