וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהרס הבניין בפין 1 - המקום הכי נמוך בתל אביב

הבניין הידוע לשמצה, ששימש במשך שנים כתחנת הסמים והזנות המרכזית של תל אביב, נהרס ובמקומו ייבנה בניין מגורים. "הפרויקט בפין 1 הוא בשורה. כל שכונת נווה שאנן עוברת היום חשיבה מחודשת"

צילום וידאו: אבי כהן, צילום סטילס: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

הבניין ברחוב פין 1, הנמצא בלב מתחם התחנה המרכזית הישנה ושימש במשך שנים כתחנת הסמים והזנות המרכזית של תל אביב, נהרס היום (רביעי) כחלק מתכנית ההתחדשות העירונית שמובילה עיריית תל אביב. במקום הבניין ייבנה בניין מגורים - מיזם של קבוצת רכישה שקיבלה היתר בנייה מעיריית תל אביב.

הבניין הידוע לשמצה כלל 60 דירות חדר, שמכולן אפשר להשקיף על חצר פנימית. המבנה משך נשים שעסקו בזנות, ועם השנים הוא הפך לתחנה לסחר בסמים שבה העסקים התנהלו בגלוי. תחת קורת גג אחת גרו זונות וסרסורים, מכורים וסוחרים. צוותי מגן דוד אדום נהגו לפקוד את המקום כ-20 פעמים בחודש בגלל דקירות, מכות, אונס ומוות ממנת יתר. הפעילות המפוקפקת במקום נמשכה עד הרגע האחרון, כולל אתמול והיום בבוקר.

עוד בוואלה חדשות:
שרי ש"ס החרימו את ישיבת הממשלה על התקציב
חשש במערכת הביטחון: דאעש מהדק אחיזה בגבול סוריה-ירדן
הנוכלים שעשקו גולשים שרק רצו למצוא אהבה באינטרנט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המשטרה הגיעה כל שני וחמישי". הבניין ברחוב פין 1, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני הריסת הבניין, פינו קבלני הוצאה לפועל, שוטרים וכוח של משמר הגבול כמאה נתינים ממדינות אפריקה, נרקומנים, יצאניות וכמה מלקוחותיהן, שביקשו כולם לשהות במבנה ולמנוע את הריסתו. הפינוי התבצע ללא כל התנגדות מצד יושבי הבניין.

לאחר שפונו השוהים ואחרי סריקה מדוקדקת של המרתף, חצרות וגג הבניין, ניתנה האות ודחפור החל להרוס את המבנה. עשרות מבאי פין 1 לאורך השנים ישבו על המדרכה ממול והביטו בפעם האחרונה במקום, שהיווה סמל לצד הרע של תל אביב, וידע מעשי רצח, שוד, אונס, ניצול מיני, סחר בסמים ואלימות מכל סוג.

בעבר ניסתה המשטרה לבצע פעולות מבצעיות כדי למגר את הפעילות העבריינית במקום, ולצד פשיטות ומעצרים גייסה את העירייה ומשרד הבריאות, שהוציאו צווי סגירה לחלקים מהמבנה. בעבר אף ניסו לאטום את הבניין, אך למרות זאת, היצאניות וסוחרי הסמים שבו למבנה.

"המשטרה ידעה על הכול", אמר אבי נגר, שהיה בעל הבניין. "במידה רבה זה היה נוח להם - מאגר מודיעיני של פשיעה שמרוכז במקם אחד ולא מפוזר ברחבי העיר. המשטרה הגיעה כל שני וחמישי, אבל לא הייתה עושה דבר כי לא יכלה לעמוד מולם. אם היו מחפשים עבריין מבוקש, מבאר שבע, מנצרת, מלוד, מיפו - ידעו לבוא ולחפש אותו בבניין, זה התאים להם שכל הפשע הזה נמצא בבניין".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רחוב פין 1, בעת ההריסות. אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
עשרות מבאי הבניין לאורך השנים ישבו מולו וצפו בו נהרס. הבניין ברחוב פין 1 בעת ההריסות/ראובן קסטרו

כחלק מתכנית ההתחדשות העירונית שמובילה עיריית תל אביב בשכונות דרום תל אביב, התירה העירייה לקבוצת רכישה לקנות את הבניין ולהרוס אותו לטובת מגדל מגורים ובו 53 יחידות דיור ו-55 מקומות חניה במתקן רובוטי. "כל שכונת נווה שאנן עוברת היום חשיבה מחודשת ותכנון מחדש", אמר אלי דיגא, מתכנן אזורי בעיריית תל אביב.

"הפרויקט בפין 1 הוא בשורה - בגלל המיקום שלו, ההזנחה והיותו מוקד לפעילות קשה של זנות וסמים", הוסיף דיגא. "לצד זה העירייה מקדמת מתחמי מפתח באזור, עם שימושים מעורבים של תעסוקה, מסחר ומגורים. פין הוא דוגמה לפרויקט מגורים באזור הכי קשה של נווה שאנן. עצם העובדה שיזם הצליח להקים קבוצת רכישה והולך לבנות שם דירות מגורים, מעיד על השינוי שהשכונה עוברת. העירייה תומכת בפיתוח ועוזרת להתוות את דרך, אך גם היזמים מאמינים שאפשר לממש את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דוגמה לפרויקט מגורים באזור הכי קשה של נווה שאנן". הרס הבניין ברחוב פין 1/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully