וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו, שנידון למאסר על שוחד, יורשה לטוס לניתוח בארה"ב

יהושוע בריינר, כתב לענייני משפט

7.8.2015 / 0:39

בית המשפט העליון התיר לרב, שהורשע בעבירות שוחד ונידון לשנת מאסר, לטוס ל-6 שבועות לטיפול במחלת הסרטן שממנה הוא סובל. השופטת: הוא חזר בעבר לישראל לשמיעת גזר דינו ולכן יש לתת בו אמון

צילום: יותם רונן, וואינט, עריכה: שניר דבוש

(גזר הדין של הרב פינטו, לפני כחודשיים)

בית המשפט העליון התיר אתמול (חמישי) לרב יאשיהו פינטו, שהורשע בעבירות שוחד ונידון לשנת מאסר, לטוס לארצות הברית למשך שישה שבועות לצורך ניתוח בשל מחלת הסרטן שממנה הוא סובל. השופטת ענת ברון קיבלה את עמדתו של פינטו וקבעה שהעובדה כי פינטו חזר לישראל לשמיעת גזר דינו מצדיקה נתינת אמון בו. בין היתר יפקיד פינטו ערבות בסך מיליון שקלים שיחולטו אם לא ישוב לישראל.

על פינטו נגזרה שנת מאסר בפועל בחודש מאי האחרון במסגרת הסדר טיעון בשיבוש הליכי משפט, בשוחד ובהצעה לשוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, ששם קץ לחייו בחודש שעבר. עוד נגזר על פינטו לשלם קנס של מיליון שקלים. פינטו ערער על חומרת גזר הדין לבית המשפט העליון ובשל הערעור כניסתו למאסר מתעכבת.

לקריאה נוספת:
לאחר הסדר הטיעון: אביגדור פלדמן ייצג את הרב פינטו
העבריין יוסי הררי תועד בשיעורו השבועי של הרב פינטו
העימות הגורלי: בתוך הראש של ברכה, פינטו ויצחקי

הרב יאשיהו פינטו, מאי 2015. שלומי יוסף, פול צלמים
יפקיד ערבות בסך מיליון שקלים שיחולטו אם לא ישוב לישראל. יאשיהו פינטו/פול צלמים, שלומי יוסף

בחודש אפריל האחרון עבר פינטו צינתור בבית החולים איכילוב שבתל אביב לאחר שבמהלך טיסתו לארץ חש ברע. פינטו נחת בנתב"ג כשהוא ישוב בכיסא גלגלים ומלווה ברופא. בבית החולים נשללה מחלת לב. "הרב הגיע במצב קשה. הוא עבר בחודשיים האחרונים שלושה ניתוחים, כולל ניתוח ראש. את הטיסה הוא עשה כשהוא מלווה ברופאו", סיפר אחד מקרובי הרב.

יום קודם לנחיתתו בארץ הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב התייצבותו של הרב פינטו לדיון לצורך הקראת כתב האישום נגדו. זאת, חרף חוות דעות רפואיות שהגישו באי כוחו של הרב, שלפיהן אינו יכול לטוס לארץ במצבו. השופט עודד מודריק קיבל את עמדת הפרקליטות, שמומחה מטעמה בחן את מסמכיו הרפואיים של הרב וקבע כי הוא יכול לטוס.

(עדכון ראשון: 22:39)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully