וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם לא הורישה דבר לבתה החולה - ובית המשפט שינה צוואתה

על אף התלות החזקה ביניהן, ביקשה האם בצוואתה להוריש את כל כספה לידיד במקום לבתה הסיעודית. בצעד חריג קבע בית המשפט בירושלים כי האם שגתה בהבנת העובדות בעת כתיבת הצוואה - והורה להוריש מחצית מהרכוש לבת

אילוסטרציה. ShutterStock
ההתנגדות החריגה לצוואה הוגשה על ידי המרכז הישראלי לאפוטרופסות, האחראי לבתה של הקשישה/ShutterStock

בית המשפט לענייני משפחה בירושלים הורה אתמול (רביעי) על שינוי צוואתה של קשישה שהלכה לעולמה והורישה את כל רכושה לאחד מידידיה, במקום לבתה הלוקה בנפשה שנמצאת במצב סיעודי. החלטת בית המשפט התקבלה על אף שהצוואה נכתבה בדעה צלולה, תוך הבנה שהשיקולים שהובילו להחלטתה של האם היו מוטעים. ההתנגדות החריגה לצוואה הוגשה על ידי המרכז הישראלי לאפוטרופסות, הממונה על רווחתה של הבת, וימשיך לדאוג לה באמצעות כספי הירושה.

במשך שנים גרה הבת, ר', בת 62, עם אמה בדירה בשכונת בית הכרם שבירושלים. הבת הוגדרה על ידי שירותי הרווחה כסיעודית נזקקת לאחר שהתברר כי סבלה מהזנחה חמורה בדירת האם, שהייתה עמוסת גרוטאות ואפופת ריח חריף של צואה ושתן. בהשפעת אימה סירבה ר' לקבל טיפול או להתאשפז על מנת לטפל בעצמה, ופיתחה תלות כרונית באם. נוכח מצבה הקשה של הבת מינה בית המשפט את המרכז הישראלי לאפוטרופסות, תאגיד האפוטרופסות הגדול בישראל, כאחראי עליה.

לאחר שחלה הרעה במצב הבריאותי של האם, היא נאלצה לעבור לבית אבות. בשל התלות החזקה בין האם לבתה, רכזת המרכז לאפוטרופסות הפעילה לחצים רבים והשיגה, לבסוף, קוד אשפוז של משרד הבריאות עבור הבת. הקוד אפשר לה לשהות בבית האבות שאליו עברה האם.

עוד בוואלה!NEWS:
האזינו ליו"ר להב"ה: "בוודאי שאני תומך בשריפת כנסיות בישראל"
השוטרים נדהמו: פלסטינים הקימו "התנחלות סודית" בצומת גהה
חתן תובע את כלתו על הטראומה שקיבל כשראה אותה לראשונה ללא איפור

השיקולים בכתיבת הצוואה היו שגויים - והבת תקבל חלקה

לפני כשנה, האם הלכה לעולמה, ובצוואה שכתבה הורישה את כל רכושה, הכולל בין היתר זכויות חלקיות בדירה, לידיד ניצול שואה. המרכז הישראלי לאפוטרופסות פנה בשמה של ר' לבית המשפט לענייני משפחה בירושלים, והגיש התנגדות לקיום הצוואה שכן זו מנשלת את הבת מעיזבונה של האם כליל.

על אף שהצוואה נכתבה בנוכחות שני עורכי דין ובדעה צלולה, טען המרכז כי היא נכתבה מתוך טעות בהבנת העובדות. לפי המרכז, האם חשבה שרכושה יועבר למדינה בשל היותו של המרכז האפוטרופוס של בתה. על כן, במטרה למנוע את "הלאמת" רכושה, היא הורישה אותו במותה לידידה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לאור טענה זו, ועל אף שלא מצא פגם כלשהו בצוואה כשלעצמה, הציע סגן נשיאת בית המשפט לענייני משפחה בירושלים, השופט מנחם הכהן, לסיים את התיק בפשרה, לפיה אותו ידיד יקבל מחצית מחלקה של המנוחה בדירתה ואת היתרה תירש הבת. בית המשפט הורה למרכז הישראלי לאפוטרופסות למכור את הדירה בתוך חצי שנה, ולהעביר לידיד הקשישה את חלקו בירושה.

"בהחלטתו ראה בית המשפט את הצורך שלנו כאפוטרופוסים להגן ולדאוג לבת על מנת שכספי הירושה ישמשו אותה לרווחתה" אמר ד"ר זאב פרידמן, מנכ"ל המרכז הישראלי לאפוטרופסות. "בזכות כספי הירושה נוכל להעסיק מטפלת צמודה לבת, הנמצאת כיום במחלקת תשושי נפש. מטפלת שכזו תהווה עבורה גם חברה, דבר שהיא כמהה לו, ותסייע בהפיכתה מאדם מסוגר ומכונס בעצמו לאדם חברותי וחיוני לחברה. השינוי שחל בה כבר היום הוא גדול והכספים שתקבל ממכירת הדירה יטיבו עוד יותר את איכות חייה", הוסיף.

(עדכון ראשון: 21:42)

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully